2 Aralık 2008 Salı

Kaya kurabiyesi


Tarifi ilk denediğim günden beri Onur bu kurabiyeyi çok severek yiyor. İçinde ceviz olmasına rağmen. Üzümü daha fazla eklediğim için cevizi bastırıyormuş. O yüzden de bu kurabiyeyi çokseviyormuş (Bonus saçlımın söylemesi) Ne zamandır istiyordu.Bende hafta sonu kaya kurabiyeyi o uyurken pişirdim :))))

Pazar günü misafirliğe giderken hem kaya kurabiye,hem de portakallı,haşhaş tohumlu kek yapıp götürdüm. Sevgoşum ve jülide'ciğim de çok beğendiler.

Hafta arası Sevgi ablamla telefonda konuştuk hafta sonu İstanbul'a kızına geleceğinden bahsetti. Bende evlendikten sonra Jülide'min evine gitmemiştim. Yeni evli olduğu için :))))

Sevgoşum'la Bostancı'da buluştuk. Sahilde yürüyüş yaptık. çaylarımızı içip,güneşin batışını seyrettik. Sonra da Jülide'ye gittik.Yemeğimizi yedikten sonra Çengelköy'deki çınaraltı çay bahçesine kek ve kurabiyelerimizi yanımıza alıp çay içmeye gittik. Hava da çok güzeldi. Bol kahkahalı sohbetimizi orda da devam ettirdik.

Kaya kurabiyenin ve kekin tarifi Portakal ağacından. Sevgili Hatice tarifler için teşekkür ederim. Portakal ağacından denediğim tariflerin hepsi lezzetli oluyor.

Denemenizi tavsiye ederim. Kurabiyenin tarifini blogumda bulunması için yayınlıyorum.

Malzemeler:

3 yumurta
250 gr margarin ( tereyağ kullandım)
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı kuru üzüm (daha fazla kullandım)
1 su bardağı iri dövülmüş ceviz (1/2 bardak kullandım cevizleri elimle iri iri kırdım)
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1/2 su bardağı şeker
3,5 su bardağı un

Yapılışı:

Tereyağ,sıvı yağ,şeker ve yumurtayı derin bir kapta karıştırdım. Üzümü ve cevizi ekleyip tekrar karıştırdım. Vanilya ve kabartma tozunu ekledim.Yavaş yavaş da unu ekleyerek yoğurdum. Hamur ele hafif yapışıyor. Yağlı kağıt serili 2 tepsiye hamurdan gelişigüzel kopartarak dizdim.
175 C ayarlı fırında üstü hafif kızarana kadar pişirdim. Pişirme sürem 18-20 dk arası...

42 adet kurabiye çıktı. Bereketli de...

Portakallı ve haşhaş tohumlu kek...


Sağlıkla ve afiyetle kalınız...

20 yorum:

Adsız dedi ki...

canım ellerıne saglık bızdede annem ve ablam cok sevıyor tarıfını denıyecegım sevgılerımle..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Banu'cuğum,

Teşekkür ederim canım. Lezzetli bir tarif.Biz severek tüketiyoruz :)))
Denersen ne demek istediğimi anlayacaksın :))

Sevgiler...

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Zerrin'ciğim;çay içiyorum ve senin kurabiyelerine bakıyorum:((((((
Olsaydı güzel giderdi çayın yanında ammmmaaa yok işte:)))
Ellerine sağlık canım.Sevgiler.....

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Dilek'ciğim,

Sen iste yeter ki ben yapar getiririm :))) veya kargoyla gönderebilirim :)))))

Çayla da çok güzel gidiyor benden söylemesi :))

Kucak dolusu sevgiler...

egeli dedi ki...

ZERRİNCİM ELİNE SAĞLIK CANIM,İKİSİDE HARİKA GÖRÜNÜYOR.BENDE TAM BİR KURABİYE CANAVARIYIM ,BAYILIRIM,HEP ELİMİN ALTINDA OLSUN İSTERİM.

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık her ikiside çok şık ve leziz ahhhh kilolar aldı başını gidiyor yaza kadar vermem lazım ama dayanamıyorum öptüm...

Ferhanca dedi ki...

zerrin,bugün blogları gezerken gördüm bu tarif sana geldim şimdi sen aypmışsın .kurabiyeler nefis oluyor demek kekeinde çok nefis duryor.ellerien sağlık.

şeker pasta dedi ki...

Bu nefis kurabiyeler eşliğinde ne zevkli olmuştur, Çınaraltı keyfi:) Bende çok severim oarayı, çok sık gideriz eşimle...Pazar günleri biraz kalabalık olsa da manzarası herşeye değiyor valla...
Ellerine sağlık Zerrin ablacım...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Egelimmm,

Teşekkür ederim canım.Bende kurabiye çok seviyorum.Evde de hep bulunsun istiyorum ani gelen misafir olur diye de... Evde olunca da habire gidip,gelip tırtıklıyorum :)))

Sevgiler...


Derya'cığım,

Teşekkürler canım. Sorma aynı dert şimdi bende de var. Birde benim hipotiroidim var vermesi de zor oluyor. Bakalım nasıl gidecek bu kilolar :))))))

Öpüyorum.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Ferhan'cığım,

Benim oğlum herşeyi severek tüketmez.Kurabiyeyi O sevip yediğine göre gerçekten lezzetli diyebilirim :)))
Denersen ne demek istediğimi anlayacaksın.

Sevgiler...


Banu'cuğum,

Çok sık gidemesem de bende seviyorum çınaraltını.Haklısın çay ve sohbet eşliğinde kurabiyeler ve kek de çok güzel gitti :)))

Biz akşam gittiğimiz için çok fazla kalabalık değildi. Rahat rahat oturduk.

Sevgiler...

akasyakokusu dedi ki...

Zerrin 'ciğim misler gibi kokular burdan geliyormuş demek..
Eline sağlık canım aldım çayımın yanınaa..

pelince dedi ki...

Zerrin oğluşuna ne güzel bir süpriz olmuş.Afiyet olsun..Sahile gidilmiş gezilmiş ,çay bahçesinede gidilmiş ..Ahh ahh ufaklık büyüsede bende arkadaşlarımla gezsem azıcık :) Mamalar sofranıza keyif katmış her iki tarifde çok leziz..
Ellerine sağlık...

Sevgiler..

Tijen dedi ki...

Oooh kekler, kurabiyeler, gezmeler... Özendiriyorsunuz Zerrin hanımmmm!

Unknown dedi ki...

Zerrin'cim ellerine sağlık.Benim annem de çok yapar bu kurabiyeleri Annemin kokusu geldi senin kurabiyelerle
Sevgiler

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Nuray'cığım,

Teşekkür ederim.Bildinnnn burdan geliyor kokular :)))
Sana da afiyet olsun :)))))

Sevgiler...


Pelin'ciğim,

Uzun zamandır bizim evde artık herkes kendi programını yapıyor :)) Bu konuda rahatım. Biraz daha sabır. Seninki de büyüyecek :) Gezeceksin bol bol :)))
Hafta sonu iyi oldu benim içinde hem sevdiklerimi gördüm.Sohbetler ettik.Hava da şansımıza çok güzeldi. Mamalar için de teşekkür ederim canım.

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Tijen'ciğim,

Canım gelirsen seninle de gezeriz :)) İstediğini de pişiririm iste yeter ki...

Sevgiler...



Ayşegül'cüğüm,

Çok teşekkür ederim canım. Anneni kokusunu hatırlattığım için mutlu oldum :)))

Sevgiler...

zero dedi ki...

Zerocuğum kaya kurabiyelerin ve kek kadar inan geçirdiğin güzel gün de çok hoşuma gitti. bostancı'da yürüyüş, gün batımı, çengelköyde kahvaltı... istanbul yaşamasını bilene aslında çok güzel bir şehir, değil mi? bir tane kurabiyelerde ve mümkünse o fotoğrafta görünen çayı da alayım yanına:) ellerine sağlık canım..

Adsız dedi ki...

Kaya kurabiyesini bir aralar sıklıkla yapıp keyifle tadardık..Kurabiye tarifleri fazlalaşınca tekrar yapmak kısmet olmuyor Zerrin'ciğim..Kekin ise çok nefis görünüyor..Haşhaşlı tatları çok severim..Ellerine sağlık canım..İnsanın sevdikleriyle güzel bir gün geçirmesi çok keyifli..))

Güzel bir bayram geçirmen dileğiyle..


Sevgiler..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Zero'cuğum,

Çok teşekkür ederim canım.İnanki yoğun geçen günlerden sonra bende hafta sonu bir ohhh dedim. Keyfini çıkardım :)))
Kesinlikle çok güzel bir şehir :))

İstediğin çay ve kurabiye olsun canım :))) istediğin kadar alabilirsin :)

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Gül'cüğüm,

Teşekkürler canım.Haklısın. Kurabiye tariflerimiz çok ama benim oğlum bu kurabiyeyi çok sevince ara ara yapıyorum :))) Yoksa dilinden kurtulamam.

Sevdiklerimle geçirdiğim çok güzel bir gün oldu benim için. Bodrum günlerimizi de anmış olduk böylece.

Canım bende annecikle sana güzel bir bayram dilerim :)))Anneciğinin ellerinden öperim.

Kucak dolusu sevgiler...