24 Kasım 2008 Pazartesi

Ayva tatlısı


Bizim evde ayva tatlısı sevilerek tüketilir. Onur'da sevdiği için ben de ayva zamanı sık sık yapıyorum. Hafta sonu evde vakit geçirdiğimden zahmetsiz olan bu güzel tatlıyı da yaptım.
Hem zahmetsiz,hem de lezzetli bir tatlı bence...

Hepimiz bu güzel tatlıyı biliyoruzdur zaten :))


Malzemeler :

3 ayva
2.5 su bardağı toz şeker
su
kırmızı gıda boyası ( ilk defa kullandım)
Üstü için krem şanti


Yapılışı:

Ayvaları yıkadım.Kabuklarını soyup ortadan ikiye böldüm.Çekirdeklerini çıkardım.Yayvan tencereye yerleştirdim.Ayva çekirdeklerini ve şekeri ekledim.Yarısına kadar da su koydum.Gıda boyası da ekleyip pişirmeye bıraktım kısık ateşte...

Diğer yanda krem şantiyi çırptım ve sertleşmesi için dolaba koydum. Ayva tatlısı soğuyunca krem şanti ve nane ile süsledim :)))

Sağlıkla ve afiyetle kalınız...

Güzel bir hafta dilerim...

31 yorum:

Adsız dedi ki...

canım benım cok guzel olmus ellerıne saglık bayıldım harıka afıyet olsun mutlu haftalar sevgıler..

şeker pasta dedi ki...

Zerrin Ablacım kesinlikle zahmetsiz, bir o kadar da lezzetli ve hafif bir tatlı... Görüntü süper, lezzetinden süphem yok zaten. Ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık o kadar güzel görünüyor ki bende evde ayva var kalkıp yapsam mı ? diyorum.sevgilerimle nilgün

egeli dedi ki...

ZERRİNCİM ,NASILDA GÜZEL OLMUŞ AYVALAR ÖYLE KIRMIZI KIRMIZI,ELLERİNE SAĞLIK CANIM.

akasyakokusu dedi ki...

Canım yapma bana bunu gece vaktii:))
Ne güzel kırmızı kırmızı aşkmı çağrıştırıyor ne ayol:))
Eline emeğine sağlık valla dünde ben çikolatalısını yaptım..Hatta biri limonların arasına karışmış biride çürük çıktı iki ayvayı yaptım anca:)))
İyi gecelerin olsun sevgiler.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Banu'cuğum,

Teşekkür ederim tatlım. Görüntüsünü bende çok beğendim :))

Sanada güzel bir hafta dilerim canım.

Sevgiler...



Şeker Banu'cuğum,

Teşekkürler canım.Zahmetsiz şeyleri yapmayı bu aralarda seviyorum galiba :))
Koy ocağa kendi kendine pişsin :))
Lezzeti zaten malum :)

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Nilgün'cüğüm,

Teşekkür ederim sözlerine canım. Bence hemen kalk yap :))

Sevgiler...



Egelimmm,

Teşekkürler canım.Ayva tatlısında ilk defa kırmızı gıda boyası kullandım.Ama rengide ne güzel duruyor değil mi? Bundan sonra da ara ara kullanırım artık.

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Nuray'cığım,

Allah iyiliğini versin :)) Ne aşkı ayol :) Olsa olsa ayva aşkı olur :))

Çikolatalıyı merak ettim şimdi. Üst sos olarak mı kullandın? Yada pişerken suya mı ekledin?

Sana da iyi geceler canım. Onur'dan fırsat buldum hemen yorumlara cevap verdim :)))

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canım iyi geceler pazar günü bende yaptım ne güzel tesadüf ellerine sağlık çok iştah açıcı,öptüm...

elma şekeri dedi ki...

ellerine sağlık,nefis görünüyor..

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık canım sunum harika olmuş tadını düşünemiyorum bile.. afiyetler olsun sizlere.. sevgiler

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Derya'cığım,

Teşekkür ederim canım.Bu aralar ayva tatlıları bol bol yapılır :))
Ayva da bol kış da çok da demektir :((

yapılışının zahmetsiz olmasını ve lezzetini çok seviyorum ayvanın.

Senin de ellerine sağlık canım :))

Kocaman öpücükler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Elma şekerim,

Teşekkürler canım.

Sevgiler...



Hülya'cığım,

Hoşgeldin canım. Tadı da harika :))) güzel sözlerin için teşekkür ederim.
Her zaman beklerim :)))

Sevgiler...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Zerrin'cim, ellerine sağlık, ayva tatlın şahane görünüyor.. Gıda boyasına alternatif olarak lohusa şekeri kullanabilirsin, aktarlar satıyor.. Ben onunla yapmıştım, epey renk veriyor..

pelince dedi ki...

Zerrin tatlı eminim çok güzel olmuştur ama sunum on numara diyebilirim..Bu servisi kimse geri çeviremez..Off offf :)
Ellerine sağlık...

Güzel bir hafta diliyorum...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Aslı'cığım,

Çok teşekkür ederim. Haklısın canım o da kullanılabilir. Aklıma gelmedi :)))

Sevgiler...



Pelin'ciğim,

Canım çok teşekkür ederim. Ne yapsam hemen bir servis de sana mı göndersem? Bu kadar güzel sözden sonra :))))))

Bende güzel bir hafta dilerim.

Sevgiler...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Zerrinciğim canım harika görünüyor.eline sağlık.sunumuna da bayıldım,çok şık olmuş.afiyet olsun.sevgilerimle...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Neslihan'cığım,

Çok teşekkür ederim tatlım. Beğendiğine memnun oldum :)))

Sevgiler...

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Harika olmuş Zerrin Hanım! Süper gözüküyor! Ellerinize sağlık!

Tijen dedi ki...

Ah bilinmez mi? Sevilmez mi? Biz yine elma dişlemeye devam edelim en iyisi Zerrin'ciğim!

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sebla'cığım,

Teşekkür ederim canım. Beğendiğine sevindim :)))

Sevgiler...


Sevgili Tijen'ciğim,

Bu aralar da tatlıya bir düşkün oldum sorma :(((
Bir an önce bu sevdadan kurtulmalıyım.
Haklısın canım elma dişlemeye devam :))))

Sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Tek kelime muhteşem Zerrin'ciğim..Bende annecikten ne zamadır istiyordum,ama yapmıyor..))Bilsem sana uğrardım..Ellerine sağlık tatlım..




Sevgiler

Unknown dedi ki...

Zerrin'cim
ellerine sağlık canım.Ne kadar güzel görünüyor.Enfess:-)))

zero dedi ki...

sevdiğim nadir tatlılardan biridir ayva tatlısı. Ellerine sağlık harika görünüyor. bak benim de aklıma düşürdün Zerocuğum, yapmalı bu haftasonu:)

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Gül'cüğüm,

Teşekkür ederim.Her zaman beklerim. Canım benim keşke haberim olsaydı. Annecikle sana da ayırırdım :))))

İste hemen yapayim Gülüm benim :)))
Ciddiyim.

Sevgiler...


Ayşegül'cüğüm,

Hoşgeldin canım. Güzel sözlerin için teşekkür ederim.

Sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Zerrin'ciğim,çok teşekkür ederim hassas arkadaşım..Sana gelip yemiş kadar olduk inan..))Tekrar tekrar teşekkürlerimi gönderiyorum canım benim..


Sevgilerimle..

akasyakokusu dedi ki...

Canım merhaba bende turdaydım canım..Canım sıkıldı arkaplanla oynadım biraz..:)) Arada tur attım..
Nar suyuyla nişastalı pelte yapıcam nar taneleriyle süslüycem ayva tatlısını yapınca bir dahakine..
Ne dersin nasıl olur sence:))
Nasıl olmuş beğendinmi şimdikini..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Zero'cuğum,

Seviyorsan canım yap derim :)))
Hem zahmetsiz.Kısık ateşte koy ocağa git kitabını oku :)))

Sevgiler...


Gül'cüğüm,

Güzel sözlerin için teşekkür ederim canım.Ne zaman istersen kapım her zaman açıktır :)))

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Nuray'cığım,

Ben bozacağım diye blogu hiç bir şeyiyle oynamıyorum :((
İşde fazla vakim olmuyor.Evde Onur'dan fırsat kalmıyor :(((
Yeşil renk murattır,çalışkanlıktır.Severim :))

Niye olmasın.Her zaman değişiklik iyidir. Kendi tarifleri olunca insanın daha da güçlü hissediyor kendini...
Çikolatalı güzel olmuş.Bende hep fikirler üretiyordum.Nasıl olacak
diye?

Sevgiler...

Ferhanca dedi ki...

ellerina sağlık.harika görünüyor.
sevgiler.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Ferhan'cığım,

Teşekkür ederim canım.

Sevgiler...