22 Ekim 2008 Çarşamba

Sütlaç

Bizim evde genelde sütlaç daha sık yapılıyor. Ben sütlü tatlı olduğundan tercih ediyorum. Oğluşum da sevdiği için devamlı ister benden :)

Rahmetli Anneannem çok güzel yapardı.Her ziyaretine gittiğimizde ve özellikle Bayramlar da mutlaka sütlaçı olurdu. Yedirmeden de göndermezdi.

Babaannem ve anneannem den dolayı şanslıydım. İkisi de becerikli,tuttuğunu koparan kadınlardı. İkisi de rahmetli oldular. Babaannem bizimle yaşardı :)
Öyle hamarat bir kadındı ki... Küçüklüğünde çiçek hastalığı geçirmiş. O yüzden tek gözü fazla görmezdi. Yine de ona rağmen zamanında atölye kurmuş,yanında kadınlar çalıştırmış. Bebek kıyafetleri örüyorlarmış :) Onun yanı sıra danteller örerdi. İsterse satar,isterse hediye götürür,isterse bizim çeyizimize koyardı :)

Hala onun yaptığı el işi örtüleri kullanıyorum evimde... Bazılarını saklıyorum hatıra diye... Ama ne ince işler yapmış maşallah... Ben ilk örgümü babaannem den öğrenmiştim. Daha 5 yaşındaydım. Yanına alır anlatır ve gösterirdi canım benim :) Nur içinde yatsınlar...

Sütlaç derken konuyu nerelere getirdim :)

Malzemeler :

2 kg süt
1 su bardağı pirinç
2 su bardağı şeker
1 paket vanilya
2 kaşık mısır nişastası
su


Yapılışı:

Pirinci tencereye alıp,üzerini geçecek kadar su ekleyip,suyunu çekene kadar pişiriyorum. Sonra sütü, şekeri ve vanilyayı ekleyip bir süre pişiriyorum. Sonra diğer yanda 2 kaşık nişastayı biraz su ile açıyorum. Onu da ilave edip. Bir iki taşım daha kaynatıyorum.( bunu yapmamın sebebi çok fazla kaynatıp vitaminini kaybetmeden kısa süre içinde tatlıyı hazırlamış olmak için)

Kaselere pay edip soğutuyorum.Üstünü tarçınla süsleyip servis ediyorum.İsteğe bağlı olarak dondurma ile de servis ediyorum.

Kimi zamanda ısıya dayanıklı kaselere koyup,fırının ızgara kısmında üst kısmını yakıyorum.

Sağlıkla ve afiyetle kalınız...

26 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık zerrinciğimm nur içinde yatsınlar babaanneler ve anneanneler..

Adsız dedi ki...

merhabalar sütlaç çok güzel olmuş diğer lezzetleriniz de öyle elleirnize sağlık

Unknown dedi ki...

Canım sütlacı sevmeyen yoktur bende çokkk severim ellerine sağlık,afiyet şerker olsun kocaman öptüm...

şeker pasta dedi ki...

Ellerine sağlık Zerrin Ablacığım...
Eski toprak derler ya, senin anneanne ve babaanne de öyleymiş, nur içinde yatsınlar...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Yosunbuka'cığım,

Çok teşekkür ederim. Amin canım...

Görünmüyorsun merak ediyorum seni...

Öpüyorum.


Sevgili Yemekoloji,

Hoşgeldiniz bloguma. Teşekkür ederim güzel sözlerinize...

Beğenmenize çok memnun oldum.

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Derya'cığım,

Teşekkür ederim canım. Pirinç var diye sevmeyen çoğu kişiyi tanıyorum. Pirinçten tatlı olurmuy muş falan diyenler yani :)

Madem sütlaç seviyorsun al bir tabak canım :)

Bende kocaman öptüm.


Banu'cuğum,

Canım teşekkür ederim. Gerçekten de onlar hakkında anlatacak o kadar çok şeyim var ki... Hele babaannem evlere şenlik bir kadındı :)

Hepimizin büyükleri nur içinde yatsınlar canım.

Sevgiler....

:)den dedi ki...

Zerrinciğim sütlaç tarifinin anane ile başlayan hikayemsi yolculuğu hoş gerçekten. Daha önce evde hiç sütlaç yapmadığımı utanarak itiraf etmeliyim. Artık bir sütlaç tarifim var, denememek için bir bahanem de yok. Haftasonu deneyip sonucu bildireceğim sana.
Arkadaşlık ödülümü aldım. Teşekkür ederim.
Sevgiler...

pelince dedi ki...

Canım her ikiside çok şekermiş,allah rahmet eylesin...
Babaneciğinin yaptığı ne güzel işler varmış..
Sütlaç tarçınsız bencede olmaz:)nefis gözüküyor...Ellerine sağlık...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Gülden'ciğim,

Teşekkür ederim canım. Sütlaç her yaptığımda mutlaka aklıma gelir anneannem :)

Sütlaçımı deniyeceğine çok memnun oldum. Kesinlikle sonucu bekliyorum :)

Rica ederim arkadaşım.

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Pelin'ciğim,

Kesinlikle öylelerdi. Amin canım.

Babaannem bunların yanı sıra neler yapardı bir anlatsam :)
Çok bilgili ve akıllı bir kadındı :)

Ama yine de hepsine tarçın koymuyorum. Oğlum bazen tarçınsız ister de :)

Sevgiler...

zarpandit dedi ki...

ablammmmmm hayır diyemeyeceğim tek lezzet bu sutlaç evet evet:)

babaannenden daha e guzel tarifler eklersin sen bu bloga:)

eve gittiğimde yapacagım canım cekti cokkk :(

kocaman opuyorum..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Nur içinde yatsınlar canım.Allah rahmet eylesin.

sütlacın harika görünüyor.ellerine sağlık.sevgilerimle...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Gökçemmmmm,

Canım benim sen söyle ben yaparım hemen :)

Ben de hiç hayır diyemem sütlaça :)

Öpüyorum canımmmmmm.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Neslihan'cığım,

Teşekkür ederim. Aminn canım.

Sütlaçım için de teşekkürler...

Sevgiler...

egeli dedi ki...

OFFFF ZERRİN 'CİM ELİNE SAĞLIK CANIM,EŞİM BAYILIR SÜTLAÇA,HER GÜN VER HER GÜN YESİN...BİR TABAKCIK ALAYIMDA MUTLU OLUN ADAMCAZZZ...

ruhdagı dedi ki...

Sütlacı bende çok severim. Özellikle tarçının yakıştığı en güzel tatlılardan biridir.
Elinize sağlık.

Benim fırınım turbo ve ızgara kısmı yok bu sebepten ben fırn sütlaç yapamaz mıyım? Başka bir Alternatif var mıdır?

Selamlar.

Adsız dedi ki...

canım benım bende ananemi yenı kaybettım hepsı nur ıcınde yatsın..
sutlac cok severım harıka gorunuyor ellerıne saglık canım sevgıler..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Zerrin'cim toprakları bol olsun, benim de babaannem bizimle yaşardı, annem çalıştığından anneannemle birlikte bakmışlar bana ben küçükken.. Anneannem de elişi konusunda çok beceriklidir, hem anneme hem de bana dantel yatak örtüleri, sehpa örtüleri, havlu kenarları vs. işlemiş.. Yazın bana bunları hatırlattı.. Sütlaçlar da nefis olmuş, ellerine sağlık..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Egelim,

Canım benim istediğin kadar alabilirsin :) Bitsin bir daha yaparım sorun değil :)))

Sevgiler...


Ruhdağımmm,

Teşekkür ederim canım.
Benim fırınım da hem turbo,hem klasik olarak çalışıyor.Şöyle izah edeyim. Fırın iç kısmının tavanında demir borular vardır. O ızgaradır. Belki dikkat etmemiş olabilirsin.
Fırın sütlaç yaparken de tepsiye sütlaçları diz ve tepsiye sıcak su koyacaksın kaselerin yarısına gelecek şekilde...Öyle fırına vereceksin... Dediğim ızgaraların bir alt katı üst kısmını yakmak için uygundur.

Öpüyorum canım.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Banu'cuğum,

Canım çok üzüldüm. Allah Rahmet eylesin. Nur içinde yatsın.

Anneannem ve babaannem öleli çok oldu. Hala yokluklarını arıyorum.

Sütlaçım içinde teşekkür ederim canım.

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Aslı'cığım,

Amin canım. Hepsi Nur içinde yatsınlar.
Çok güzel sende anneannen ve babaannen ile paylaşımlar da bulunmuşun :)

Ne güzel büyüklerimizin bizler için yaptıkları el emeği,göz nuru ürünleri hala kullanıyor olabilmemiz. Veya hatıra diye saklıyoruz.

Ben kıyamıyorum bile bazılarını kullanmaya :)

Sütlaçım için de teşekkürler :)

Sevgiler...

akasyakokusu dedi ki...

Zerrin'cim ellerine sağlık sütla. nefis olmuştu gerçekten..
Bende aynen bu şekilde yapıyorum..Pirinci bir müddet haşlayıp altını kapatıyorum..Kendi kendinede şişiyor..
Bilirsin bazılarıda bu şekilde yapıp şişen pirinci ezerler hatta..Sübye derler bu işleme..
Sonrada diğer malzeleri ekleyip yaparım..
Rahmetli anneanneciğin vede babaanneciğin nurlar içinde yatsın canım..
Mekanları cennet olsun..amin.

daimamutfak dedi ki...

Zerrinciğim ben bu sütlaçtan istiyorum.canım şu an sütlü tatlı ıstedi birden.O şık tabakta duruşuna ne demeli.İştah açıcı..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Akasya Kokusu,

Teşekkür ederim.Farklı şekilde yapanlar var. Annem de nişasta koymadan yapar. Kulakları çınlasın halam benim gibi yapardı.Ben ondan öğrendim.

Bütün büyüklerimiz Nur için de yatsınlar canım. Amin.

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Neriman'cığım,

Canım uzan al :) Senden kıymetli mi? Adres ver hemen kargo yapayim en iyisi :))))

Tabaklar Halamın hediyesi. Ben de çok severek kullanırım.

Sevgiler...

daimamutfak dedi ki...

Zerrinim her zamanki tatlı arkadaşım.sağol.İnşallah bir gün diyorum....