16 Nisan 2009 Perşembe

Kakaolu ve vanilyalı kek

Oğlum küçükken ne fazla kakaolu,ne de sade keki ayrı ayrı yemeyi sevmiyordu.Ben de ne yapsam diye düşünürken ablam Duygum imdadıma yetişmişti. Aynı kalıpta hem sade,hem de kakaolu yap o zaman dedi... Nasıl olacak bu derken yapmam gerekenleri de söylemişti. O gün bu gündür severek yaptığım bir kek olmuştur. Hem yapımı kolay,hem de lezzetli bir tariftir. Kimi zaman portakal şekerlemesi,kimi zamanda limon kabuğu rendelerim.İstenirse isteğe bağlı olarak çikolata,üzüm,fındık,ceviz de eklenebilir...

Bu sefer keki arkadaşımın misafirleri için hazırladım. Daha önceden tarifini verdiğim poğaçalar ile birlikte...


Malzemeler :

3 yumurta (küçükse 4 adet)
1,5 su bardağına yakın şeker (isterseniz azaltabilirsiniz)
2.5-3 su bardağı un
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1-2 damla vanilya aroması
2 tatlı kaşığı portakal şekerlemesi
2 çorba kaşığı kakao


Yapılışı:

Kek kalıbını yağlayıp,unladım. Fırını 175 C de ısıtmaya başladım.
Yumurtaları şeker ile birlikte 3-4 dk. mikserle çırptım. Sıvıyağı ekleyip,tekrar çırptım.
Portakal şekerlemesini ve vanilya aromasını ekleyip çırptım. Sütü ekledim ve elenmiş un,k.tozu ekleyip mikserle çok az çırptım karışana kadar.

Karışımın yarısını kalıba boşalttım. Kalan yarısına kakaoyu ilave edip, çok az da su ile incelterek (su ilave etmezsek kakao hamuru katılaştırabilir) tekrar düşük hızdaki mikserle çok az daha çırptım ve kalıba döktüm. İki hamurun birbirine karışması için elime çatalı alıp hamur üzerinde çizikler attım.Çatalı batırıp çıkardım.

35-40 dk arası pişirdim.

Sağlıkla ve afiyetle kalınız...

24 yorum:

Unknown dedi ki...

zerrincim benimde ilk denemelerimdendir iki renkli kek ve hiç vazgeçemediğim bir lezzet ellerine sağlık sevgiler

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Dilek'ciğim,

Teşekkür ederim canım. Bazı tatlar unutulmuyor değil mi?

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

canım
ellerine sağlık.çok severim bu keki bana annemin keklerini hatırlattı
Sevgiler

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Ayşegül'cüğüm,

Çok teşekkür ederim.Anne keklerinin yeri başkadır :)))

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canımmm iyi akşamlar ellerine sağlık harika olmuş kek bir dilim aldım.Kocaman sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Derya'cığım,

İyi akşamlar canım. Teşekkür ederim. İstediğin kadar alabilirsin :)) Afiyet olsun :)))

Kucak dolusu sevgiler...

boncuk mutfakta dedi ki...

Ne güzel kabarmış o kek öyle .Eline sağlık canım,iyi geceler.

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

zerrincim nefis görünüyor.ellerine emeğine sağlık canım.
hayırlı cumalar ve güzel bir haftasonu geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

Damak Tadı dedi ki...

Zerrin'ciğim,bayıldım ben bu kekine..Ne kadar güzelde kabarmış üstelik..Ellerine sağlık şekerim..


Kocaman sevgilerle..

karamel mutfak dedi ki...

ellerine salık canım benimde en çok yaptıgım kektir kocaman sevgiler.

Jasminskager dedi ki...

Ellerinize saglik cok guzel gorunuyor.

pelince dedi ki...

Nefis kabarmış,harika gözüküyor,lezzetide eminim çok güzeldir.Ellerine sağlık...

Güzel bir hafta sonu diliyorum..

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Gonca' cığım,

Çok teşekkür ederim canım.Beğenmene sevindim :))
Sevgiler...

Nilgün'cüğüm,

Çok teşekkür ederim canım.
Bende güzel bir hafta sonu diliyorum.
Sevgiler...

Gül' cüğüm,

Çok teşekkür ederim. Senin gibi lezzetli ve birbirinden güzel kekler yapan biri beğendiyse ne mutlu bana :)))

Kucak dolusu sevgiler...


Karamel mutfak,

Çok teşekkür ederim canım. Güzel bir lezzet değil mi? arada bir yapılması isteniyor :))
Sevgiler...

Jasminin pastaları,

Hoşgeldiniz.Çok teşekkür ederim.
Sevgiler...

Pelin'ciğim,

Çok teşekkür ederim canım.Beğenmene sevindim. Lezzetli lezzetli :))

Bende güzel bir hafta sonu dilerim.Herşey gönlünce olsun :))
Sevgiler...

Hülya dedi ki...

Ellerine sağlık...Süpersin...

11811'im:)

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Hülya'cığım,

:)))))) Çok teşekkür ederim canım.

Nasıl hallediyorum değil mi? :)))

Öpüyor,sevgilerimi gönderiyorum...

egeli dedi ki...

CANIM ÇOK BEĞENDİM KEKİNİ ,ELİNE SAĞLIK HARİKA OLMUŞ.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Egelimm,

Çok teşekkür ederim. Beğenmene sevindim canım :))

Sevgiler...

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Zerrin'im;ben şu kakaolu kısmında iki dilim alayım lütfen:))))))
Ellerine sağlık çok güzel olmuş.
Sevgiler.......

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Dilek'ciğim,

Teşekkür ederim canım. Al istediğin kadar :))) Ne tarafından istersen :))

Sevgiler...

Sokak Kedisi dedi ki...

Ben sadece bir sırıtıp gideyim en iyisi

:))))))))))))))))

ellerine sağlık Zerrincim

Aybike Ceylan dedi ki...

Zerrin'cigim,
Ne kadar guzel kabarmis kekin, ellerine saglik, harika olmus...

Sevgiler ve guzel bir hafta dilegimle...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sokak kedimmm,

:))))))) iyi güldürdün beni :))))
Çok teşekkür ederim canım.
Sevgiler...


Aybike'ciğim,

Çok teşekkür ederim. Beğenmene memnun oldum canım :))

Bende güzel bir hafta dilerim.
Sevgiler...

Hatice dedi ki...

Zerrinciğim ne güzel kabarmış, nefis görünüyor...
anneciğimin de klasik kek tarifidir, içine damla çikolata da ekler, bazen de süt yerine portakal suyu kullanır, ve ben de çok severim, ellerine sağlık canım...
sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Hatice'ciğim,

Çok teşekkür ederim canım. Tabii bu tarz keklere ne eklersek ayrı güzel oluyor :)) Annelerimizin kekleri ayrı güzel :)))

Sevgiler...