22 Mart 2008 Cumartesi

İrmik tatlısı

Herkesin bir irmik tatlısı tarifi vardır mutlaka... Bende yengemden öğrenmiştim.Çok uzun zaman önce... Defterime yazıp saklamışım. Ara ara yapardım. Uzun zamandır yapmadığımı farkedince sütlü tatlı olduğu için yapmak istedim.

Malzemeler:
1 Lt süt
9 kaşık irmik
10 kaşık şeker
1 paket vanilya

Yapılışı: İrmik ve şekeri tencereye koyup tel çırpıcıyla karıştırdım.Sütü ve vanilyayı ekledim.
Orta hararetli ocakta karıştırarak pişirdim. Borcamımı suyla çalkaladım ve tatlıyı boşalttım. Oda ısısına gelince dolaba koydum. Bir gece beklettim.Ertesi gün üzerine çilekli sos ve çileklerle süsleyip servis yaptım.

Sağlıkla ve afiyetle kalınız.

1 yorum:

hatice altınışık dedi ki...

merhaba zerrrin hanım
bende sefa ustanın kurslarına katılmak istiyorum sizden ricam acaba yeni bir kurs başlayacakmı bu dönem bana maille cevap gönderebilirmisiniz.eger bu konuda bana bilgi verirseniz çok sevinirim .hatice altınışık...hatice.altinisik@hotmail.com