15 Temmuz 2008 Salı

Şeftalili ve krokanlı parfe

Tatilimizi güzel anılarla dolu olarak bitirip evimize döndük .Bol bol gezip,fotoğraf çektim.Dostlarla buluşup hasret giderdim. Kısacası dinlenip geldim. Geldiğim günde işe gidip çalışmaya başladım. Biraz zor alıştım ama yapacak bir şeyde yok:))))

Sık sık güncellemek istiyorum blogumu ama işlerimin yoğunluğundan bunu yapamıyorum.Bloguma uğrayan arkadaşlar belki aynı şeyi görmekten sıkılıyor olabilirler ama elimden geleni de yapmaya çalışıyorum.Kusura bakmayın lütfen:((((((
Lafı fazla uzatmadan tarifime geçeyim en iyisi... Şeftalili Parfe de sıcak yaz günleri için soğuk soğuk ideal diye düşünüyorum.

Malzemeler
1 çay bardağı süt
1 poşet krem şanti
1 paket kakaolu büsküvi
2 şeftali

Kreması için:
1 yumurta
2 su bardağı süt
3 çorba kaşığı un
1/2 su bardağı şeker

Krokanı için:
1 su bardağı şeker
1 su bardağı fındık
Limon

Yapılışı:

İlk önce kremasını pişirdim. Krema ılınırken diğer yanda krokanı hazırladım.Krokan içinde ilk önce fındıkları 100 C de 5 dk. fırınladım.Sonra şekeri çelik tencereye koyup rengi karamel olana kaynattım. Fırından çıkardığım fındıkları içine atıp biraz da limon sıkarak hemen karıştırdım.(İstenirse bu aşamada 1 çay kaşığı kadar da tereyağ eklenebilir.) Silpat serdiğim tepsiye döktüm.Soğuyunca da merdaneyle üzerinden geçtim. İstediğim incelikte kırıyorum böylece...

1 çay bardağı sütle de krem şantiyi çırptım. İçine büsküvileri irice kırdım.Şeftaliyi küçük küçük doğrayarak karıştırdım. Soğutulmuş kremayı ekledim ve hepsini karıştırdım. Ben kalpli kalıbımın içine strech film serip parfeyi döktüm üzerini de kapatıp 1 gece deep freeze de bıraktım. Ertesi günü ters çevirip üzerine krokanları serptim. Böylece çok lezzetli bir parfe ortaya çıkmış oldu. Servis edilmeye hazırdır artık:=)))))))

Afiyetle kalın...

14 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

zerrincimmm
tatilin üzerinede ancak böyle bir ağız tadı yakışırdı ,AFFERİMM SANA EMİİ :))
eline sağlıkk . Svglrrrr...

NuNu

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım ne güzel olmuş..bu görüntü gene niyet bozdurdu:)hemen denenecek..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Tatlı NuNum,

Teşekkür ederim canım.Bu sıcaklar da ancak böyle soğuk soğuk tatlılar lazım diye düşündüm.

Sevgiyle sarıldım.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Yosunbuka,

Teşekkür ederim.Deneyin pişman olmayacaksınız.Verdiğim tariflerin hepsi de çok lezzetlidir:))))Şeftalili parfe de hem hafif,hemde soğuk soğuk güzel geliyor.

Sevgiler...

Tijen dedi ki...

Sefalar hepimize lazım sevgili Zerrin. Dostlarla edildi mi daha da bir güzeller...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Tijen Hanım,

Sizde sefalar getirdiniz bloguma...Beni mutlu ettiniz.

Dediğiniz gibi dostlarla olmak hem keyifli,hem de çok güzeldir.Yeter ki yanımızdakiler gerçek dostumuz olsunlar.Ben bu konuda çok şanslıyım.

Sevgilerimle...

Hatice dedi ki...

tatil sonrası alışmak biraz zor oluyor gerçekten:))
şeftaliyi meyve olarak çok sevdiğimden henüz kullanmaya sıra gelmedi:))
sıcak yaz günleri için çok ideal, çok da lezzetli görünüyor, hem şeftali hem krokan, ellerine sağlık...
krem şanti paketindeki 2 poşeti de kullanıyoruz değil mi?
sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Hatice Hanım,

Haklısınız tatil sonrası alışmak zor oluyor.Şeftaliyi yemeyi bende severim.Ama parfe ve keklere de yakıştırıyorum.Deneyin pişman olmayacaksınız:))))
Ayrıca bloguma ziyarete geldiğiniz için de teşekkür ederim.Her zaman beklerim.
Krem şanti 1 poşet kullanıyoruz.
Sevgiler...

Pelin dedi ki...

Merhaba,
İadei ziyarete geldim.Ne güzel pastalar kurabiyeler yapmışsınız.
Ellerinize sağlık.
Sevgiler

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Pelin,

Hoşgeldiniz.Her zaman beklerim.İşten arta kalan vakitlerimde yaptıklarım bunlar...Daha önceler de fotoğrafını çekemediğim çok pastalar da var.Elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum.Zamanla daha da iyi olacaktır inşallah...

Sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Zerrin'cigim,

Oncelikle hosgeldin, umarim cok guzel gecmistir tatlin. Sonra da ellerine saglik, harika birey olmus, tadmak lazim:))

Sevgiler

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Aybike'ciğim,

Hoşbulduk canım.Güzel bir tatil yaptım.Parfe gerçekten de soğuk soğuk güzel oluyor.Tadı da güzel:))

Sen yeter ki gel ben hemencecik yaparım:))Güzel bir sohbet eşliğinde tadına da bakarız.

Öpüyorum.Sevgiler...

daimamutfak dedi ki...

Zerrinciğim hoşgeldiniz.Gelir gelmez hoşgeldin pastasını yapmışsınız bile.Afiyet olsun..sevgiler..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Daima Mutfak'ım,

Hoşbulduk canım. Misafir de geleceği için bu sıcaklarda en güzeli bu olur ve daha hafif diye yapıverdim. İnşallah bir gün sizde misafirim olursunuz:))
Sevgiyle sarıldım.