8 Nisan 2009 Çarşamba

Kıymalı,patatesli kopartma börek / PDÇS 40

Tarifi porselen demlik çay saati 40 etkinliği için missgibi.blogcu.com a gönderiyorum.

2007 yılında Oktay Usta'nın programından almıştım bu tarifi... Bir kaç kez yaptım. Tadını,lezzetini beğendim. Çok uğraştırıcı bir tarif de değil... En son yeğenlerim için hazırlamıştım :))


Denemek isteyenler için :))


Malzemeler :

4 su bardağı un
1 paket kuru maya
tuz,
alabildiği kadar su

İç harcı için :

2 patates
1 kuru soğan
250 gr kıyma
1 tutam maydanoz
karabiber,kırmızı biber,tuz
1 çorba kaşığı salça

Üzeri için :

1 çorba kaşığı sıvıyağ
2 çorba kaşığı yoğurt
1 yumurta
susam,çörekotu

Yapılışı :

  • Un,maya,tuz karıştırma kabına alınır. Alabildiği kadar su eklenerek hamur yoğurulur. Meşhurr kulak memesi kıvamında olacak :))) Mayalanması için üzeri örtülür.Bekletilir.
  • Patatesler haşlanır. Kıyma ve yemeklik doğranmış soğan bir süre kavrulur. (kıyma kavururken yağ eklemiyorum) Salça eklenir.Daha sonra haşlanmış patatesler rendelenerek kıymaya katılır. Baharatı,maydanozu ve tuzu ilave edilir.
  • Mayalanan hamurdan bezeler kopartılarak (adını buradan almış) alınır,yuvarlanır. Elde açarak içine iç harçtan konulur ve yuvarlayarak kapatılır. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak dizilir. Üzerlerine bastırılır. Tüm hamur için aynı işlem uygulanır.
  • Çırpılmış yumurta,yoğurt ve sıvıyağ karıştırılıp üzerlerine sürülür. İsteğe göre çörek otu ve susam da serpilir...
  • 190 C de 22-25 dk arası üzerleri kızarıncaya kadar pişirilir...

Sağlıkla ve afiyetle kalınız...

28 yorum:

Adsız dedi ki...

canım destegin için teşekkür ederim..ellerine sağlık süüper görünüyor..ben resmi kopyaladım..çok saol uyarın için şuan bisorun yok bebişimin uyumasnı bekliyorum yayınlamak için ama yinede ben mail adresimi vereyim belki lazım olur..necla7909@hotmail.com..sevgiler canım...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Necla,

Ben teşekkür ederim.Rica ederim canım. Bir katkım bulunduysa ne mutlu :))
Bir sorun olursa hemen link verebilirim.
Kolay gelsin.Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Zerrincim ellerine sağlık canım pufpuf harika olmuş bir tane aldım kocaman sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Derya'cığım,

Çok teşekkür ederim canım. Afiyet şeker olsun :))

Kucak dolusu sevgiler...

sekerpasta dedi ki...

yine yaninda cay olsa, tam etkinlige uymus :)

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Burçak'cığım,

Teşekkür ederim canım. Sende benim gibi çayı seviyorsun galiba :)) haklısın yanında çayla da çok güzel yeniyor :)

Sevgiler...

ahsapboyaci dedi ki...

çok güzel görünüyor canım pofuduk pofuduk ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

canım tarifn yayında..destegin için çok saol yine beklerim..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Ahşap boyacı,

Çok teşekkür ederim canım.
Sevgiler...

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

canım nefis görünüyorlar ellerine emeğine sağlık.sevgilerimi bırakıyorum

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Nilgün'cüğüm,

Çok teşekkür ederim canım.
Sevgiler...

Tijen dedi ki...

Yeğenler bayılmıştır Zerrin'ciğim! Evde hazırda bir şeyler bulundurmak iyi bir şey değil mi, acil biri geldiğinde de çok işe yarıyor.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Tijen'ciğim,

Hemde nasıl :)) Kesinlikle haklısın. Elimin altında ani gelenler için hep birşeyler bulundurmaya çalışıyorum. Bazen tembellik ettiğim de olmuyor değil :))
Sevgiler...

egeli dedi ki...

HARİKA OLMUŞ ZERRİNCİM ,AYNI PASTANELERDEKİ GİBİ,ELİNE SAĞLIK CANIM.

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Sanırım cuma günleri hamur işi kilo sorunu yaratmıyormuş ve bu gün bu kolay börek yapılacaktır.
Paylaşımın için teşekkürler.
Ödülümü dağıttım huzurluyum. Derhal dendi! buda benim derhalim galiba.
Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Egelimmm,

Çok teşekkür ederim canım.Beğendiğine sevindim. Sevgiler...

Nur'cuğum,

Çok teşekkür ederim canım. Cuma günleri serbest :)))) Denediğinde paylaşırsan sevinirim. Afiyet olsun... Umarım beğenirsiniz.

Canım bütün ödüller senin :))
Derhal benim esprimdi :))) ödül almak,hoşluk,mutluluk yaratıyor... Bu zor günlerde en azından bu durumlar sevinç veriyor :))
Sevgiler...


Sevil'ciğim,

Ben teşekkür ederim canım. Rica ederim. Her zaman katılamasam da arada bir katılırım :))
Beğendiğine memnun oldum...

Bende güzel bir hafta sonu dilerim.
Sevgier...

muazzez dedi ki...

zerrincim ellerine sağlık deniyecem güzel poçalarından

boncuk mutfakta dedi ki...

Eline sağlık Zerrinciğim güzel görüntüsünün yanında doyurucu belli denenecekler listesinde öptüm canım.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Muazzez'ciğim,

Çok teşekkür ederim. Denediğinde paylaşırsan sevinirim :))
Sevgiler...


Gonca'cığım,

Çok teşekkür ederim canım. Doyurucu doyurucu :))) Denemeni tavsiye ederim :))

Öpüyor,sevgilerimi gönderiyorum.

Sokak Kedisi dedi ki...

Çok güzel gözüküyorlar .

Hımmmm :)

Hadi yürüyelim artık, yoksa bu yaz ciddi boyutta kabus olacak bana.

Milka'nın Chocolate Desert'ine bir bulaştım pir bulaştım :(

İmdaaaat !!! :)

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sokak kedimmm,

Teşekkürler canım. Ne iyi olurdu.Ama geç gördüm yorumunu. Yarın başlayalım o zaman...

Uzak dur onlardannn :))))) çok lezzetli bir o kadar da tehlikeli :))

Aybike Ceylan dedi ki...

Harika olmus Zerrin'cigim, ellerine saglik. Daha odulunu cevaplayamadim, en kisa zamanda, opuyorum...

Sevgiler ve guzel bir hafta dilegimle.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Aybike'ciğim,

Çok teşekkür ederim canımm. İstediğin zaman yanıtlayabilirsin :))

Öpüyor sevgilerimi gönderiyorum.

Bende güzel bir hafta dilerim...

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Merhaba Zerrin Hanım:) Çok leziz gözüküyorlar! Kıymalı-patatesli çok severim:) Kuzum gelsin deneyeceğim:) İyi haftalar!

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Kirpikteki Gözyaşı,

Merhaba; Çok teşekkür ederim. Beğenmenize memnun oldum. Şafak az kalmıştır umarım :))) Birde size sormalı... Tarifi denediğinizde sonucu paylaşırsanız sevinirim.

Güzel bir hafta dilerim...

Adsız dedi ki...

zerrinciğim ben de yorum yazmıştım mimlediğimden bahsetmiştim seni..gönderdiğimi hatırlıyorum ama ne mesajım görünüyor ne de mimden haber var:(

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Yosunbuka'cığım,

Yorumun hiç gelmedi canım. Olsa yayınlarım biliyorsun :))

Ben senin bloguna gelir bakarım. En kısa zamanda da yazmaya çalışırım. Kolay bir mim dir umarım. Bir mimim daha var sırada yazılmayı bekleyen:(((

Sevgiler...

mutfaksoleni dedi ki...

nefis görünüyorlar.aranıza yeni katıldım.ziyaretini beklerim.