10 Ocak 2009 Cumartesi

Aşure

23 yaşıma kadar aşure yemedim. İçindeki herşeyin karışık olmasından kaynaklanıyor olabilirdi.Annem ve komşularımız yapardı tadına bile bakmazdım. Bir gün arkadaşımın halası aşure getirdi. (kulakları çınlasın) canım tatlı mı istedi nedir bilmiyorum bir kaşık aldım bu ne güzel şey böyle diyip bir kaseyi bitirdim. Hatta gittim ikinci kaseyi bile istedim teyzeden :)))))
O günden beri aşureyi severek yerim.

Böylece aşure maceram başlamış oldu. Bir ara aşure ayında çocukluk arkadaşım Sabriye ile yapardık. Yemek ve tatlıları güzel yapar. El lezzeti yerindedir. Sonraları da aşurenin tarifini kendisinden notlar alarak ben yapmaya başladım. Tarifi bulamadım.Senede bir yapınca unuttuğum birşey olmasın diye de hemen telefona sarılıp aşureyi bana bir daha tarif etsene diye sormadan da edemedim. Teşekkür ederim arkadaşım.

Bu sefer daha az ölçüde yaptım. Önemli olan komşularıma,aileme dağıtmak, hem de evde bereket olması amacıyla... Sofralarımızdan bereket eksik olmasın. Bugünler de her evde mutlaka pişiyordur. Allah kabul etsin.

Aşurede nohut ve fasulyenin dışında içindeki kuruyemişlerin daha fazla olmasını seviyorum.

Malzemeler :

250 gr aşurelik buğday
1/2 su bardağı fasulye
1/2 su bardağı nohut
1 çay bardağından 2 parmak eksik pirinç
110 gr kayısı (küçük küçük doğranmış)
100 kuru üzüm
70 gr fındık
40 gr kuş üzümü
1 portakal kabuğu rendesi ve 1 portakalı küçük küçük doğradım
600 gr şeker ( fazla tatlı istemediğim için yeterli oldu daha fazla konulabilir)
2-3 adet karanfil
bir tutam tuz


Üzeri için :

nar
fındık
çam fıstığı
kuş üzümü
tarçın
susam (teflon tavada az kavurdum)
ceviz


Yapılışı :

  • Akşamdan buğdayı iyice yıkadım. Üstünü geçecek kadar su koyup bir taşım kaynattım. Nohut ve fasulyeyi de aynı şekilde ıslattım.
  • Ertesi gün buğdayın suyunu süzüp tencereye tekrar su doldurdum pişirmeye başladım. Buğdaylar yumuşayana kadar. Nohut ve fasulyeyi de bir yandan pişirdim. Üzümleri yıkadım,suda beklettim.Kayısıları yıkadım küçük küçük doğradım. portakalın kabuğunu rendeledim ve portakalı küçük küçük doğradım.
  • Buğday yumuşadığında nohut,fasulye ve pirinci ekledim. 1/2 saat daha pişirdim. Üzüm,kayısı,portakal kabuğunu ve küçük küçük doğradığım portakalları,kuş üzümünü,bir tutam tuz, 20-25 dk pişirdim. Fındık ve karanfilleri ekledim 10 dk pişirdim. En son şekeri ekleyip, 5 dk.daha pişirdim. Ocağın altını kapattım. ( şeker tadarak konulursa daha iyi olur)
  • Kaselere dağıttım. Soğuyunca da nar,çam fıstığı,tarçın,susam,kuş üzümü,ceviz ve fındıkla süsledim.

Sağlıkla ve afiyetle kalınız...

37 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık ALLAH KABUL ETSİN...
Ben çok severim aşureyi öptüm...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Derya'cığım,

Çok teşekkür ederim canım. Amin.

Bende artık severek yiyorum :))) Kızıyorumda kendime bu güzel lezzetten kendimi niye mahrum bırakmışım diye :))

öpüyorum.

şeker pasta dedi ki...

Zerrin Ablacım Ellerine sağlık... Annemde bu gün yapacak aşure yarın getirecek... Annemin elinden çıkan aşurede pek lezzetli olur...
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Allah kabul etsın nefıs gorunuyor canım elerıne saglık ıyı hafta sonları sevgıler..

akasyakokusu dedi ki...

canım benim bayıldım görüntüye.
aynen bende çerez malzemesini fazlaca seviyorum içinde.
bende rahmetlim izne gidince yapardı yerdim..96.da kızın doğumundan evvel yanıma geldi yaptı yine..sonrada ben yapmaya başladım..yılda birkaç kez yapıyorum az ölçüde.eşim aşure hastası bayılır ve sıcak severiz.
eline sağlık Allah c.c. sevabına erdirsin seni emi..amin.

ruhdagı dedi ki...

Çok güzel ve benim sevdiğim kıvamda gözüküyor. Bende aşurede fazla fasulye ve nohut sevmiyorum. Bol üzümlü kayısılı incirli olursa bayılırım. Çok canım çekti :)

Ellerine sağlık Allah kabul etsin Zerrin ablacım.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Şeker Banu'cuğum,

Teşekkür ederim canım. Annelerimizin her yaptığı çok güzeldir zaten :))
Annenin yaptığını da Allah kabul etsin canım.

Sevgiler...


Banu'cuğum,

Çok teşekkür ederim canım.

Bende güzel bir hafta sonu dilerim.

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Nuray'cığım,

Beğendiğine çok memnun oldum canım.
Demek sende benim gibi fazla malzemeli seviyorsun.
Allah rahmet eylesin canım. Çok üzüldüm.
Bende yapım arada bir diyorum aşure ayını beklemeden az da olsa diye ama bir türlü olmuyor işte...

Allah hepimizin dualarını kabul etsin. Sofralarımız hep bereketli olsun. Amin.

Sevgiler...



Ruhdağımm,

Canım beğendiğine sevindim.İncir koymuyorum karartıyor diye. Belki incirle süsleyebilirdim ama o da evde yoktu :((
Bende üzüm ve kayısı bol olsun istiyorum.

Amin canım.

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

ZERRİN'CİM
ELLERİNE SAĞLIK CANIM BEN DE AYNEN SENİN GİBİ BOL ÇEREZLİ VE CEVİZLİ SEVERİM.ÇOK GÜZEL OLMUŞ ALLAH KABUL ETSİN.
Sevgiler

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Ayşegül'cüğüm,

Çok teşekkür ederim canım. Amin.

Sevgiler...

hepsusluydum dedi ki...

Zerrinciğim, ellerinize sağlık çok şık görünüyor, tadından ise hiç şüphem yok..İnşallah bugün anneciğinle babacığınızın yanaklarını benim için de öpmüşsünüzdür :) Sevgilerimle Zehr@

SMİLENA dedi ki...

ellerine sağlık ve allah kabul etsin zerrincim.çok güzel görünüyor..

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Zerrin'ciğim,

Bu sene yapmamakta çok direnmeme rağmen(malum kilolar yüzünden) benimle birlikte bloglardaki aşureleri gören eşim tutturunca bu akşam ben de malzemeleri ıslattım. Yarın inşallah yapacağım.
Çok nefis görünüyor aşuren.Ellerine sağlık canım.

Sevgilerimle,

ahsapboyaci dedi ki...

arkadaşım merhaba ellerine sağlık allah kabul etsin inşallah güzel bir gafta sonu geçirmen dileğiyle

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canımmm..Allah kabul etsin aşureni..harika görünüyor..ahh yan komşu olmka varmış:)

egeli dedi ki...

ZERRİNCİM ,ALLAH KABUL ETSİN CANIM ,ELLERİNE SAĞLIK NEFİS GÖRÜNÜYOR.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Zehra'cığım,

Teşekkür ederim.Öptüm canım :) Bu hafta sonu üzücü geçti bizim için.Halamdan aldığımız haberle haftasonu hst.de geçti. Ameliyat gününü bekliyoruz.

Sevgiler...


Smilena'cığım,

Teşekkür ederim canım Amin. Beğendiğine sevindim.

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Işıl'cığım,

Bende o yüzden az yaptım bu sene. Dağıtıldıktan sonra epey artıyor sonra da yiyorum diye :))
Teşekkür ederim canım. Seninkini de Allah kabul etsin. Evin için kaynaması iyi oluyor ben seviyorum.

Sevgiler...




Ahşap boyacı,
İsmini bilemediğim için böyle hitap ediyorum.Kusura bakma lütfen :)) Teşekkür ederim canım. Amin.
Güzel bir hafta sonu değildi maalesef.

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Yosunbuka'cığım,

Canım çok teşekkür ederim.Beğendiğine sevindim.Amin.

Ah keşke ne güzel olurdu :))))

Sevgiler...


Egelimmm,

Çok teşekkür ederim. Beğendiğine çok memnun oldum canım. Amin.

Sevgiler...

Tijen dedi ki...

En sevdiğim tatlılardandır!

:)den dedi ki...

Yepyeni bir yıldan kocaman bir merhaba sevgili Zerrinciğim:)
Blogunda verdiğin birbirinden güzel tarifler kadar, sözkonusu lezzete ilişkin anılarını yazman ayrıca bir hoşluk katıyor. Aşure ile tanışmanı keyifle okudum. Ben aşurenin her haline bayılanlardanım:) Fasülye, nohut, fındık, fıstık içinde ne varsa ayırt etmeksizin afiyetle tüketirim:)
Dilerim ben de birgün kendi aşuremi pişirebilirim.
Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Tijen'ciğim,

Ben geç tanıştım aşureyle ama benimde en sevdiklerim arasında yer alır :)))

Sevgiler...


Gülden'ciğim,

Güzel sözlerin için teşekkür ederim canım. O güne kadar yememiş olmama üzülüyorum. Her şeyde bir hayır vardır. Keşke yakın olabilseydik de ikram edebilseydim canım :)
Bence denemelisin.En fazla 4 saatini alır.Birinden destekte alırsan daha kısa sürede bile biter işin :)

Sevgiler...

SEDEF dedi ki...

Çok güzel görünüyor, eminim tadıda öğledir... Allah kabul etsin. Sevgiler...
http://sedeflitarifler.blogspot.com/

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Sedef,

Çok teşekkür ederim. Tadanlar beğendiklerini söylediler :)
Amin canım.

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Zerincigim ALLAH kabul etsin canim ellerine saglik cok nefis gorunuyor
cok severim asureyi daha pisirmedim sag olsun komsular hergun bir canakla gelince:))

Zerincigim sutlu un helvasini mutlaka yap ben hic un helvasini sevmezdim oglusum gunlerce istedi kiyamadim googleden baktim oktay ustanin tarifi degisik geldi yari olculerini denedim cok nefis oldu tarifte fistik yoktu sormussun ama bilmem guzel olur neden olmasin degilmi:))
opuyorum canim

Sevgiler.

hepsusluydum dedi ki...

Halanıza acil şifalar diliyorum, çok geçmiş olsun...Zehr@

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Özgül'cüğüm,

Teşekkür ederim canım Amin.Bende götürünce komşulara onlardan da gelmeye başladı bakalım ne yapacağız bu gidişle :)

Deneyeceğim canım.Dediğim gibi un helvası hiç yapmadım. Ama ceviz yerine çam fıstığı koymayı düşünüyorum. Oktay Ustanın tarifleri her zaman güvenilir ve lezzetlidir.

Bende öpüyorum canım.


Zehra'cığım,

Çok teşekkür ederim. Çok naziksin.

Halam kalçasını kırmış.Yaşıda var ameliyatta riskliymiş.Olmasa yatağa bağlı kalacak.Allah korusun. En kısa zamanda ameliyat günü alınmasını bekliyoruz.Aile ve babam için üzücü bir durum oldu maalesef :(

Artık düzelmeyecek eskisi kadar ama acısı olmayacak inşallah...

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Zerrin Hanım Allah kabul etsin! Ellerinize sağlık! Güzel yapıldı mı aşure çok lezzetli oluyor ama dediğiniz gibi malzemesi bol olucak, narları üstünden eksik olmayacak! Geçen yemekteyiz programında bir bey yapmıştı. Çok canım çekti. Kayınvalidemde yerim artık:) Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Nefis gorunuyor ellerinize saglik...

Aybike Ceylan dedi ki...

Canim Zerrin'cigim,

Ellerine saglik, cok severim cok.
Harika olmus.

Sevgilerimi gonderiyorum.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Kirpikteki Gözyaşı,

Çok teşekkür ederim. Amin. Malzeme bol olunca hem lezzetli oluyor,hem görünümü de güzel oluyor. Bende seyrettim o bölümü. Gayet de güzel hazırladı aşuresini :)
Kayınvalidenizin de yapmış olduğu aşure için Allah kabul etsin.

Sevgiler...




Sevgili Selin,

Çok teşekkür ederim. Beğendiğinize memnun oldum.

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Aybike'ciğim,

Canım benim. Çok teşekkür ederim. Keşke yakın olsak da tattırabilseydim bir tanem :)

Öpüyor,sevgilerimi gönderiyorum.

Damak Tadı dedi ki...

Allah kabul etsin canım,çok nefis görünüyorlar..Ellerine sağlık..


Sevgilerle..

egeli dedi ki...

ZERRİNCİM SENİ MİMLEDİM ,BLOGUMA BİR UĞRARMISIN????

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Gül'cüğüm,

Çok teşekkür ederim canım.Amin.

Sevgiler...




Egelimm,

Teşekkür ederim arkadaşım. Uğrarım tabii canım. EN kısa zamanda da cevaplarım :)

Sevgiler...

Sokak Kedisi dedi ki...

Çoook lezzetliydi arkadaşım, kesene, hanene bereket olsun inşallah ...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Simten'ciğim,

Çok teşekkür ederim canım. Amin. Cümlemize inşallah...

Sevgiler...