19 Temmuz 2008 Cumartesi

Karıştırarak yaptığım bitki çayım


Uzun zamandan beri yeşil çay,biberiye,toz zencefil ve tarçını karıştırarak günde 2 fincan içiyorum. Bitki çaylarının ve beraber kullanılan karışımların yararları anlatılmakla bitmez. Hepimizin bu tarz karışımları mutlaka vardır. Hem içimi,hem de ağızda bıraktığı aroması çok güzel oluyor.Denemenizi tavsiye ederim. Biraz da yararlarından bende blogumda bulundurmak istediğim için yazmak istedim.

Ben çayımı şöyle hazırlıyorum. 1 tatlı kaşığı yeşil çay,1 çay kaşığı biberiye, tatlı kaşığı ucu ile de zencefil ve tarçın katıyorum. Kaynamış sıcak suyun içine koyup,3-4 dk demliyorum.Sonra da süzüp afiyetle içiyorum.

Yeşil Çay:
Antioksidandır.
Kolestrolü düşürür.
Tansiyonu ayarlar.
Kan şekerini ayarlar.İdrar söktürür.Yorgunluk ve uyku halini ortadan kaldırır.Stresi azaltır.

Biberiye:

Baş ağrısına en iyi gelen şifalı otlardan biridir.Her türlü sinirsel rahatsızlığa iyi gelir.Yüksek tansiyon,gastrit ağrılarında,kalp sıkışmalarında yararı vardır. Astım ,bronşit ve kansızlıkta yararlıdır.

Zencefil:

Mide bulantısı,hazım problemlerine faydası vardır. Safra akışını geliştirmesi diğer bir faydasıdır.
Zayıflama için de kullanılmaktadır. Metabolizmanın yavaşlamasını engelleyici ve tok tutucu özelliği vardır.Kan şekerinin dengede tutulmasını sağlaması nedeniyle diabet hastaları içinde yararlıdır. Soğuk algınlığına ve solunum yolu hastalıklarında rahatlatıcı ve ateş düşürücü etkiye sahiptir. Zencefil öksürük durumlarında balla karıştırılıp yenmektedir.

Tarçın:

Soğuk algınlığına,romatizma,böbrek rahatsızlıkları,yüksek tansiyon ve sindirimi kolaylaştırdığı bilinmektedir.Ayrıca karın ağrısınada iyi gelmektedir.

Sağlıkla ve sevgiyle kalınız.


33 yorum:

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

İlaç gibisin ilaç:)))))Daha ne demeliyim bilemedim tam benim ruh halime iyi gelecek bir iksir hazırlamışsın.Sadece yeşil çayım yok onu aldımmı kesinlikle hazırlayacağım.İyiki varsın Zerrin:)))))Öpüyorum seni.......

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Zerrinnnn şu kelime doğrulamayı kaldırsan diyorum:(((((Nasıl olur sence?????Yorum yazdıktan sonra birde onunla uğraşmak çok zor geliyor inan.Şimdi kelime doğrulamam gerekiyor dimiiiiii:((((

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Ahhhh Teşekkür ederim Dilek'ciğim:)))) bir mutlu,bir mutlu oldum söylediklerine anlatamam.Kanadım olsa uçacam:)))
Kesinlikle dene yararını göreceksin.

Kelime doğrulamaya gelince haklısın galiba kaldırmak daha iyi olacak.Ben de yoruma karşılık verirken kabul etmiyor tekrar denemek zorunda kalıyorum.DÜşünüyordum sende hatırlatmış oldun:)))))

Öpüyorum bende canım...

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Zerrin,
Öncelikle ziyertin ve güzel yorumun için teşekkürler..
Bitkiler hakkında vermiş olduğun bilgiler, ne güzel düşünce..Yaz aylarında bile rahatlıkla içilebilir içecekler..)
Ellerine ve gönlüne sağlık sevgili Zerrin'ciğim..


Kocaman sevgilerle..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

SAYIN ''DEVA'' ANNE :)))
her derde şifa olduğun için minnettarız :)))
ayrıca ansıklopedik bilgilerde süpper...
bir bravo daha veriyorum sana :)))
tşkrlrr zerrinciğim :))

NUNuşşş

amanda aman kelime doğrulama uççmuşş harikaaa.. :)))))))

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

O arkadaki ITIR değilmi ???

:))))))))))))

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Gül Hanım,

Bloguma hoşgeldiniz sefalar getirdiniz.Nasıl mutlu oldum anlatamam. Doğal olan herşeyi çok severim.Bu çay da onun göstergesi... Evet yaz,kış içilebilecekler arasında ve bulunması çok kolay olan şeyler...

Yaptığımız tatlı ürünlerin yanında bu tarz içeceklerle de sağlığımızı da dengelemeliyiz değil mi?

Her zaman beklerim.
Benden de size kocaman sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

NuNummm,

Alemsin ne diyim:)))Daha gelecek olan çok tarif var. İlk önce kendimde deniyorum sonra sizlere iletecem.Tabii ansiklopedik bilgiler eşliğinde:))))

Evet kelime doğrulama uçtu:)))

Hani annenin balkonundan çaktırmadan koparttığımız:)))))) Ne güzel duruyor değilmi? Mis gibi de kokusu var.
ZEROOO kocaman Öpüyor.

daimamutfak dedi ki...

Sevgili zerrin.
utlak güzeldir faydalarıda çokkk.
Benimde bir tarifim var.Mutlak dene lütfen.
Papatya,
melissa,
biberiye,
lavanta,
kuşburnu...sevgiler..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Daima Mutfak'cığım,

Bütün bitkilerin yararları ne çok değil mi?ülkemizde de varken yararlanmalıyız.Denemelere açığımdır.
Sadece kuşburnunun kokusunu sevmiyorum ama söz deneyeceğim.

Bende sevgilerimi iletiyorum.

pelince dedi ki...

Çok gerekli bir tarif,özellikle benim için..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Pelin,

İlk önce blogumu ziyarete geldiğiniz için teşekkür ederim. Her zaman beklerim.

Gerek duyuyorsanız hemen deneyin derim... Ben yararını görüyorum:))

Sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

:))

Cok begendim Zerrin'cigim,

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Aybike'ciğim,

Çok teşekkür ederim canım:))

Benden de sana kocaman sevgiler...

Delfina ; dedi ki...

hepsinden var evde,akşama ben de hazırlıyorum senin bu güzel anlatımınla...

sevgiler zerrincim...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Zerrinciğim,
Paylaşımın için teşekkürler, ben de her sabah mutlaka bitki çayı içiyorum ama benimkiler hazır poşettekilerden. Doğal olan sadece defne yaprağını kaynatıp içiyorum, o da akşam yatmadan önce. Ama bunu çok beğendim, özellikle aroma kısmı beni cezbetti. Elimdeki hazırlara veda edip bu sabah itibariyle buna başlıyorum.

Sevgiler,
Evren

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Delfina'cığım,

Teşekkür ederim arkadaşım.Afiyet olsun. Düzenli olarak iç ama:)))

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Evren'ciğim,

Bloguma uğradığın için teşekkür ederim.Her zaman beklerim.Ben hazırlardan kullanmamaya çalışıyorum.Böyle olunca da içime siniyor hazırladıklarım... Hem maliyeti de daha düşük oluyor diğerlerine göre...Kullanımıda daha fazla oluyor.İş yerime bile getirdim.Burda da demliyorum:))
Bir de yorgun olduğun zamanlarda siyah çayı demlerken içine 10-15 tane karanfil at.15 dk sonra farkı farket:))))
Doğal olan herşeyi kullanmak lazım:)) Bilmediğimiz daha neler vardır kimbilir?
Sevgiler...

daimamutfak dedi ki...

Zerrinciğim birşey dikkatimi cekti bitkilerin içindeki faydalardan hareketle..bu zayıflama etkilimi acaba?

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Neriman'cığım

Şöyle söyleyebilirim.Bu çayı içtikten sonra bağırsaklarımda bir hareketlenme oluyor:)))Bu da muhtemelen zayıflama da etkilidir.Yavaşta olsa bende farketmeye başladı.
Zencefilin yararlarından bir tanesi hem metabolizmayı hızlandırması,hemde tok tutması...

Bir de şunu söyleyim yemeklerde dereotu tüketirseniz iştahınızın kapandığını hissedeceksiniz.Denenmiştir:)))Buda zayıflama için etkendir diyebilirim...

Bende sizin söylediğinizi yapacam ama lavanta henüz bulamadım.

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

verdigin bilgiler cok isime yarayacak canim
tarifi mutlaka deneyecegim tesekkur ederim
sevgi ve selamlar.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Özgül,

Bloguma hoşgeldiniz.Her zaman beklerim.Bilgilerin işinize yarayacak olmaları çok güzel:))Beni sevindirdi:))

Sevgiler...

Tijen dedi ki...

Zerriiiin,
Çok teşekkürlerrrrr!
Darısı başına...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Tijen,

Ne güzel bunları sizden duymak.Şu anda yazarken yüzümde kocaman bir gülümseme var:))Zamanın ne getireceği bilinmez değil mi? Ama daha öğreneceğim çok şey var hayattan...

Sevgilerimi gönderiyorum.

Adsız dedi ki...

merhaba zerrinnn
ne güzel bi çay hazırlamışsn..yeni yılda ilk deneyeceğim tariflerden eminim..malum şu anki durum pek müsait değil bitki çaylarına..çok çok öpüyorum canımcım..aslında çok severdim bitki çaylarını off yaaa
:(ne de güzeldir tadı...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Yosunbuka'cığım,

Teşekkür ederim canım.Sen ikizleri sağ salim bir kucağına al ben gelir sana yaparım:))Bebekler için hepimiz birşeylere katlandık.Bunlar da geçecek inşallah...
Ben hamileliğimde 9 ay çay içmedim daha doğrusu içimden gelmedi.Ama doğum yapıp odaya çıkınca ilk iş çay istedim:)) Buda hormonların bir etkisi demek:)))

Bende çok öpüyorum.Sevgiyle sarıldım.Kendini üzme...

egeli dedi ki...

ZERRİN'CİM ,GÜZEL DİLEKLERİN İÇİN SANA TEŞEKKÜR EDİYORUM CANIM,SANADA MAŞALLAH ÇEKİYİM NAZAR DEYMESİN,DOĞRU DİYORSUN...BİZ HALA GENÇSİZ....SEVGİLER

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Egeli,

Bloguma uğramanız sevindirdi beni.Ben teşekkür ederim.Evet hep arkadaşlar arası dalga geçeriz 41 kere maşallah olduk diye:))Zaman ne çabuk geçmiş hayat koşturmacasında... Dün sanki bugünkü oğlumun yaşındaydım.Hiç geçmeyecekmiş gibi... Ama hala GENCİZ...Kim ne derse desin:)))

Benden de size kocaman sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Çok teşekkürlerimi iletip,arkasından sevgilerimi gönderiyorum..Umarım kabul edersiniz.))


Sağlıklı,mutlu bir hafta sonu diliyorum..

Damak Tadı dedi ki...

Çok teşekkürlerimi iletip,arkasından sevgilerimi gönderiyorum..Umarım kabul edersiniz.))


Sağlıklı,mutlu bir hafta sonu diliyorum..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Gül'cüğüm,

Kabul etmez miyim? Bende size sevgilerimi gönderiyorum.

Hepimize sağlıklı,mutlu bir hafta sonu olsun.Sevdiklerimizle tadını çıkaralım:))

zero dedi ki...

Merhabaa,
İyade-i ziyarete gelmiştim ben de, bu bitki çaylarını görünce güleyim mi ağlayayım mı bilemedim:) Tabi ki yazdıklarınla alakalı değil. Sadece şu anda hayatımın başrolünde bu çaylar var. Günde tam dokuz bardak farklı farklı çaylardan içmek zorundayım, ufak bir sağlık sorunum olduğundan ve bu çayların tam da senin bahsetmiş olduğun gibi faydaları olduğundan doktorum beni resmen bir çay bombardımanına tuttu:) üstelik çok da sevdiğimi söyleyemicem:( sanırım en kötüsü de bu. Ve en sevdiğim, tam bir tiryakisi olduğum siyah çay altı ay boyunca YASAK!:) Neyse yine de diyorum ki, tüm ilaçlar yine de böyle hep bitkilerden olsa keşke. Ne varsa doğada var.

Öykümle ilgili yorumların, paylaşımın beni çok mutlu etti. Eh ben de sana yarı adaşım diyebilirim sanırım:) Yaşasın ZERO'lar:)
Sevgiler

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Zero,

Hoşgeldin bloguma...Mutlu ettin beni:))Geçmiş olsun en kısa zamanda atlanman dileğimle...
Dediğin doğru bütün ilaçlar böyle olsa keşke:))
Bende siyah çay çok içiyorum.Ama 2fincan da mutlaka bitki çayı içerim.Faydalarından dolayı:))
Ben severek içiyorum. Ama siz de mecburen sağlığınız için sevmeseniz de tüketeceksiniz...
Sizde daha okunacak çok öyküler var...Umarım hepsinde de gözyaşı dökmem...
Yaşasın ZERO'LAR:))

Sevgiler...