12 Kasım 2008 Çarşamba

Caner'in Doğum Günü

Ablam Duygu'nun en küçük oğlu Caner'imizin cumartesi doğum günüydü.Hep dediğim gibi en küçüğünden en büyüğüne kadar bizim ailede şeker hamurlu pasta isteyen yok maalesef :((

Caner'in isteği üzerine Duygu içi,dışı çikolatalı pasta yapmamı istedi. Üstüne de figür olarak şimşek mcqueen ve mater istediler. Şeker hamurlu istenseydi şimşek mcqueen pastası yapmayı tasarlıyordum.
Şeker hamuru hazırlamak için pudra şekerini oğlum eledi. (bu aralar çok yararını görüyorum) hatta zor iş olan hamurun renklendirmesini de Onur yaptı :)))

Bende elimden geldiği kadar modellemeye çalıştım. Mater da zorlanmadım ama şimşek mcqueen biraz zorladı beni... Modelleme için örnek olarak daha önce yaptığı için Sevgili Nesrin'in bloguna ve arabalar için açılmış internetteki sayfalara bakarak çalıştım. Hatta şimşek mcqueen bittikten sonra onu kurbağaya bile benzettim :)))))

Zevkli bir çalışma oldu benim içinde... Figürlerle konuşup eğlendim bile :)))))
Caner'ciğim doğum günün kutlu olsun bir tanem :))
Nice güzel yaşların olur inşallah...

Pastanın etrafı ve üzeri boş kalmasın diye de kaktüsler ve araba tekerlekleri yerleştirdim. Çikolatalı pasta üzerine şeker hamurundan figürler istendiğinde daha da zor oluyor.Pastayı dışarda bıraksanız çikolata yumuşamaya başlıyor :(
Dolaba koysanız şeker hamuru terliyor iki arada bir derede kalıyorum bazen :((((
Figürler de öyle ağır oluyor ki kuruyunca...En sonunda çareyi teslim etmeden önce üzerine yerleştirmek de buluyorum. Pandispanyası için Emel Başdoğan'ın hepimizin bildiği tarifi uyguladım. Portakal suyu ile yapılan...

İç malzemesi olarak bitter ve sütlü çikolata karışımından ganaj yaptım.Aralara bol bol da damla çikolata kullandım. Üst malzeme olarak tekrar sütlü ve bitter karışımı çikolata ve kremadan oluşan sos döktüm. İyice donunca da figürleri yerleştirdim :))))
Annem ve ablam da boş durmamışlar tabii. Misafirler için birbirinden lezzetli yiyecekler hazırlamışlar.

Ablam patatesi unutup fazla haşlayınca o da patates salatasının içine koyacağı tüm malzemeleri karıştırıp kek kalıbına döşemiş. Ertesi gün de ters çevirince aşağıdaki görüldüğü gibi sunum açısından daha güzel bir görüntü oluşmuş :))) Ben çok beğendim açıkcası...

Bu arada kısır da vardı ama fotoğrafını çekmeyi unutmuşum. Bir de kayınvalidesinin yapıp getirdiği kek vardı. Onun da fotoğrafını çekmemişim. Sağlıkla ve afiyetle kalınız...Güzel bir hafta sonu dilerim herkese...

37 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım Canere sevdikleriyle beraber sağlıklı,huzurlu ve başarı dolu uzun bir ömür temenni ederim.Pasta muhteşem ellerine sağlık tabii diğer tüm lezzetlerde öyle öptüm...

Adsız dedi ki...

Pasta çok hoş olmuş Zerrincim ellerine sağlık:) Caner'e nice güzel yıllarr ....

Sevgiyle.

zero dedi ki...

Zerocum harika görünüyor her şey. Hele de pasta... Gerçekten çok emek harcamışsın ama kesinlikle deymiş. Ben de minik Caner'e nice mutlu yaşlar diliyorum:)

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Derya'cığım,

Teşekkür ederim canım.Çocuklarımız sağlıklı ve mutlu olsunlar yeter ki...
Beğendiğine sevindim.

Öpüyorum canım.


Karin'ciğim,

Teşekkür ederim tatlım. Caner'e iletilecek :)))

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Zero'cuğum,

Hepimiz adına teşekkürleri kabul ediyorum canım. figürler uğraştırdı biraz. Ama eğlendim :)) komik buldum. Beğendiğine de çok sevindim arkadaşım :)))

Caner için de teşekkürler...

Sevgiler...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Zerrinciğim sevgili yeğeninin doğum günü kutlu olsunnice güzel yıllar diliyorum.

pastan harika olmuş,sizin ailede herkes mahaterli vallahi diğer herşey de süper.elinize sağlık.sevgilerimle....

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Neslihan'cığım,

Caner adına teşekkür ederim canım. Pastayı beğendiğine de sevindim. Bizim ailede herkes marifetli aslında :))
Daha da çok şeyler yaparlardı da zaman yetmemiştir belki :)

Babam da güzel yemekler yapar :)
Ama şimdi dizi ağrıdığı için fazla ayakta kalamıyor :((

Sevgiler...

Hülya dedi ki...

Pastan bir harika olmuş canım.Ellerine sağlık....

E ziyafet masasını hazırlayanları da tebrik etmek gerek di mi?

Caner'i de kutlarım.Yeni yaşı kutlu,mutlu olsun.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Hülya'cığım,

Senden geçer not aldım :) OLEYYYY
Teşekkür ederim canım.

Annem ve ablam adına da teşekkürler bir tanem :))
Bütün gün yedik durduk :)) Ziyafet çektiler bize...

Caner'e ileticem. Şimdiden görür gibiyim kıs kıs gülmesini :))

Sevgiler...

bir demet feslegen dedi ki...

Caner'e mutlu yaşlar dilerim..
Pasta ve diğer tüm tatlar muhteşem..
Sevgiler

şeker pasta dedi ki...

Zerrin Ablacım, Caner'in doğum gününü kutluyorum. Pastanın üzerindeki figürlerde çok şirin olmuş. Ellerine sağlık.
Ablanın ve emeğigeçen herkesinde ellerine sağlık...

pelince dedi ki...

Canerin yeni yaşı kutlu olsun...Pastası çok çok güzel olmuş,ben figürlere bayıldım..Benim çocuklar görmesin sakın:)
Sofradakilerde çok lezzetli,patates salatasının sunumuda bence çok hoş ,hepinizin elerine sağlık...

Sevgiler..

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Pastayı çok merak ediyordum:)))))
Harika olmuş ellerine sağlık.
Caner'e nice mutlu yıllar diliyorum
Masadaki mamalarada bittim yani, olsada yesek.....Sevgiler..

Tijen dedi ki...

Caner'e nice mutlu yıllar diliyorum Zerrin'ciğim. Sevinci, neşesi bol olsun!

Adsız dedi ki...

canerın dogum gununu kutlarım. pasta harıka gorunuyor canım ellerıne saglık. sofra harıka sevgıler..

zarpandit dedi ki...

caner ammada mutlu olmustur inşallah nice senelrini gorursunuz :)

ayrıca pasta muhtesem olmus bence..sayet bu ilk yapısınsa bu figürleri sen aşmışsın dan baska sözm yok ablacım :)

yanaklarından opuyorum:)

seni ozleyen kız gökçe :)

sevgiler..

Ferhanca dedi ki...

zerrincim öncelikle oğluşunun yaptığı turta tam puan alıyor, ellerine sğlık..

Canerinizin doğum günü kutlu olsun analı babalı ömürler..
masada çok güzel olmuş afiyetler olsun..

egeli dedi ki...

KÜÇÜK CANERİN DOĞUM GÜNÜNÜ KUTLUYORUM ZERRİNCİM.VALLAHİ BİZİMKİLERDE ŞEKER HAMURUNU SEVMİYORLAR,AMA DEDİĞİN GİBİ DAHA ZOR OLUYOR BÖYLESİDE.AMA PASTAN HARİKA OLMUŞ CANIM,ELLERİNE SAĞLIK....

:)den dedi ki...

Doğumgünün kutlu olsun CANEERRRR...
Pasta inanılmaz görünüyor Zerrinciğim. Ellerine sağlık.
Kimbilir kaç saat sürdü bu pastanın son halini alması?

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Eda,

Hoşgeldin. Güzel sözlerin için teşekkür ederim canım.

Sevgiler...


Banu'cuğum,

Teşekkür ederim şekerim :) Caner'e iletiyorum yorumları nasıl mutlu oluyor anlatamam :) Tabii annemle,ablamda :)))))

Öpüyorum.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Pelin'ciğim,

İnanki modelleme yaparken aklıma geldin :) Sen iste yeter ki bir gün gelirim beraber çalışırız :)) isterlerse çocuklarda katılır bize :))))
Güzel sözlerin içinde teşekkür ederim. Bende patates salatasının bu sunumunu daha çok beğendim.Ablam pratiktir. Olmadı hemen başka şeye çeviriverir :)Eeee kimin ablası :)))

Sevgiler...


Dilek'ciğim,

Canım benim teşekkür ederiz.Demek pastayı merak ediyordun :) Acaba ne çıkacak ortaya? tatatatammmmmm :)))
Mamaları iste yeter ki... Gelirken yapar getiririm ben :) Belki bir ara gelirim ne dersin?

Kucak dolusu sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Tijen'ciğim,

Çok teşekkür ederiz. Caner'e güzel dileklerin hepsini iletiyorum :) Çok mutlu çokkkkkkkk :)))

Sevgiler...


Banu'cuğum,

Canım teşekkür ederim. Soframızdakileri beğendiğine de çok memnun oldum. Vakit olsa daha çok şeyler yapılırdı da...

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Gökçemmmmmm,

Hem de nasıl mutlu oldu görecektin :) Gözlerindeki ışıltı çok güzeldi :))))

Gerçekten ilk yapışım canım. Sözlerin içinde teşekkür ederim. Ama daha çok yolum var benim de...

Bende seni özledim. Yokluğunu hissediyorum :))

Kocamannnnnn öpücüklerrrrrrrrrr...


Ferhan'cığım,

Çok teşekkür ederiz. Bundan sonra turtalar Onur'dan sorulur :)) Yapmaya alıştı nasıl olsa...

Caner için de teşekkür ederim.Amin canım.İstediğimiz tüm çocuklarımız için değil mi? Soframız hem güzel,hem şendi :))
Misafirler memnun ayrıldı :)))

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Egelimmmm,

Teşekkür ederim canım. Pasta lezzetini alamıyorlar diye düşünüyorum.Daha önce bir kaç kez yapıp götürdüm. YOK biz istemeyiz dediler...
Şeker hamuru görsel olarak hoş tabii... Ama çikolatalı pastanın yerini alamaz bence :))
Böyle de figürleri yerleştirirken zorlanıyorum.Strese giriyorum :( ama ne yapalım onlar memnun olsunlar da :)))

Sevgiler...

akasyakokusu dedi ki...

Merhaba canım..Caner'i önce öpüyorum..doğum gününü kutluyorum nice yaşlar sürsün..ailesiyle ve sevenleriyle inşaAllah..
mamalar süper görünüyor.tamda öğle saati napmalı bakmakla olmuyor ki.
bu arada tşk ederim yorumun için .üzüldüğümemi yanayım senineyimmi bilemedim dün akşam buldum cüzdanımı.
insan tokasını yada küpesini kaybetse üzülüyor haliyle..
ki cüzdanımda en önemlisi özel kimliğim vardı onu çıkartmak biraz sorunlu oluyor.eşim asker olunca yalnız bana ait olan bişey ama çok önemli..
bir tarif ekleyim kalkamıyorum ruh halim yazılarımada yansıyor daima.
tşk ederim sizleride meşgul ettim.
çok öptüm sevgilerimle..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Gülden'ciğim,

Çok teşekkür ederiz canım.Caner yorumları aldıkça çok mutlu :)) Pastayı beğendiğine de memnun oldum. Hiç sorma eskiden pasta der geçerdim. Yapmaya başlayınca zorluğunu görüyorum. Uzun bir zaman aldı hepsinin bir araya gelmesi için. Şeker hamurunu hazırlamak ertesi güne kadar dinlendirmek.Ertesi gün renklendirmek ve modelleme yapıp,kuruması için beklemek 2 gün de :)
Pandispanyası bir gün önceden pişiriliyor,ertesi gün katlandırıp,sosunu dökmesi daha kolay. Sen düşün artık canım :))))

Sevgiler...



Nuray'cığım,

Çok teşekkürler canım. Amin tüm çocuklarımız aileleriyle,sağlıklı,mutlu bir şekilde büyüsünler inşallah...
Cüzdanı bulmuşun :) sevindim. Üzüldüğünle kaldın :( Haklısın. Bende öyle çok üzülürüm bir şeyimi bulamasam... Ama yine de zor da olsa bir şekilde kartını çıkaracaktın.Neyse gerek kalmamış :))Benim de öyle ruh halim yansır yüzüme,yaptıklarıma,içimden gelmez bir şey :( Meşgul de ne demek? Yakın olsak hep birlikte arardık :))

Ben de çok öpüyorum.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Zerrin'cim ellerine sağlık, ne kadar emek harcamışsın.. Caner bayılmıştır eminim.. Doğumgünü kutlu olsun!

ruhdagı dedi ki...

Ellerinize sağlık. Herşey çok güzel görünüyor. Oğlunuz Onur'un mutfağa ortak çıkmasıda çok hoş:)

Selamlar.

Unknown dedi ki...

pasta çok güzel olmuş caner çok şanslı hem çikolatalı hemde figürlerle süslü bir pasta harika eline sağlık zerrincim sofrada mükemmel hani sevgiler

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Aslı'cığım,

Çok teşekkür ederim canım. Hemde nasıl bayıldı :)) bir görseydin :)) Çocukların mutlu olması beni de çok mutlu yapıyor :))

Sevgiler...



Ruhdağımmmm,

Onur yakında mutfağı elimden almaya kalkarsa yandım :)) Gitti mutfağımmmmmm :))
Teşekkür ederim canım. Annem ve ablam sağolsunlar beni fazla yormadılar. Herşeyi onlar yaptılar pasta dışında :)

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Dilek'ciğim,

Caner'in isteği bu doğrultuda olunca teyzesi de elinden geleni yapmaya çalıştı :) Çok teşekkür ederim canım.
Beğendiğine memnun oldum. Aslında soframızın kurulmuş halini güzel çekememişim o yüzden eklemedim. İyi ki misafirler gelmeden servis masasındakileri çekmişim :)

Sevgiler...

İlker Ergin dedi ki...

Canım ellerine sağlık.Çok şeker olmuşlar.Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

İlker'ciğim,

Çok teşekkür ederim canım.

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Canerin doğum günü kutlu olsun.pastası da harika ellerine sağlık sevgilerimle

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Nurdan'cığım,

Teşekkür ederiz canım.Pastayı beğendiğine de sevindim :)

Sevgiler...

PASTA TASARIM By Nesrin Tong dedi ki...

ZERRİNCİM ELLERİNE SAĞLIK CANIM BENİM..... AYRICA İSİM İÇİN AYRICA TEŞEKKÜRLER..... ÇOK ÇOK CİCİ OLMUŞ MODELLER.....MAMALAR DA AYRI İŞTAH AÇICI:)...... GÖRÜŞMEK ÜZERE.... SEVGİLER.....

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Nesrin'ciğim,

Çok teşekkür ederim canım. Her zaman belirtirim.
Haksızlık edemem :)

Beğendiğine memnun oldum. Mcqueen yaparken zorlandım. Seni aramayı bile bir an düşündüm :)
Mamalar annem ve ablamın elinden çıktılar.Onlar adına da ben teşekkür ederim.

Görüşürüz canım.
Sevgiler...