14 Eylül 2008 Pazar

Mercimek çorbası


Bizim evde en çok yapılan çorbalardan biridir. Kimi zaman el blenderinden geçirip yaparım. Kimi zamanda pirinç ve soğan ilavesiyle ama blenderden geçirmeden pişiririm. İftar sofraları içinde güzel bir seçenek oluyor.

Bu yaptığım çorbayı blenderden geçirip hazırladım. Hepimizin yaptığı mercimek çorbası zaten vardır. Ben de naçizane yaptığım şekliyle tarifimi vereyim :))

Malzemeler

2 su bardağı kırmızı mercimek
zeytinyağı
pulbiber,karabiber,bol nane
tuz
su


Yapılışı:

Mercimekleri yıkadıktan sonra üstünü 2-3 parmak geçecek kadar su ilave edip haşlıyorum. Suyunu çekerse sıcak su ilave edilebilir. Haşlandıktan sonra sıcakken hemen el blenderinden geçiriyorum. Tekrar ocağın altını yakıp zeytinyağı,pulbiber,karabiber,tuz,bol nane döküp bir iki taşım daha kaynatıyorum.
Servis yaparken de üstüne biber ve nane ile süslüyorum. Kimi zamanda fırında kuruttuğum ekmeklerle servis ediyorum.


Hayırlı İftarlar...

Afiyetle ve sağlıkla kalınız... Sofralarınız her zaman bereketli ve bol paylaşımlı olsun.


23 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Zerrin'ciğim,
Teşekkürler canım!!Bu aralar biraz yoğun olduğum için ilgilenemedim blogumla..

Çorbaya gelince,çok nefiss görünüyor ve ben iftarı açarken en az 2 tabak içerim.Bizde yaptığın şekillerde yapılıp sadece sıvıyağ yerine tereyağ eklenir..))

Afiyet şekerler olsun canım..

Kocaman sevgilerle..

pelince dedi ki...

Zerrin bende aynen senin yaptığın gibi yapıyorum,içine patates ve havuç çoğunlukla eklerim.
Vallahi akşama çorbam yok,yemeğimde yok,eşimde yok iftara ..Kendim için bu çorbayı pişirip içiyim en güzeli :)
1 bardak mercimek yeter bana ,fikir verdiğin teşekkür ederim...

Hayırlı İftarlar..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Gül'cüğüm,

Gerçekten merak etmiştim. Ama yorumunu okudum rahatladım.

Evet iftarda çorbayla başlamak güzel oluyor canım.

Benden de size kocamannn sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Pelin'ciğim,

Teşekkür ederim canım. Hemen imdada yetişen bir çorba. Zahmetsiz ama lezzetli :))

Yap sende akşama.İçerken de birbirimizi hatırlarız canım :))

Afiyet olsun. Sanada hayırlı iftarlar...

Sevgiler...

İlker Ergin dedi ki...

Canım ellerine sağlık.Nefis görünüyor.ama bana kışı hatırlattı:(((Çok öpüyorum .Sevgiler...

egeli dedi ki...

ZERRİN 'CİM MERCİMEK ÇORBASINA BAYILIRIM,HMMMM ENFES OLMUŞ,ELLERİNE SAĞLIK...SEVGİLER

Adsız dedi ki...

ben de çok severim canımcım..pirinç ile hiç denememiştim bi daha öle deneyeyim..canım sobeye ne yazsam diye düşündüğümden hala cevaplayamadım ..hocammm soru zor olmuş :)keşke bikaç soru daha olsaydı:)istediğim sorudan başlasaydım:)
sanırım iftardan sonra daha iyi fikirler gelir kafama gel ilhammmm perimmm...şu an blogları da gezerken sadece yemek odaklı çalışıyor kafa:)))
çok öptüm canım..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

İlker'ciğim,

Teşekkür ederim güzel sözlerine... Sonbahar geldi.Kışın gelmesi da yakın zaten :)) Ben yazı sevenlerdenim.Sıcaklardan bunalınca kışı özlüyorum.

Benden de kocaman öpücükler...

Sevgilerimi gönderiyorum.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Egelim,

Teşekkür ederim tatlım.Dediğin gibi gerçekten de HMMM oluyor :)) Bende çok severek tüketirim. Bazen oğlum boğazıma takılıyor dese de kışın daha sık yapılıyor. Kolay olması da lezzetinin yanısıra işime geliyor :))

Sevgilerimi gönderiyorum.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Yosunbuka'cığım,

Bir avuç pirinç eklesen yeter zaten. Birde bütün soğan koyup,pişince çıkaracaksın.Böylesi de çok lezzetli oluyor. Dene beğeneceksin.

Bende uzun bir süre düşündüm yazmadan önce... Sen daha güzelini yazarsın.Gelip bakıyorum bloguna bakim neler yazmışın diye :))

İlham gelecektir merak etme :))

Bende çok öpüyorummmmmmm.

şeker pasta dedi ki...

Zerrin abla bizde de çok sık pişer mercimek çorbası. oğlum çok sever onun için sık yaparım
Ellerine sağlık
Sevgiler

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Banu'cuğum,

Evlerin çoğunda mercimek çorbası daha çok pişiyor galiba. Çocuklarımız yesin yeter ki...

Öpüyorum seni ve tatlı oğlunu canım :))

Adsız dedi ki...

Merhaba Zerrin:)
Diğer bloglardan gördüm ziyaretine gelmek istedim çok güzel lezzetlerle karşılaştım hepsi için ellerine sağlık:)
Ama bir tane sevdiğim şey var ki oda favori çorbam mercimek çorbası! blendr dan geçmiş hali daha leziz oluyor benimdamak tadım için o yüzden blendırdan geçirerek yaptığını okuyunca sevindim kendi içimden :)
blogundan neşe,başarı ve arkadaşlık hiç eksik olmasın:)

whiteistcafe.blogspot.com
Sevgiyle.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Butterfly,

Hoşgeldin.Sefalar getirdin.Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim.

Benim de favorim blendırdan geçmiş hali ile oluyor. Miss gibi süzme çorba oluyor.
Her zaman beklerim.Ben buralardayım :))

Sevgilerimi gönderiyorum.

Sevil Şahin dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;16.09.2008 Tarihinde BAŞLAYAN EN GUZEL PASTA 2 YARIŞMAMIZ VAR http://birdemliksohbet.blogspot.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ YARIŞMAMIZA DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL PASTA TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "EN GUZEL PASTA YARIŞMASI 2" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.TARİFİ OLMAYAN PASTALAR YAYINLAMAYACAKTIR.SAYFANIZDA BENİM SİTEMDE YARIŞMAYA KATILDIGINIZI YAZIN Kİ ARKADAŞLARINIZ SİZE OY VEREBİLSİNLER
BU YARIŞMADA BİRİNCİ OLAN ARKADAŞIMIZ 6-19 EKİM TARİHLERİNDE PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNDE YANİ 27. Cİ EV SAHİBESİ OLARAK SEZONU AÇACAKTIR. SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM
ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM
BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......SEVİL

Unknown dedi ki...

zerrin'cigim corba nefiss gorunuyor iftara cok az kaldi Allah kismet ederse orucumu corbayla acacagim :))
ellerine emeklerine saglik canim sobeni buyuk bir keyifle okudum.

Allah dualarinizi oruclarinizi kabul etsin.hayirli bol bereketli iftarlar.
selam ve sevgilerrr.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Özgül'cüğüm,

Güzel sözlerin her zaman ruhumu okşuyor.Çok teşekkür ederim.
Orucu çorbayla açmak mide açısından da rahatlık veriyor.

Sobem içinde teşekkür ederim.Çok düşündüm ne yazsam diye,sonuçta bunlar çıktı ortaya :))

Amin canım. Hepimizin duaları kabul olsun. Hayırlı iftarlar...

Sevgilerimi gönderiyorum.

Damak Tadı dedi ki...

Zerrin'ciğim,çok tatlı oluşuna ve gittiğin her yere mutluluk saçıp,insanları mutlu ettiğin için teşekkür ediyorum sana..)


Öpüyorum yanaklarından...Sevgilerle..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Gül'cüğüm,

Çok çokkkk teşekkür ederim güzel sözlerine.Utandırıyorsun beni :))

O senin güzel yüreğinden taşanlar canım benim... İnşallah en kısa zamanda görüşürüz.

Sevgilerimi gönderiyorum.

:)den dedi ki...

Zerrinciğim merhaba,
Mercimek Çorbası'nı ben de senin tarifindeki gibi yapıyorum. Gerçekten leziz oluyor.
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Gülden'ciğim,

Hoşgeldin canım. Genelde hepimiz bu tarz da yapıyoruz galiba... Hem kolay,hem de lezzetli olduğu için.

Sevgilerimi gönderiyorum.

Aybike Ceylan dedi ki...

Zerrin'im,
Geliyorum icmeye, yak altini:))
Sevgilerimi gonderiyorum.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Aybike'ciğim,

Yaktım yaktım bekliyorum. Sen gel yeter ki :))

Sevgiyle sarıldım canım.