30 Temmuz 2008 Çarşamba

Zeytinyağlı Çalı Fasulye

Çalı fasulyeyi çok severim. Her hafta mutlaka pişiririm.İşyerime yakın Kozyatağı pazarına uğrarım cuma günleri iş çıkışı...Pazara gitmeler yazın daha çok oluyor,kışın fazla gidemiyorum.Evime yakın pazara yıllardır gitmedim.Belki ayak alışkanlığımıdır nedir? Ama Kozyatağı pazarını çok severim. Hangi sebzeyi ve meyvayı kimden alacağımı bilirim. Bir keresinde hocam bu hafta geç kaldınız dediler:)) Ben de sadece kafa sallamakla yetindim gülerek:)) Herhalde beni öğretmene benzetiyorlar ne güzel:))

Sıra geldi fasulyeyi nasıl yaptığıma:))) Ben zeytinyağlı olarak taze fasulye olsun,barbunya olsun hep çiğden yaparım.Kısık ateşte...Pişirirken kapağını fazla açmam ve soğuyana kadar da tencerede kapağı kapalı olarak bekletir sonra servis tabağına boşaltır ve dolaba kaldırırım. Çok da lezzetli olur:))

Malzemeler:

1 kg çalı fasulye
2 soğan
4-5 domates (büyüklüğüne göre küçükse daha çok)
tuz
zeytinyağı ( baş tacım:))
1 tane kesme şeker
(İstenirse 1-2 diş sarımsak konulur)

Çalı fasulyeyi yıkayıp,süzüyorum ve ayıklıyorum. Soğanları yemeklik doğrayıp tencereye alıyorum.Üzerine domatesleri rendeliyorum.Zeytinyağını koyup, fasulyeleri yerleştiriyorum ve en üste de tuz ve 1 tane de kesme şeker atıyorum. Çok az da su ekleyip kapağı kapalı olarak yukarıda belirttiğim gibi pişiriyorum.(Bazende 1-2 diş sarımsak koyarım)

Afiyetle ve sağlıkla kalınız...

21 yorum:

egeli dedi ki...

ZERRİN'CİM ,ELLERİNE SAĞLIK CANIM,BENDE ÇOK SEVERİM ÇALI FASÜLYESİNİ,BENCE EN LEZZETLİSİ ....SEVGİLER

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

EGELİM,

Teşekkür ederim canım.Yazın soğuk soğuk ne güzel oluyor değil mi? Bir ayıklaması uzun sürüyor gerisi kolay zaten:))

Bende sıcacık sevgilerimi gönderiyorum:))

Adsız dedi ki...

selam..bende çok severim zeytinyaglı yemekleri helede bu yaz mevsiminde...nefis görünüyor zeytinyaglı fasülye..elinize saglık.sevgiler.

Delfina ; dedi ki...

mmmmmmm,zeytinyağı ile güzel oluyor zaten bu yemek..

annem de senin gibi pişirir zerrin,çiğden atar tencereye kapağını da açmaz,bize de tembihler sakın kapağı açmayın yemeği pişiriken lezzeti kaçar diye...

zerrin senin mamaların bu yüzden lezizzz,işin püf noktasını biliyorsun...

sevgiler canım benim...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Hünerlieller,

Hoşgeldiniz bloguma,sefalar getirdiniz...

Çok teşekkür ederim.Zeytinyağlılar iyiki varlar:))Ne yapardık yoksa:))

Bende sevgilerimi gönderiyorum...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Delfina'cığım,

Demek annen de böyle yapar:)) çok çok selamlarımı ilet lütfen:))

Sözlerin için teşekkür ederim.
Bende hep büyüklerimden böyle öğrendim.Bütün yemekler kısık ateşte ve fazla da kapak açılmayacak dediler bende onları uyguluyorum ama yararını da görüyorum lezzet olarak bana dönüyorlar:))

Bende sevgiyle sarıldım canım...

pelince dedi ki...

Zerrin'ciğim cuma pazarına geliyorsan bir gün kahve içmeye beklerim,çok yakınım bende :) Okko'nun yolu üzerindeyim,beklerim...

Çalı fasulyesi ile yapılan benimde favorim,bayılırım...Yaz günü en güzel yemek.
Ellerine sağlık..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Pelin'ciğim,

Davetin için teşekkür ederim canım.Benim işyerim Diasa nın yanındaki sokaktan girince çok yakınız yani:))KVK nın karşısındaki bina:))İnşallah kahveni içmeye gelirim...Tanışmaktan da mutluluk duyarım:))

Çalı fasulyesi herkesin favorisi demek:)) Bende çok severek tüketirim.

Sevgilerimi gönderiyorum...

Aybike Ceylan dedi ki...

Zerrin'cigim,

Cok severim cali fasulyesini ama burada yok, diger cesidi var. Benim icin de ye olur mu? Cok opuyorum, svegiler.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Aybike'ciğim,

Canım benim:)) Senin yerine de yerim söz:)) Türkiye'ye geldiğinde beraber de yeriz inşallah:))

Bende seni öpüyorum ve sevgiyle sarılıyorum:))

Hülya dedi ki...

Ben de çok severim.Zaten sana bir gelsem hiç yerimden kıpırdamayacağım.Gelsin tatlılar,gitsin börekler;)Tatil konforu yaşamak için sana mı geçsem acaba?:)

Ha bu arada fasulye de bir kılçık çıkarsa yandın sen?Öldüğümün resmidir:)

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Hülya'cığım,

Sen gel yeter ki:))Elini sıcak sudan soğuk suya sokmayacam:)) Hem gezdiririm de:))Neler yaparım sana neler:)))

Allah korusun.Niye ölecekmişin?KIlçığa alerjin mi var?Merak etme kılçık falan çıkmaz:)))

Sevgilerimi gönderiyorum.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Zrrinci�im elleirne sa�l�k ne kadar g�zel g�r�n�yor. So�uk so�uk harika da oluyor yaz aylar�nda :)))

Sevgiler,
Evren

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Evren'ciğim,

Teşekkür ederim canım.Soğuk soğuk yemesi güzel oluyor:))

Sevgilerimi gönderiyorum...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Zerrin'ciğim bayılırım...

Taze ekmek ( mümkünse biraz sıcak olacak ) ve dolaptan henüz çıkmış soğuk taze fasulye gibi bir ikili düşünemiyorum zaten.

Tam benlik..

Blogunu okumak çok keyifli , bu arada yarışmada oldukca güzel devam ediyor.

Başarılar dilerim...

Sokak Kedisi dedi ki...

Bu arada yukarıdaki yorum benim ama sistemde senin hesap açık kalmış :))))))))))))))))))))))

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Simten'ciğim,

Diyorum ki ne oluyor ne yorumu ben yorumda görmedim.Demek hesabım açık kalmış:))) Çok güldüm sonra döndüm bloga yorumlara sanki kendime yazmışım gibi oldu:))))))))))
Çok komik:)))

Baktım yarışma da iyi gidiyor...Hadi hayırlısı diyelim...

Öpüyorum.Dino'yu da öp lütfen:))))

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sen zeytinyağlını soğuk tut, ben yetişeceğim zerrincim..

ÇEŞMEden sevgiler. NuNu

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Nunu'cum,

Tamam hayatım gözlerim yollarda bekliyorum:))) Senin de çalı fasulyeyi sevdiğini bilirim:)))
Bol bol yüz tatlım...Benim yerime de :)))

Öpüyorum fıstığım... Çeşme'ye sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Zerrin,
Çok nefis görünüyor fasulyen,ellerine sağlık..Bizdede yaz aylarında sık sık yapılan zeytinyağlı yemeklerin başında gelir..Ben fasulye ve türevlerini hiç yemediğim için sadece uzaktan bakarım..))Kocaman sevgilerimi gönderiyorum..))

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Gül'cüğüm,

Çok teşekkür ederim.Evet yaz aylarına yakışan bir yemek...

Benden de kocaman sevgiler:))