25 Temmuz 2008 Cuma

Soslu Tavuk,Soslu Spagetti ve Cacık

Arkadaşlarım dedi ki: Kızım sen yemek yapmıyor musun? Niye onları da eklemiyorsun bloguna dedikleri için bende söz dinleyen biri olarak yaptığım yemekleri de eklemeye karar verdim:))

Ben yemeklerimi genelde göz kararı yaptığım için ölçü veremiyecem.Sadece yaptığım gibi anlatmak istiyorum. Yemeklerimde başrol aktörüm tabii ki zeytinyağım... Olmazsa olmazım:))

Soslu tavuğuma gelince ben şöyle yapıyorum. Bir gece önceden veya sabahtan tavukları yıkıyorum sonra onları pulbiber,karabiber,köri,kekik ve tuzla harmanlayıp dolaba kaldırıyorum.
Yapacağım zamanda teflon tavaya çok az yağ koyup tavukları yerleştirip orta ateşte kapağı kapalı olarak pişiyorum.Gerçekten çok lezzetli oluyor sos ta bekledikçe.Ben bunu Bodrum'da arkadaşlarıma yaptım döndükten sonra telefon geldi senin yaptığın tavuk nasıldı anlatıver dediler:)) tabii ben de ağzım kulaklarımda anlattım onlarada...(Tatilde de boş oturmadım bol bol misafir ağırladım:))) Dostlarım sağolsunlar beni hiç yalnız bırakmadılar) İyiki varsınız:))) Çok basit ama çok lezzetli bir tariftir. Denemenizi tavsiye ederim.
Diyet içinde çok uygun bence:)))

Bizim evde çok fazla makarna tüketilmez.Onur yemiyor pilavı daha çok tercih ediyor.Misafirimiz vardı bende bundan fırsat bilerek yapmaya karar verdim. Neyse Onur bey ses çıkarmadan yedi. Bu sosla yaptığın için yiyorum yoksa yemem dedi ve arkadaşı döndü baktı ona makarna sevilmez mi yaaa dedi:))

Soslu spagetti içinde önce tuzlu suda 12 dk haşlıyorum. Diğer yanda soğanı piyazlık doğruyorum.Sarımsakları da küçük küçük doğruyorum ve zeytinyağıyla pembeleştiriyorum.Bu sefer domates yerine 1 kaşık salça ekledim karıştırdım.Biraz sıcak su ekledim kaynarken kekik,nane,pulbiber,karabiber,tuz,kimyon ekleyip(evde ne baharat varsa ekliyorum) biraz daha kaynatıp sonra süzdüğüm makarnaları ekleyip karıştırıyorum.Çok lezzetli bir sos oluyor...

Ben cacığı koyu severim.Salatalıkları küp küp doğradım,içine 2 diş sarımsak rendeledim.Tuz ekleyip az su ile karıştırdım sonra kaselere bölüştürdüm.Evde taze nane kalmamış bende kuru nane ve zeytinyağı dökerek süsledim.

Afiyetle ve sağlıkla kalınız.

14 yorum:

zarpandit dedi ki...

arkadaslarına katılıyorum tamam hep pasta borek yeniyor sıcakta evlerde ama bazen insan tavuk spageetti birde cacık arıyor canım :):)::)

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Gökçe'ciğim,

Arkadaşlarıma katıldığın için onlar şimdi çok mutlu olacaklar:)))Biz sana demedik mi diyecekler...

Evet canım tatlı,pasta,börekler yemesi güzel de... Bu sıcaklarda uğraşmak zor oluyor.Hem benim evim o kadar sıcak oluyor ki eriyecem sanıyorum bir an:))))

Sevgiyle sarıldım.

Adsız dedi ki...

Zerrin'ciğim,

Teşekkür ederim canım tavsiyeme uyduğun için...Bak ne güzel olmuş işte:)) Arkadaşlar tavuktan tadan biri olarak gerçekten çok güzeldi denemenizi tavsiye ederim:))

Sevgiyle kucaklıyorum tatlım...

Şermin

Adsız dedi ki...

Fıstığım,

Artık yemekleri de paylaşıyorsun ölçü vermesen de...Ama zaten hepimizin bir el ayarı vardır ona göre ayarlarız artık:))
Onur'u ve seni çok öpüyorum.

Duygu

Adsız dedi ki...

zerrinciğim ben senden taraftayım:) insana zaten herkes yapıyor yemek gibi geliyor.tatlı pasta börek paylaşayım diyor..benim de pek aklıma gelmiyor yemek yayınlamak..:)resimler şık olmuş..canım senin oğlana en iyisi pilav pişirmeyi öğretmeli(biliyordur belki de) bi de yarım çuval pirinç koymalı valize:)bizimkine de dediğim gibi 2 koli yumurta koyucaz bi de bol bol domates..menemen e takıldı bu aralar..çok çok selamlar canımcım ..öpüyorum..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Şermin'ciğim,

Hele şükür aklına geldi yorum yazmak:))Fırsat bulabildin yani:)))

Bende yollara düşmüştüm nerde bunlar niye bana bir şey yazmıyorlar diye böyle senin gibi kaç tane arkadaşım var yazamayan cancağızım... Her şeyi becerirler yorum yazmayı maalesef:))))Bu arada içimdekileri de dökmüş oldum rahatladım:)))
Hehhehheee Bu arada tavuğuma söylediklerin için de teşekkür ederim. Herzaman beklerim şekercim...
Ben laf dinlerim her zaman olmasada:)))

Bende sana sevgiyle sarıldım.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Duygu'cum,

Aman da aman kimler gelmiş ablaların en güzeli:))) Evet ne yapayim sıkıştırdılar kızlar beni yemekte ekle diye:)))

Biliyorsun hep göz kararı yaptığım için ölçü veremiyorum ama sen zaten güzel yemekler yaparsın ölçünü de bilirsin...Yap birşeyler artık:)))

Yine beklerim güzelim.

Onur'la bende sizleri kocaman öpüyoruz:))))))

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Yosunbuka'cığım,

Teşekkür ederim canım:))) Onur o kadar ağır ki pilav pişirmeyi bırak ben eve gelene kadar bütün gün bilgisayar başında olduğu için kalkıp kendine birşey de yapmıyor bütün gün aç oturur.Eve adımımı attığım an karnının acıktığını anlıyor beyefendi:))
Bakalım ne yapacak oralarda pirinci boşuna vermeyeyim yazık eder birde:))))Evet favori yemeği tel şehriyeli pilav hiç değişmez. Birde et yemekleri...Çok mu çekiştirdim okumasa bari:)))
Bu sene tatilden benden önce döndü 2 gün kaldı arkadaşıyla evde makarna pişirip yemişler tabii...Yumurta da yapmışlar:)) İş başa düşünce yapacaktır:))

Bende seni öpüyorum canım.Kendine iyi bak:))

egeli dedi ki...

Zerrin'cim,güzel sözlerin için teşekkür ederim canım.Allah evladına zihin açıklığı versin inşallah,başarılar dilerim hayatında...sevgiler

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Egelim,

Bende teşekkür ederim. Hepimizin çocukları hayatlarında başarılı,mutlu ve sağlıklı olurlar inşallah...Bizde anneleri olarak gurur duyarız bundan güzeli var mı?

Sevgilerimi gönderiyorum.

:)den dedi ki...

Nefis bir yaz mönüsü olmuş. Ben de tavuk yapacağım zaman bir gece sosda bekletiyorum kendilerini.
Benim sosum; zeytinyağı, biber salçası, soğan halkaları,sarmısak ve kekikten oluşuyor. Bazen bir iki damla sirke damlattığım da oluyor.
Deneyin derim:)
Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Gülden,

Bloguma ziyaretiniz için teşekkür ederim. Her zaman beklerim:))

Tariflere de açığımdır:))Sizin tarifinizi de deniyecem:))

Sevgilerimi gönderiyorum.

daimamutfak dedi ki...

Sıcakta olsa yemek yeniyor elbet.Bence tatlılara ara vermeniz iyi olmuş.Sıcaklarda kalori almayalım değilmi ama?..sevgiler zerrinciğim.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Daima Mutfak'cığım,

Çok haklısın havalar nasıl olursa olsun yemek yeniyor:)) Evet kalorilerden uzak durmalı:)) en azından bir sürecik:)))

Bende sevgilerimi gönderiyorum.