7 Mart 2009 Cumartesi

Zencefilli kurabiyeler


Halama ne yapıp götürsem diye düşünüyordum. Bir yandan da Dünyanın en güzel kurabiyeleri kitabına bakarken gözüme zencefilli kurabiyeler çarptı. Görüntüsü ve zencefilli olması cezbetti. Halam da zencefili sevdiği için yapıp götürmeyi uygun buldum. Halam için daha önceden yazdıklarım burada...

Ama şimdi yemek yemek istemiyor. Konuşmayı seven insan şimdi konuşmuyor da . Serumla besliyorlar... Korkuyorum Alzheimerin son evresinde mi diye? Allah yardımcımız olsun...

Zencefilli kurabiyelerden bir tane zorla yedi :((

Çok lezzetli kurabiyeler oldu. İçinde karanfil,tarçın,zencefil ve pekmez olması hem besleyici,hem de yararlı... Çocuklara da yanında süt ile yedirirsek seveceklerine eminim...

Malzemeler :

300 gr / 2.5 su bardağı sade tam buğday unu
5 ml / 1 tatlı kaşığı karbonat
7.5 ml / 1.5 tatlı kaşığı çekilmiş zencefil
1.5 ml / 1/4 tatlı kaşığı tarçın
1.5 ml / 1/4 tatlı kaşığı çekilmiş karanfil

115 gr / yarım su bardağı tereyağı ( oda sıcaklığında)

350 gr / 1 3/4 su bardağı ince çekilmiş şeker (toz şekeri robotta çektim)

1 adet yumurta

60 ml / 4 yemek kaşığı pekmez
5 ml / 1 tatlı kaşığı limon suyu


Yapılışı :

  • Fırını önceden 160 C de ısıtın. Fırın tepsilerine yağlı kağıt serin.
  • Unu,karbonatı ve baharatları küçük kaseye eleyip bir kenara koyun.
  • Tereyağını şekerin üçte ikisiyle birlikte bir kaseye koyun ve mikserle,hafif ve kabarık bir kıvam alana kadar krema haline getirin. Yumurtayı hafifçe çırparak kremaya ekleyin.
  • Pekmez ve limon suyunu da içine katın.Unu,karışıma ilave edin ve yumuşak bir hamur yapmak için tahta bir kaşıkla iyice karıştırın.
  • Hamuru 2 cm çapında toplar halinde şekillendirin.Topları kalan şekerin içinde yuvarlayın ve hamurun yayılmasını önlemek için yaklaşık 5 cm aralıklı olarak fırın tepsilerine yerleştirin.
  • Yaklaşık 12 dakika pişirin. ( yeterli oluyor. Fırından çıktığında yumuşak bile olsa tel ızgara üzerinde sertleşiyor). Bir spatula ile tel ızgaranın üzerine alın ve soğumaya bırakın.

Fotoğraf makinamın şarjının bittiğini farketmediğim için acil de çıkmam gerektiğinden bende cep telefonu ile çekmiştim. O yüzden istediğim gibi çıkmadı ...

Sağlıkla ve afiyetle kalınız...

Güzel bir hafta sonu dilerim...

41 yorum:

Unknown dedi ki...

canım
ellerine sağlık.Halacığına da Allah şifa versin.
Sevgiler

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Zerrinciğim kurabiyelerin harika görünüyor canım.ellerine sağlık.ben de çok severim zencefili.

Halana çok çok geçmiş olsun canım.

güzel bir haftasonu diliyorum.sevgilerimle...

karamel mutfak dedi ki...

canım halana çok geçmişler olsun RABBİM acil şifalar versin.Kurabiyeler harika duruyolar inşallah yakın zamanda kendini toplarda gönül ferahlıgıyla yaparsın.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Ayşegül'cüğüm,

Çok teşekkür ederim canım.Amin. Tüm hastalarımıza acil şifalar diliyorum.

Sevgiler...


Neslihan'cığım,

Çok teşekkür ederim tatlım. Pişerken mis gibi kokusu ne kadar güzel değil mi?

Halam içinde teşekkür ederim canım.

Bende güzel bir hafta sonu diliyorum.

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Karamel mutfak,

Hoşgeldiniz.Çok teşekkür ederim. Amin.
Kurabiyeleri beğendiğinize sevindim. İnşallah.Alzheimer da düzelme yok artık.Daha kötü olmasın da...

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık kurabiyeler harika halana şifalar dilerim.Sımsıcak sevgiler...

üç böcek bir çiçek dedi ki...

ellerine sağlı canm hastanızada acil şifalar dilerim sevgiler...

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

çanım çok geçmişler olsun.acil şifalar dilerim.
kurabiyeler çok güzel olmuşlar.ellerine sağlık.
şimdiden kandilin mübarek olsun ve güzel bir pazar geçirmeni dilerim
sevgilerimle nilgün

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Derya'cığım,

Çok teşekkür ederim canım. Amin.

Benden de kucak dolusu sevgiler...


Üç böcek bir çiçek,

Hoşgeldiniz. Çok teşekkür ederim ilginize...

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Nilbutik pasta,

Çok teşekkür ederim.Amin canım.

Kurabiyeleri beğendiğine memnun oldum.Bende hayırlı kandiller dilerim.

Sevgile...

Hülya dedi ki...

Kurabiyeler nefis görünüyor ama ardındaki hikaye hüzünlü.Çok geçmişler olsun.

egeli dedi ki...

ZERRİNCİM KUBİŞLER HARİKA ,ELİNE SAĞLIK CANIM.AMA HALACIĞINA ÜZÜLDÜM ,ALLAH ŞİFASINI VERSİN İNŞALLAH.

ahsapboyaci dedi ki...

arkadaşım ellerine sağlık süpeeer görünüyoır hayırlı akşamler

Tuba dedi ki...

Halanin durumuna cok uzuldum Zerrin. Allah'tan acil sifalar diliyorum. Bu arada bloguna nice guzel yaslar diliyorum. Sevgiyle,

boncuk mutfakta dedi ki...

Elinize sağlık Zerrin hanım en kısa zamanda denenecekler istesin de

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Hülya'cığım,

Çok teşekkür ederim arkadaşım.Tadı çok güzeldi.Dene derim.
Haklısın hikaye hüzünlü...

Sevgiler...


Egelimmm,

Çok teşekkür ederim canım. Kurabiyeleri beğendiğine sevindim.
İnşallah...

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Ahşap boyacı,

Teşekkür ederim. Beğendiğinize memnun oldum.

Sevgiler...


Sevgili Tuba,

Halam adına çok teşekkür ederim. Amin canım.
Blogum için de teşekkürler...

Sevgiler...


Boncuk mutfakta,

Çok teşekkür ederim canım. Ben tadını çok beğendim.Denerseniz pişman olmayacaksınız...

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Borçlarimizdan, ceza ve günahlarimizdan kurtulmak için bu gece dua edelim.. Allah affeden ve bagislayandir, unutmayalim.. Eller semaya kalkip, yürekler bir atinca bu gece, gözler sevinç yaslariyla dolacak.. Kandiliniz mübarek, dualariniz kabul olsun!

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Eğer yaptığınız pastalar artarsa ne yapacağım diye düşünmeyin gurbette okuyan bir öğrenci olan şahsıma gönderebilirsiniz. :) Kandiliniz mübarek olsun....

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Derya'cığım,

Senin de kandilin mübarek olsun canım. Dualarının gerçekleşmesini dilerim.

Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

HAYIRLI KANDİLLER,
ACİL ŞİFALAR.....
DUALAR ÜZERİNDE OLSUN....

Tijen dedi ki...

Doğru Zerrin'ciğim,
Bugün kadın günü değil mi? Seninki de kutlu olsun!

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Recep Hilmi Tufan,

Hoşgeldiniz. Neden olmasın :))) Adresinizi bırakın yeter :))

Bende kandilinizi kutlarım.

Sevgiler...


Sevgili Bir dut masalı,

Teşekkür ederim. Bende hayırlı kandiller diliyorum. Dualarınızın gerçekleşmesi dileğimle...

Sevgiler...



Tijen'ciğim,

Çok teşekkür ederim canım.

Sevgiler...

pelince dedi ki...

Zerrincim halacığın için çok üzüldüm :( Allah şifa versin bir an önce iyileşsin inşallah...
Kurabiyeler nefis olmuş,ellerine sağlık...

Dünya kadınlar günün kutlu olsun..

Hayırlı Kandiller

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Pelin'ciğim,

Çok teşekkür ederim canım.Amin.Bundan sonra düzelmesi zor gibi :(((

Kurabiyeleri beğendiğine sevindim.

Seninde Dünya kadınlar günün ve kandilin mübarek olsun.

Sevgiler...

meleginmarifetleri dedi ki...

Selam Zerrin.
Kurabiyelerin çok güzel olmuş ellerine sağlık.
Hlayada çok geçmiş olsun bizimde anane alzaymer inşallah o devreleri görmeyiz gerçi bizimkiside oldukça ileri yatıyor yürüyemiyor ama bol bol konuşuyor tabiiki hiç birşeyi hatırlamadan.
Sevgiler.
Kandilin mübarek olsun.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Meleğin marifetleri,

Hoşgeldiniz.Çok teşekkür ederim.
Çok zor evreler Allah yardımcınız olsun.Devamlı ilgilenmek gerekiyor. Halam şu an hayata küsmüş gibi.Kimseyle konuşmak istemiyor. Hatırladıklarını bir süre sonra zaten unutuyor. Ama geçmiş hiçbir zaman hafızalarından silinmiyor.Sadece yeni olayları,konuşmaları hatırlamıyorlar.

Sizinde kandiliniz mübarek olsun.Dualarınızın kabul olması dileğimle...

Sevgiler...

HÜLYA dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM ENFES GÖRÜNÜYOR...

şeker pasta dedi ki...

Zerrin Ablacım halacığına çok geçmiş olsun... Diyorum ya herşeyin başı sağlık diye, bizde yakın zamanda çok daha iyi anladık bunu...
Kurabiye tarifi için ellerine sağlık...Sevgiler...

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Zerrin'ciğim,

Öncelikle geçmiş kandilini ve 8 Mart Dünya Kadınlar gününü kutlarım ben de.
Halanın durumunun daha kötüye gitmesine üzüldüm canım.
Allah şifalar versin.
Sen fotoğraflarını beğenmiyorsun ama kurabiyelerin çok leziz görünüyorlar. Hem de zencefilli.
Ellerine sağlık.
Çok sevgiler,

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

HÜlya'cığım,

Çok teşekkür ederim canım.
Sevgiler...


Şeker pastacımmm,

Çok teşekkür ederim.Kesinlikle haklısın Banu'cuğum.Herşeyin başı Sağlık. Gençken fazla anlamıyorduk.Büyükler sağlıkları ile ilgili konuşurlarken sıkılıyorduk. Diyorum ki arkadaşlarıma farkında mısınız artık bizde hep sağlıkla ilgili konuşuyoruz .
Sizede tekrardan geçmiş olsun canım. Umarım enişten daha iyidir.

Kurabiyeler içinde teşekkürler...
Sevgiler...


Işıl'cığım,

Çok teşekkür ederim. Evet daha da kötü gitmeye başladı.Amin canım.

Ben fotoğraflara takığım galiba. Hep daha iyiyi çekmeye çalışıyorum. Beğenmediğimde de üzülüyorum :((
Kurabiyelerin tadına diyeceğim yok. Gerçekten lezzetliydiler :))

Kucak dolusu sevgiler...

Adsız dedi ki...

ZERRİNCİM CANIM ÖNCELİKLE HALANA ACİL ŞİFALAR DİLİYORUM SİZLEREDE SABIRLAR ..
BU ARADA ZENCEFİLLİ KURABİYEN HARİKA OLMUŞ NE KADAR CEP TELEFONI İLEDE CEKSEN HARİKA OLDUGU HER HALİNDEN BELLİ
SEVGİLER
SEVİL

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevil'ciğim,

Çok teşekkür ederim. Amin canım. Kurabiyeleri beğendiğine sevindim.

Sevgiler...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Zerrinciğim kurabiyeler harika bayılırım zaten zencefilli tatlara. Canım daha önce de dediğim gibi iyi düşün her şey iyi olsun. Halacığın bu zor günleri de sizlerin desteği ile atlaacak canım tüm dualarım sizlerle :))))

Sevgiler,
Evren

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Gayet güzel çıkmış resimler.
Çok çok geçmiş olsun, dilerim en ısa sürede sağlığına kavuşur.
Bu arada kurabiyelerde enfes görülüyor.
Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Evren'ciğim,

Çok teşekkür ederim canım. Her zaman pozitif olmaya çalışıyorum. Eminim dualarımızla daha iyi olacak.

Kurabiyeleri beğendiğine sevindim canım. Evde zencefil kokusu duymak bana iyi geliyor :))

Sevgiler...


Nur'cuğum,

Dediğim gibi fotoğraflara takığım :)) Ben tadını ve lezzetini çok beğendim. Zencefil, ve tarçın ikilisini seviyorsan denemeni tavsiye ederim.

Halam içinde çok teşekkür ederim. İnşallah canım.
Sevgiler...

hepsusluydum dedi ki...

Zerrinciğim merhaba, uzun süredir ziyaret edememiştim :( Çok geçmiş olsun halacığına :( Sevgilerimle Zehr@

Tijen dedi ki...

Ben de çok seviyorum zencefilli lezzetleri Zerrin'ciğim, ferah ferah!

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Zehra'cığım,

Çok teşekkür ederim. Şimdi daha iyi.Yavaş yavaş yemek yemeye başladı. Bu da beni sevindiriyor :))

Sevgiler...


Tijen'ciğim,

Hem evimde kokusunu duymak,hem de o lezzetini tadarak yemek beni de mest ediyor canım. Dediğin gibi ferah ferah :)))

Sevgiler...

cansudere dedi ki...

canım blognu dolaştım cok güzel şeyler yapmışsın ellerine saglık

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Cansu Dere,

Hoşgeldiniz. Çok teşekkür ederim. Elimden geleni yapıyorum :))

Sevgiler...