19 Ekim 2008 Pazar

Damla çikolatalı ve sodalı kek

Bu hafta sonu evde kitap okuyarak ve dinlenerek geçirmek istedim. Keyif yapmak istiyordum. uzun zamandır bunu istiyordum aslında...

Dün bir süredir evde kek pişirmediğimi farkettim. Blogum olmadan önce sık sık yapardım ama her yaptığımın fotoğrafını çekmiyordum o zamanlar...

Ne çok kekler yapıyordum. Bir süredir ara verdim. Oğluma sordum kek ister misin? Neli olsun diye? Hemen çikolatalı dedi tabii :)) Aslında ben şöyle portakallı veya limonlu istiyordum ama olsun o yiyecek sonuçta...

Ben keki pişirirken bir yandan da Onur'la beraber ne zamandır film izlemediğimizi konuşuyorduk. O zaman karar verdik çay demlenecek,çikolatalı kekimize eşlik edecek.Yanı sıra da film izleyeceğiz. Sıra geldi ne izleyeceğimize... Evde seyredecek cd kalmamış. Netteki izledik biz den film seçtik. Ben filmin adını beğendiğim için seyretmek istedim. Onur'da bana katıldı. Çok beğendik biz filmi :))

Filmin adı Umudunu Kaybetme. Gerçek hayattan esinlenilerek çekilmiş. 1980-81 yıllarında geçiyor. Eşinin evi terk etmesi sonucunda bir babanın oğlu ile birlikte yaşadığı zorlukları ve başından geçen tatsız olayları anlatıyor... Adamın hiç bir zaman umudunu yitirmemesi ve hayattaki zorlukları oğlunun sevgisi sayesinde başarması :)) Belki seyretmek isteyenler olabilir diye hepsini söylemek istemiyorum...

Filmi izlerken düşündüm de çok az erkeğin yapacağı şeylerdir bunlar ...


Sıra geldi kekimizin malzemelerine ve yapılışına :)))

Malzemeler :

4 yumurta
245 gr toz şeker (istenirse azaltılabilir)
200 ml sıvıyağ
370 gr un
1 şişe soda
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
180 gr damla çikolata

Yapılışı:

Yumurta ve şekeri homojen kıvama gelene kadar 4-5 dk çırptım. Sıvıyağ ekleyip, tekrar çırptım. Sodayı ekleyip çırptım. Elenmiş un,k.tozu ve vanilyayı ekleyip tekrar karışana kadar çırptım. En son damla çikolatayı (çikolataları unla karıştırdım dibe çökmesin diye) ekleyip düşük devirde çırptım. Yağlanmış,unlanmış kalıbıma döktüm.
175 C de 40 dk. pişirdim.


Sağlıkla ve afiyetle kalınız...

Güzel bir hafta diliyorum herkese...

20 yorum:

pelince dedi ki...

Zerrincim oğlunla ne güzel keyif yapmışsınız, okurken çok hoşuma gitti..
Filmi izlemedim,bende merak ettim..
Kek ise tam çocuklara göre,çikolata lezzetine kim hayır diyebilir ki.

Ellerine sağlık..

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor.
Sodalı kek hiç denememiştim, ilk fırsatta deneyeceğim.
Güzel olmasına olur ama, daha güzeli bu gün oğlunla çay ve kek, filim üçlemesi daha güzel geldi okuyunca.
Sevginiz hiç tükenmemesi dileğiyle,
Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Pelin'ciğim,

Çok iyi oldu gerçekten. Bazen aynı evde,ama ayrı odalarda oturuyoruz. Paylaşmak güzel oldu hafta sonu :))

Film için link vermeyi unutmuşum.Birde filmin adını da yanlış yazmışım :) Düzelttim durumu :)) Sayfamdan bakabilirsin... İzlemeni tavsiye ederim canım.

Çikolatalı kek çocuklar için tabii bizler içinde güzel bir tercih oluyor... Yemem desem de bir kaç dilimi götürdüm :))

Sevgiler...

pelince dedi ki...

Zerrin tamam ismi yeniden alıyorum :)
Zerrin sana bir ödülüm var bekliyorum...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Nur'cuğum,

Çok teşekkür ederim. Denerseniz memnun kalacaksınız :))

Bence de bu üçleme çok iyi oldu. Daha çok paylaşmak gerekiyor.Hayat çok hızlı akıp geçiyor.
Fırsatımız oldukça tekrarlayacağız inşallah...

Arada tartışırız ama sonra hemen barışırız.Dayanamayız hiç :))
Onur hemen ama tontişim niye öyle söyledin der... Gelir öper :)
Bende bonus kafalım kızdırıyorsun beni derim :)) Öperim :)

Sevgiler...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Günaydın Zerrinciğim kekin harika olmuş,ne güzel de kabarmış maşallah.ellerine sağlık.sevgilerimle...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Pelin'ciğim,

ÇOk teşekkür ederim arkadaşım. Gurur duydum.Almaya geliyorum :))

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Neslihan'cığım,

Günaydınnnnnn :)

Teşekkür ederim canım. Sodanın kekin kabarmasın da etkisi oluyor...
Ama genelde keklerim hep kabarır :)) Bende fırın camından mutlu mutlu kabarmalarını seyrederim :))

Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

canım nasıl guzel olmus ellerıne saglık canım harıka gorunuyor. sevgılerımle..

şeker pasta dedi ki...

Merhabalar yeni gönderimi okurmusun sende varsın...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Banu'cuğum,

Çok teşekkür ederim canım. Senin portakallı kekinin görüntüsü hala gözlerimin önünden gitmiyor :))

Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Canımmmm süper olmuş valla nasılda kabarmış maşallah,ben alıp gideyim bu keki akşam çay yanına öptüm canım...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Derya'cığım,

Teşekkür ederim. Aynen göründüğü gibi kabardı :)
Hormonlu falan değil yani :)))))

Al canım. Ohhh çayın yanına da güzel yakışıyor :) Çocuklar da sever eminim :)

Öpüyor,sevgilerimi gönderiyorum.

Damak Tadı dedi ki...

Kek yıkılıyor canım..Üstelik oğluna o günü kek eşliğinde paylaşmanız en güzeli idi..Ellerine ve gönlüne sağlık güzel annecik..)


Sevgilerle..

Unknown dedi ki...

kek muthis nefis olmus zerrincigim harikasin ellerine saglik gazozlu hic denemedim denemek isterim.
oglusum icin guzel sozlerine tesekkur ederim canim arkadasim.
selam ve sevgilerr.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Özgül'cüğüm,

Teşekkür ederim canım. Denersen pişman olmazsın :)

Rica ederim canım benim. Özleminiz yakında bitecek inşallah...

Sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Zerrin'im,
Ne guzel seyler yapmissin, ellerine saglik, bayildim.....
Bu keki denedim gecen hafta, hani bana tarifi ayrica yazmistin ya:)), cok guzel oldu ama resimlerime bir sekilde birsey oldu, basamadim.

Sana bir sorum olacakti, yeniden yapacagim da, bir sise soda yaklasik bir su bardagi kadar mi?

Hersey cok guzel agzim sulanarak ayriliyorum, sevgiler.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Aybike'ciğim,

Teşekkür ederim canım. Ayyyy bunları duymak ne güzel oluyor :)

Arada blogger dan kaynaklanan problemler oluyor canım.

Afiyet olsun. Denediğine de çok sevindim. 1 şişe soda 200 cc.lik .Evet tam 1 su bardağı oluyor.

Canım geldiğinde inşallah tadacağız beraberce :)

Sevgilerimle...

daimamutfak dedi ki...

Zerrinciğim gene imrendirdin tatlım.Birşey sorsam damla çikolatalar nasıl olduda dibe inmedi.Benimkiler hep dibi seviyorlar.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Neriman'cığım,

Canım benim. Ben bir kasede damla çikolataları unla iyice karıştırıyorum. Sonra kekime ilave ediyorum. Böylece çok fazla dibe inmiyorlar :)

Sevgiler...