16 Ekim 2008 Perşembe

Sıcak Çikolatalı Brownie

Bu tarifi yeşil elma Oktay ustanın programında Gülay Kuriş yapmıştı.Buna benzer bir tarifi biz Sufle kek olarak kursta da yapmıştık.Ama ordaki yumurta miktarı fazlaydı. Bu tarif bana hem pratik geldiği için,hem de malzemeler de az olduğundan misafirim geldiği zaman yapmayı uygun görüyorum.

Sıcak çikolatalı Brownie yerine, sufle kek veya çikolata şelalesi diyen de var :))) Siz nasıl isterseniz öyle deyin :))

En son kızkardeşim ve arkadaşı geldiği zaman yapmıştım. Tarifi paylaşıcağımı da söylemiştim. Araya bayram girince bu güne kaldı :))

Bizim pastacılıkta öğrendiğimiz yaptığımız her ürünün tatlı veya tuzlu farketmez.Her seferinde aynı lezzeti vermesi açısından tartılarak yapılması... Profesyonel pastacılıkta böyle...
O yüzden bende gram ölçüsü olarak vereceğim. Gramın yanı sıra kaşıkla ölçerek versem diye düşündüm ama, tutmazsa yapılan şeyin ziyan olmasını düşünemem bile... Bir de kötü not almayı tabii :)))

Malzemeler : 6 kişilik

2 Adet yumurta
125 gr bitter çikolata
75 gr toz şeker
50 gr un
75 gr margarin (tereyağ kullandım)

Üstü için:

Nane yaprağı
pudra şekeri
Yanında ikram için dondurma

Yapılışı:

Teflon tavaya tereyağ ve çikolatayı koydum ve erittim. Diğer yanda yumurtalar,şeker ve unu da ekleyip çırpma teliyle çırptım.
Yağ ve çikolata biraz ılınınca yumurtalı karışıma ekleyip karıştırdım tekrar...
Isıya dayanacak küçük kalıpları yağlayıp,unladım.(Bu şart) Sonra kaşıkla kalıblara istediğim kadar koydum. 200 C de önceden ısıtılmış fırında 8-9 dk pişirdim. Fazla pişirmeyin içi hemen katılaşıyor.

Fırından alınca çok az bekletip ters çevirdim.Çok da bekletmemek lazım. içi katılaşmasın bu akıcılığını yitirmesin diye... Üstüne pudra şekeri serpip,nane ile süsledim. yanına da dondurma koydum ama sıcaklıktan biraz erimiş. Mazur görün onu lütfen :)) Ben acele ettim. Çok tez canlıyım da...
Sağlıkla ve afiyetle kalınız...

28 yorum:

ruhdagı dedi ki...

Bende bu tarifi bekliyordum.
En kısa zamanda bir mutfak tartısı almam gerek :)

Ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyor gerçekten.

Sevgiler.

Unknown dedi ki...

ÇOK NEFİS BİR GÖRÜNTÜ VAR ELLERİNİZE SAĞLIK.SEVGİLER

zarpandit dedi ki...

offff zerrin ablam canım ablam o neydi öyleee :))) monitöre ekmek banar haldeyim of of of :)))

özlemişim seniii yaaa :) nete giremiyorum genelde uyku halinde oldugumdan k.bakam emi:)) ama cooook özlendi bil bunu .. :))

şeker pasta dedi ki...

Zerrin Abla'cığım bu çok güzel bir tarif.
Ellerine sağlık.
Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Canımmm ya benim gibi çikolata hastası birine bu tarif verilirmi sabırda bir yere kada tabağı aldım valla arama:)))ellerin dert görmesin muhteşem,mutlu geceler dilerim,öptüm...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Ruhdağı,

Senin beklediğini biliyordum canım :)
Ama işte bayram girdi araya onun için beklemek zorunda kaldı biraz... Beğendiysen ne mutlu bana :))

Tartı artık her yerde satılıyor. Bir tane küçük edin kendine...Ben Arçelik dijital olanlardan kullanıyoum.

Sevgiler...


Gökçemmmmmmmm,
Alemsin canım benim :) gülerek yazıyorum bunları :)))))Serbestsin istediğin kadar ekmek banabilirsin :))

Canım bende seni çok özledim. yokluğunu arıyorum :) Önemli olan şimdilik okulun tabii... O bitsin biz hep buradayız nasıl olsa :))

Kocamannnn öpüyorummmmmmmmm.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Dilek'ciğim,

Çok teşekkür ederim canım. Beğendiğine memnun oldum :))

Sevgiler...



Banu'cuğum,

ÇOk teşekkür ederim canım. Çikolata sevenler için çok güzel değil mi? Hele akıcılığı :))

Sevgilerimle...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Derya'cığım,

Sen çok yaşa emi :) Güldüm valla yorumunu okurken :))))

Bende diyordum bu tabak nereye gitti? Afiyet olsun canım :))

Bu tarz çikolatalı tatlılar yoğun çikolata içerdiği için tam çikolata severler için birebir diye düşünüyorum. Akıcılığı,ağızda bıraktığı tat müthiş :))

Önceden hazırlayıp,misafirimiz otururken hemen pişirilip,servise sunulması da ayrı kolaylık :)) Ve mutlu sonnnnn :))))))

Bende öpüyor,sevgilerimi gönderiyorum.

Hülya dedi ki...

Nasıl güzel görünüyor.Derhal denemeliyim diye tembihledim kendime:)O kadar yani....

Damak Tadı dedi ki...

Tadına doyum olmaz..Ne kadar iştah kabartıcı görünüyor..Ellerine sağlık canım..



Sevgilerle..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Zerrinciğim ellerine sağlık canım,harika görünüyor,çikolata krizlerine birebir.bir de bende şöyle bir kahve keyfi duygusu yarattı bu pasta,kış akşamlarında süper:-))))sevgilerimle...

egeli dedi ki...

AYY ZERRİNCİM NEFİS OLMUŞ... ELLERİNE SAĞLIK CANIM,DONDURMA ERİSİN VARSIN VALLAHİ HİÇ FARKETMEZ,BİZ BÖYLEDE MİDEYE İNDİRİRİZ ONU....SEVGİLER.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Hülya'cığım,

Dene canım.Memnun kalacaksın eminim :)) İstersen buraya gel ben yapayim sana :))

Öpüyorum...


Gül'cüğüm,

Teşekkür ederim canım.Kesinlikle iştah kabartıcı :))
Hazırladığım zaman bazen 1 tane yetmiyor bile bana :))

Sevgilerimi gönderiyorum.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Neslihan'cığım,

Çok teşekkür ederim canım. Haklısın kahveyle birlikte süper olur :))

Çikolata krizlerine girdiğimiz dönemler içinde birebir :))

Sevgiler...


Egelim,

Teşekkür ederim canım. Çok doğru dedin :)) varsın erisin böyle de güzel nasıl olsa :)

Her şeyin her zaman mükemmel olmasını istediğim için dondurma öyle hoşuma gitmemişti.Fotoğraf çekmek için uğraşırken eridi tabii...

Sevgiler...

pelince dedi ki...

Zerrin öncelikle beni sormuşsun,çok zarifsin teşekkür ederim..Çocuklar grip oldu ve sonra tahmin edersin ki bende hastalandım...Yeni yeni geçiyor...

Bu tarif enfes bir şey,nasılda güzel duruyor.Denemek lazım ...
Ellerine sağlık..

Güzel bir hafta diliyorum...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Pelin'ciğim,

Geçmiş olsun canım. Havalar herkesi hasta etti :( Biri hastalanınca herkese bulaşıyor...

Dene derim :) çocuklar da sever...
Mİsafirler de sever :))

Bende güzel bir hafta sonu diliyorum.

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

canım benım nefıss bayıldım ellerıne saglık canım ıyı hafta sonları sevgıler..

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Zerrin'ciğim,
Ellerine sağlık canım.
Sıcak çikolatalı kek enfes bir lezzet.
Ben de sevgili Münevver'in bloğunda (Nane Limon) görüp yapmıştım ilk kez.Çocuklar bayılınca ondan sonra da pek çok kez yaptım.Malzemelerde biraz farklılık olsa da bir kez de senin tarifinle deneyeceğim.
Evet bence de en doğru yöntem miktarları gram cinsinden vermek. Aksi halde ortaya çok farklı sonuçlar çıktığında insan üzülüyor.
Bu arada arkadaşının eşine ve babana da çok geçmiş olsun. Bir an evvel sağlıklarına kavuşurlar inşallah.

Sevgilerimle,

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Banu'cuğum,

Çok teşekkür ederim canım.

Bende güzel bir hafta sonu diliyorum.


Sevgiler...

zero dedi ki...

Bugün yaramazlık günü... Yaramazlık için de bu şahane browniden daha iyi bir seçenek olur mu? Olmaz! İstikamet mutfak! Birkaç saat sonra beni ve arkadaşlarımı en lezizinden bir mutluluk bekliyor, hissediyorum:) Sevgiler canım:)

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Işıl'cığım,

Çok teşekkür ederim. Bende lezzetini sevenlerdenim. Misafirlerim de beğenerek yerler :)

Münevver hanım da görmemiştim. Belki de baktığım zamanlara rastlamadı.

Gram olarak evet doğru karar, ama yanı sıra kendi geliştirdiklerim oluyor,o sırada ölçmüyor bardak yada kaşık hesabı yapıyorum.Onları da gram olarak çevirsem daha iyi olacak galiba...

Haklısınız deneyen biri yaptım olmadı derse çok üzülürüm tabii...

Denediğiniz de bana da sonucu söylerseniz sevinirim.

Arkadaşım ve babam adına da çok teşekkür ederim. Hastalıklar hepimizi çok üzüyor. Nerde acil şifa bekleyen biri varsa Allah yardımcıları olsun derim hep...

Sevgilerimle...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Zero'cuğum,

Nasıl mutlu oldum anlatamam canım. Denediğinde sonucu bekliyorum ona göre :))

Arkadaşların da çok beğenecekler eminim. Sen daha da mutlu olacaksın o zaman :))

Önceden hazırlayıp streche sarıp, dolaba koyabilirsin. Bu bilgiyi vermeyi unuttum galiba :(

Mutluluklar senin ve arkadaşlarının olsun :))

Sevgiler...

Pastanı Seç dedi ki...

oh canım ellerine sağlık çikolatalı herşeyi bayılırım
sevgiler

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Aylin'ciğim,

Teşekkür ederim canım. Genelde hepimiz çikolatalı tatlıları seviyoruz :))

Sevgiler...

zero dedi ki...

Zerrinciğim sonuç harikaaa oldu :) inan canım streçe koymaya falan gerek kalmadı, bütün çikolata canavarları mutfakta tepemde bekliyorlardı zaten bir an evvel bitiriyim diye. Elbette çok mutlu oldum, sadece arada çikolata komasına girecekler olduğundan endişe edip biraz korktum o kadar:) "İki Zero bir araya geldi mi süper işler çıkar" demeyi de ihmal etmedim bu arada. Biri yapar, öbürü onun peşinden gider, sevdim ben bu işi:) Bir kere daha ellerine sağlık canım:)

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Zero'cuğum,

Sonucu öğrendiğim için nasıl mutlu oldum anlatamam canım :)

Kolay bir tarif değil mi?

Kesinlikle haklısın Zero'lar hem çalışkan,hem dost,hem güçlüdürler :)

Sevgiler canım...

Unknown dedi ki...

ufff zerincigim bu ne muthis bir lezzet olmus ellerine sagglik canim sizlere afiyetler olsun.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Özgül'cüğüm,

Ne güzel görünüyor değil mi?

Teşekkür ederim canım.

Sevgiler...