8 Haziran 2008 Pazar

Kayısılı Parfe

Malzemeler:

250 gr kayısı ( kuru veya taze)
1 paket bebe büsküvisi
1 yumurta
2 çorba kaşığı un
1 su bardağı şeker
1 çorba kaşığı tereyağ
1/2 kg süt
1 kase fındık (iri kırılmış olarak)
1 poşet krem şanti
1 çay bardağı süt

Sosu için:
1.5 su bardağı su
3 çorba kaşığı şeker
1 " " nişasta
1 paket kakao ( 25 gr)

Yapılışı: İlk önce kremasını hazırladım. Yumurta,un,tereyağ,süt,şeker hepsini tencerede tel çırpıcıyla karıştırarak pişirdim.(göz göz olana kadar) Ilınınca içine küçük küçük doğradığım kayısıları ekledim ve karıştırdım.

Diğer yanda 1 paket şanti ile 1 çay bardağı sütü çırptım. İçine büsküvileri iri iri kırarak ekledim. Sonra içine fındığı ekledim ve karıştırdım tahta kaşıkla... (üzüm,ceviz de olabilir isteğe bağlı) Bu karışımı yapmış olduğum kremanın içine katıp tekrar hepsini karıştırdım.

Kullanacağım kabımı strech film ile kaplayıp parfeyi içine koydum ve üstünü tekrar kapattım. 1 gece deep freeze de bıraktım.
Ertesi gün çikolatalı sosunu hazırladım. Sos malzemelerinin hepsini pişirdim ve soğuttum. İstenirse hazır çikolatalı sos da kullanılabilir.

Dolaptan kayısılı parfemi çıkarıp servis tabağına aldım ve sosunu üzerine döktüm. Şimdi kayısılı parfe servis edilmeye hazır hale gelmiş oldu. Ben severek yapıyorum çok lezzetli oluyor.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

oy oy oyyyyyy
ağzımın suları aktı be arkadaşımm.. :=))
ellerine sağlık.
çağırsaydın yemeye yardımcı olurduk :=)))
sevgiler zerrincim.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Nuray'cığım,

Sağol arkadaşım.Bir dahaki sefere hep birlikte yiyeceğiz söz...

Öpüyorum.
Sevgiler...

zarpandit dedi ki...

ya ben blogu kaçırdımmı ne kadar pürüssüz pastalar ne kadar detaylı kurabiyeler bunlar zerrin:)
sen hemen benim linklere gidiyorsun:)

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Gökçe,

Yorumun ve blogumu ziyaret ettiğin
için teşekkür ederim.

Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

zerooooşşş annem kaldır bunu artık erimişş,
hem de kokmuşşş :=))))

öptüm senii..
NuNu

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Nunum,

Çok haklısın be canım.Ama yerine başka bir şey koymaya fırsat olmadı güzelim.En kısa zamanda inşallah:)))))

Bende kocaman öpüyorum...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Hemen affedicemm. bi şartla amaaa::
yenisinden bir dilim hak verirsen :))
svglr. NuNu