20 Mart 2008 Perşembe

Zeytinli Kek


Ben zeytini çok severim. Tabii ki zeytinli olan ürünleri de...
Zeytinli keki hem sipariş hemde misafirlerim için sık sık yaparım. Mis gibi nane kokar.

Malzemeler:

1 su bardağından 2 parmak eksik sıvıyağ
1 su bardağı yoğurt
2 yumurta ( birinin sarısı üstüne sürülecek)
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
3 veya 3,5 su bardağı un
1 su bardağı dilimlenmiş zeytin
1/2 demet taze nane veya maydanoz
istenirse 5-6 adet ince kıyılmış taze soğan (Soğan istenirse ekliyorum.)

Yapılışı:

Yumurta ve 1 yumurta akını iyice çırpın. Üzerine sıvıyağ,yoğurt,tuz ilave edip tekrar çırpın.
Elenmiş unu kabartma tozu ile birlikte ilave edin ve iyice yoğurun. Zeytin,nane veya maydanoz ilave edip tekrar yoğurun.
Ben baton kalıbıma yağlı kağıt serip öyle kalıba döküyorum. Üzerine yumurta sarısı sürün ve çörek otu serpin.
Önceden 175 C'ye ısıtılmış fırında 30-40 dakika üzeri kızarana kadar pişirin.

Sağlıkla ve afiyetle kalınız...

3 yorum:

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Zerrin'cim; bu ne marifet slaytı izlerken içim eridi:)))Ellerine sağlık hepsi birbirinden lezzetli,tarifleri sabırsızlıkla bekliyorum.Pazar günü görüşmemize ramak kala bazı terslikler yüzünden olmadı,inşallah başka bir zaman tanışırız.Öpüyorum:)))))

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Dilek'ciğim,

Teşekkür ederim.Fırsat buldukça tarif eklemeye çalışıyorum.Blogcular arasında yeniyim zaten. Hem çalışmak,hem sipariş alıp yetiştirmek.Hemde bilgisayara eklemek zaman alıyor.
Bende sayfamı yeni yeni oturtmaya çalışıyorum.
Evet canım ogün için ben çok üzüldüm hem hülya'cığımla hasret giderecektik, hemde sizinle tanışmış olacaktım.
Belli olmaz belki ben çıkar gelirim.Belkide sizin yolunuz gene İstanbul'a düşer...
Sevgiler...

Hülya dedi ki...

Keşke İstanbul bu kadar kocaman ve karmaşık olmasa.Yoksa çoktan kavuşmuştuk;)