29 Mart 2008 Cumartesi

Vişneli ve Çikolatalı Kek


Evde olan malzemelerimle hazırladığım ve çok lezzetli olan bir kek tarifidir :))

Malzemeler:

3 yumurta
1 1/2 su bardağı şeker (istenirse azaltılır)
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağından 2 parmak eksik sıvıyağ
2 1/2 veya 3 su bardağına yakın un
100 gr bitter çikolata ( ince ince doğranmış)
1 su bardağına yakın vişne
1 paket kabartma tozu ve 1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı portakal şekerlemesi ( tarifi aşağıda)

Yapılışı:

Yumurtalar ve şeker iyice çırpılır. Sıvıyağ ve yoğurt eklenir tekrar çırpılır. Portakal şekerlemesi eklenir çırpılır. Un, k.tozu ve vanilya elenerek eklenir çırpılır. En son Çikolata ve vişneler eklenir tahta kaşıkla karıştırılır. Yağlanmış ve unlanmış kalıba dökülür.

175 C de önce ısıtılmış fırında 40 dk.pişirilir.


Portakal şekerlemesinin yapımını Şenay ablamın öğrettiği şekilde yapıyorum:

Portakalın kabuklarını tencereye koyuyorum. üstünü geçecek kadar su ekleyip kaynatıyorum. Bu işlemi en az 3 kez yapıyorum. Sonra robotta kabukları çekiyorum. Bu işlem bittikten sonra da kavanoza 1 kaşık portakal,1 kaşık şeker olarak doldurup karıştırıyorum ve dolaba kaldırıyorum. İstediğiniz heryerde kullanabilirsiniz.

Sağlıkla ve afiyetle kalınız.

6 yorum:

Sokak Kedisi dedi ki...

Evde olmadığım için kaçırdığım tatlı bu mu?
İsyan ediyorum şimdi hayata Offffffffff Of!
:)))))))

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Senin kaçırdığın tatlılar çikolata,tiramisu,irmik tatlısı oldu canım.
Şansına küs...

Öpüyorum...

Unknown dedi ki...

Zerrin'cim merhaba
çikolata portakal ve vişne bir araya gelince nefis bir kek olmuş ellerine sağlık...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Merhaba,

Ne güzel adaşımın bana yorum yazması...
Ben vişne,çikolata veya portakal,çikolatayı birbirine çok yakıştırıyorum.
Teşekkür ederim.

karamelam dedi ki...

çok düzgün çıkmış kalıptan. kalıbınızı merak ettim. malzemeler de çok iştah açıcı. elinize sağlık

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Karamelam,

Hoşgeldiniz. Çok teşekkür ederim. Kalıbın özelliği yok.Her yerde satılan içi teflon olanlardan...

Yalnız kalıbımı ben her zaman yağlayıp,unlarım sonra malzemeyi dökerim.Belki onun da yardımı olsa gerek :))

Sevgiler...