2 Nisan 2009 Perşembe

Üzümlü kurabiye

DSCN8776

Kaç gün geçmiş bloguma yazmayalı :((

Üzümlü kurabiyeyi uzun zaman önce yapmıştım. Fotoğrafların arasına sıkışıvermiş. Bulup çıkarıverdim :)) Tarif yemek günlüğüm Sevgili Emel'den...

Misafir mi vardı yapmıştım,yada bir yere mi götürdüm hiç hatırlamıyorum.

Yapımı kolay ve lezzetli bir tarif...

Malzemeler :

125 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 su bardağı şeker
1/2 su bardağı hindistan cevizi
1/2 su bardağı kuru üzüm ( 1 su bardağından fazla kullandım)
2 yumurta
1/2 çay kaşığı k.tozu
1/2 çay kaşığı karbonat
1 paket vanilya
Aldığı kadar un ( 3.5 su bardağı kullandım)

Yapılışı :

Tereyağ ve şekeri geniş bir kapta karıştırdım.yumurtaları ekledim.Hindistan cevizi ve üzümü de ekleyip(üzümü fazla koyduğum için şekeri azaltmam gerekirdi.bana tadı biraz tatlı geldi) tekrar karıştırdım.Üzerine elenmiş un,k.tozu ve karbonat ve vanilyayı ekledim.Yoğurdum. Ele yapışmayan bir hamur oluyor. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarladım yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı olarak dizdim ve hafifçe üzerlerine bastırdım. Kurabiyeler pişerken yayılıyor.

180 C de önceden ısıtılmış fırında pembeleşene kadar pişirdim.


DSCN8780

Sağlıkla ve afiyetle kalınız...

22 yorum:

Unknown dedi ki...

Canımmmmmmm ellerine sağlık harika kurabiyeler buz gibi şekersiz sütle çok severim kocaman sevgiler...

egeli dedi ki...

NE ZAMANDIR EŞİM ÜZÜMLÜ KURABİYE DİYE SAYIKLIYOR VE BEN ŞU SIRALAR PASTA VE CHEESECAKE YAPMAKTAN ONA SIRA GELMİYOR ,SENİNKİLER ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Derya'cığım,

Çok teşekkür ederim canım.Bende severim şekersiz sütle yemeyi :))

Sevgiler...


Egelimmmm,

Çok teşekkür ederim canım. İstekler hep oluyor ama bazen yoğunluktan diğer isteklere sıra gelmeyebiliyor...
Biz tadını ve lezzetini beğendik Denemeni tavsiye ederim.

Sevgiler...

sekerpasta dedi ki...

gecenin bu vakti aklıma kurabiye yanında çay düştü :) ellerinize sağlık...

burçak

sevil dedi ki...

zerrin canmım bende cok severim bu lurabiyeyi yanında mis gibi birde nescafe oh gel keyfim gel :))
ellerine saglık tatlım
sevgiler
sevil

ruhdagı dedi ki...

Kurabiyeler çok güzel. Bende de kış günü süt ve kurabiye duygusu uyandırdı. Ellerine sağlık Zerrin ablacım :)

HADİYE dedi ki...

Merhaba Zerrin,

Ne zaman yaptınsa yaptın ama güzel yapmışsın.Bu kurabiyeyi görünce çocuklığum aklıma geldi.
Şimdi o kadar uzaktaki.Paylaşımın için teşekkürler.,

Sevgilerimle*

boncuk mutfakta dedi ki...

Zerrincim rica ederim yazılarına ara verip kendini bu kadar özletme.Eline sağlık canım.Müthişsin.

pelince dedi ki...

Zerrincim nefis olmuş kurabiyelerin,çaya batırıp yemek lazım.Kırıntıları bile toplarım ben:)
Ellerine sağlık..

Güzel bir hafta sonu diliyorum..

MUTFAKISTAN dedi ki...

Canim harika olmus kurabiyeler
Eline saglik.
Sevgiler

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Burçak'cığım,

Çok teşekkür ederim canım. Arada benimde öyle aklıma geliyor ama yememek için,bir de üşengeçlikden veya yorgunluktan diyelim kalkıpta yapamıyorum :)))) Çayla da harika gider tabii :)
Sevgiler...

Sevil'ciğim,

Çok teşekkür ederim canım.Kahve,çay veya sütle de çok yakışıyor :)) Bizde tadını çok beğendik :)
Sevgiler...


Ruhdağımmm,

Çok teşekkür ederim canım. Evet havalar akşamları hala soğukken yenilmeli diyorum :)) Denemeni tavsiye ederim.
Sevgiler...


Sevgili Hadiye,

Merhaba.Güzel sözlerin için teşekkür ederim. Ne güzel çocukluğunuzu düşündürdüysem. Kimbilir ne güzel anılar vardır :) Miss gibi kokular eşliğinde :)
Sevgiler...

Gonca'cığım,

Çok teşekkür ederim canım. Kimi zaman elin gitmez ya bir işe bugünlerde öyleyim :((
Sevgiler...


Pelin'ciğim,

Çok teşekkür ederim canım. Bir çay tiryakisi olarak en çok çayla tüketiyorum yaptığım her şeyi :))

Bende güzel bir hafta sonu dilerim canım.
Sevgiler...


Filiz'ciğim,

Çok teşekkür ederim. Beğenmene sevindim :)
Sevgiler...

mujdenin denemeleri dedi ki...

Harika görünüyorlar.Üzümlü kurabiyeye bayılırım zaten.Ellerinize sağlık.Ben de beklerim.Sevgiler....

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Müjde,

Hoşgeldiniz :) Çok teşekkür ederim.
En kısa zamanda ziyaretinize geleceğim :))
Sevgiler...

SEDEF dedi ki...

Ellerine sağlık canım. benim favori kurabiyelerimden. Çok severim üzümü.... Sevgiler...

Adsız dedi ki...

zerrinciğim her resmin birbirinden güzel çıkmış orjinali böyle güzel olunca resimlerinde süper çıkıyor:) hoş hatun ellerine sağlık..çok çok öptümmm

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Sedef,

ÇOk teşekkür ederim. Mis gibi kokusu ve lezzeti ile ne kadar güzel oluyor değil mi? Bizim evde de üzümlü tatlar seviliyor :)
Sevgiler...


Yosunbuka'cığım,

Çok teşekkür ederim canım güzel sözlerin için. Utandırdın :))

KOcamannn öpüyor,sevgilerimi gönderiyorum :))

http://akasyakokusu.blogspot.com/ dedi ki...

canım merhaba..yaa ben arada hep tur atardım burda..
ne zaman yaptın bu kurabiyeyi.
hemen alıyorum çayla nasılda severim.
eline sağlık canım..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Nuray'cığım,

:))))))) ben böyle hızlıyımdır işte :)) Afiyet olsun canım istediğin kadar alabilirsin yine yaparım :))) çayla da çok yakışıyor zaten :))

Sevgiler...

:)den dedi ki...

Pasta, börek, çörek veya kurabiye çoğu zaman nerede ve neden yaptığımızı hatırlayamasak da tadını unutmuyoruz ya, işte şahane olan bu:)
Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Gülden'ciğim,

Kesinlikle haklısın canım. Kimi zaman bir yerde aceleyle içtiğim çayın tadı,belki ucundan kopardıklarımın veya kokusunu bende koklama durumu vardır :)) hiç unutamam...
Sevgiler...

tarifdunyasi dedi ki...

selamun aleyküm elinize sağlık çok güzel görünüyorlar

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Tarif dünyası,

Hoşgeldiniz. Çok teşekkür ederim.Beğenmenize sevindim.
Sevgiler...