10 Nisan 2008 Perşembe

Krem Şokola

Krem Şokolayı sık sık yaparım hem sütlü tatlı, hemde pratik olduğu için tercih ediyorum.

Malzemeler:

1 Lt süt
1 su bardağı şeker
2 çorba kaşığı kakao
75 gr kadar bitter çikolata (ben yarısını sütlü,yarısını bitter kullandım)
2 çorba kaşığı nişasta (tepeleme)
Kedidili büsküvisi veya bebe büsküvisi (kalan pandispanyalarımla yaptım)


Yapılışı:

Şeker ve kakaoyu tencereye alarak tel çırpıcı ile karıştırdım 1 lt sütü ekledim karıştırarak pişirmeye başladım. Kaynamaya yakın içine çikolataları ekledim. 3-4 dk daha karıştırarak pişirdim. Diğer yanda 2 çorba kaşığı nişastayı az suyla ezdim. Onuda çikolatalı karışımın içine ekledim. Göz göz olmaya başlayınca ocağın altını kapattım.

Pandispanya parçalarını küçük bir parça keserek dondurma kaselerime bölüştürdüm. Sonra çok az çikolatalı karışımdan döktüm. ( birden krem şokolayı dökerseniz pandispanya veya büsküviler birden yukarıya çıkıyor o yüzden az koyarak onları dibe yapıştırmış oluyorum) sonra da koymak istediğim kadar krem şokolayı ekleyerek soğumaya bıraktım.

Soğuduktan sonra kremşanti ve taze nane ile süsledim.

5 yorum:

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Zerrin'ciğim;Krem Şokolaya bayıldım,sütlü tatlılar her zaman favorilerimin arasındadır ellerine sağlık.Ama bizi bu tariflerle oyalama:)))Hülya ile birlikte İreks gezisindeki tarifleri bekliyoruzzz......

Aybike Ceylan dedi ki...

Zerrin'cigim,
Ellerine saglik, hersey cok guzel her zamanki gibi, Simdi bir tur atiyorum.

Sevgiler ve guzel bir hafta dileklerimle.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Dilek'ciğim,

Okurken güldürdün beni canım. Tarifler mi artık el altından veririm.Hahhahhaaaa
Sevgiler...

Aybike'ciğim,

Teşekkür ederim canım. Bende sağlıklı ve güzel bir hafta dilerim.

Öpüyorum. Sevgiler...

Hülya dedi ki...

Tarifine bayıldım.İlk fırsatta deneyeceğim;)

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Hülya'cığım,

Dene çok beğeneceksin. Hem kolay hem pratik ve lezzetli bir tarif.

Öpüyorum canım...