3 Nisan 2012 Salı

Mandalina marmelatı

CIMG8543

Kendim yaptığım için söylemiyorum. Mandalina marmelatını çok beğendim.
Gerçekten lezzetliydi.

Önümüzdeki kış denemek isteyenler için tarifi veriyorum. Burada da mandalina zamanı bitti sayılır.


Malzemeler:

1 kg mandalina
1 kg şeker
1/2 limon
1 su bardağı sıkılmış mandalina suyu
2 pk.vanilya


Yapılışı:

Mandalinalar iyice yıkanır. Ortadan ikiye kesilir. Çekirdekleri varsa ayıklanır.
Sonra kabukları ile birlikte robotta çekilir.
Tencereye alınır. Üzerine şeker ve mandalina suyu eklenir.
Pişirilmeye başlanır. Göz göz olmaya başlayınca 15 dk daha kaynatılır.
Vanilya eklenir. limon sıkılır 4 dk daha pişirilmeye bırakılır. Bu arada köpükler de alınır.

En son sıcakken kavanozlara boşaltılır ve ters çevrilerek soğutulmaya bırakılır.


Herkese güzel bir hafta diliyorum.

Sağlıkla ve sevgi ile kalınız...

CIMG8553

3 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

allahımmm...
mandalina rengi sayfada,
mandalina kokuları buram burammmm
:=)))))

daimamutfak dedi ki...

Zerrin'ciğim bodruma iyice alıştın öyle değilmi?..ne güzeldir şimdi oralar..reçeli bende seneye deneyeceğim..sevgiler

Adsız dedi ki...

Yeni yaptım tek kelimeyle 'HARİKA' ..Teşekkürler

Eren