18 Ağustos 2008 Pazartesi

Tek kişilik pastalar


Bu hafta arası yoğundum.Bodrum'dan ve Adapazarı'ndan misafirim vardı, Sevgi abla ve kızı Jülide (benimde manevi kardeşim olur) bende kaldılar...

Çarşamba akşamı buluşup Anadolu hisarındaki öğretmen evine gidip orda yemek yedik. Hem de yeri görelim dedik Jülide'mizi evlendirecez düğünü orada yapılacak, diğer günlerde koşturmaca içinde geçirdiler... Kızımız İstanbul'a gelin gelecek :))

Yeni bir ev, temizlik, eşyalar gelmedi daha, yapılacak bir sürü şey var. Neyseki düğüne daha vakit var... Jülide fizik öğretmeni Allahtan işi rast gitti evlenmeden önce İstanbul'da işe başladı. Şimdi Adapazarı ve İstanbul arasında mekik dokuyacak bu aralar düzene girene kadar... Artık onlar Adapazarına döndüler işlerini halletmek için... Sevgi abla oradan da Bodrum'a dönecekti ordaki evi kapatıp Adapazarı'na gelecek ve daha sonra İstanbul'daki evi hazırlayacaklar kızları için... Çok iş var çok :)))

Kız evlendirmek zormuş... Allah yardımcıları olsun yeni evlenecek kim varsa :))))


Birkaç saat sonrada, Sevgili Özlem yeğeni Bartun'un sünnet mevlidi için 60 adet tek kişilik pastalardan istedi.Son anda pastaya karar vermişler... Aradığında akşam üstü oluyordu ve ertesi gün yani dün için istiyorlardı :(( Geç haber verdiği için de üzgündü. Kıramadım ve yapabileceğimi söyledim.

O dakikadan itibaren de evin içinde bir koşturmaca yaşadım. Alınacaklar ve yapılacakların listesini hazırladım, eksikleri tamamlamak için alışveriş yaptım ve cumartesi akşamı pandispanyaları pişirdim, ganajı hazırladım...



Pazar günü erken kalkıp pandispanyaları 3 kata ayırıp ,aralarına ganaj ve antep fıstığı koyup kapattım. Ben bu işlemi yaptıktan sonra bir süre deep freeze de bekletiyorum. Pasta biraz sertleşince yapacağım şeyler daha kolay oluyor - Küçük bir ipucu - :))

Dolaptan çıkardıktan sonra sadece üstünü şanti ile sıvayıp, dilimlere ayırdım tek kişilik olacak şekilde, çikolata rendeledim. En üstede tekrar şantiden krema torbasına alıp şekilli olarak sıktım. Toz Antep fıstığı ile süsleyip muffin kağıtlarına yerleştirdim

İşim bitmişti ama bende bitmiştim bu sıcakta koştur koştur ya şeker hamurlu olsaydı o da erirdi ben de tabii :)))) İşte hafta sonum böyle telaş içinde geçti arkadaşlarım...

İşin en heyecanlı diğer yanı da "nasıl beğendiler mi acaba?" diye düşünüp durmak haber gelene kadar :)) Akşam Özlem aradığında benim kalbim de çarpıyordu tabii. Çok beğendiklerini söylediğinde tahmin edersiniz ki yüzümde kocaman bir gülümseme oldu :)))))

Tekrar tekrar teşekkür etti. Bunları duymak çok güzel bir duygu...

Sevgili Özlem; Bartun'un çok güzel günlerini görürsünüz inşallah...


Herkese güzel bir hafta dilerim :)))))


26 yorum:

Adsız dedi ki...

zerriiinnnnn
tek kelimeyle müthişsiiiiinnn.ne güzel görünüyor..ellerine sağlıkkk
evlenecek kızımıza da şimdiden mutluluklar...
aslında pastadan bi sıra götürsek kimse anlamaz dimi:)

pelince dedi ki...

Zerrin yeni evlilere hem Allah kolaylık versin hemde ağız tadı versin...
Pastalar çok güzel olmuş,ellerine sağlık..

Sevgiler..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Yosunbuka'cığım,

Hoşgeldin canım :)))

Teşekkür ederim utandırıyorsun beni :)))
Evlendirmek zor işmiş ahhh ben ilerde bir de gelin alacam yandımmm :)))

Ön sırayı isteyenler için fazladan yaptım zaten :)))))

Öpüyorum canım...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Pelin'ciğim,

Teşekkürler canım. Allah dediğin gibi yeni evleneceklere, yeni evlilere ağız tadı versin. Amin...

Pastaları beğendiğine de sevindim :))) Bir tane alabilirsin :)))

Sevgilerimi gönderiyorum...

Tijen dedi ki...

Zerrin yine çok yoğun anlaşılan. Kolay gelsin!

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Tijen,

Teşekkür ederim. Gerçekten öyleyim :))))

Ama keyifli şeyler bunlar :))) Bir de dostlarla olunca daha da bir güzelleşiyor :))))

Sevgilerimi gönderiyorum.

Adsız dedi ki...

Zerrin'ciğim,

Ellerine sağlık canım.Beni kırmayıp kısa sürede hazırladığın için. Herkes çok beğendi ve teşekkür ettiler. Yeni bir organizasyon da buluşmak üzere :))

Sevgiler...
Özlem

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

zerrinciğim
eline sağlık,hayatın yaptığın pastaların tadında geçer umarım..
Jülideyide tebrik ederim.allah tamamına erdirsin.

svglr...

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Kısa zamanda böyle muntazam ve güzel pastalar hazırlamışsın ya Zerrinciğim maşallah diyorum.

Ellerine, emeğine sağlık !

Damak Tadı dedi ki...

Öncelikle yeni evleneceklere mutluluklar diliyorum..)


O kadar işinin arasında birde bu pastayı hazırlamak, çok kolay olmamıştır.Becerilerinden dolayı tebrik ederim seni canım..))Ellerine sağlık,pastalar beğenilmeyecek gibi değil..Kesin bayılmışlardır..))


Sevgilerle..

Adsız dedi ki...

Zerrinciğim, şahane bu pastacıklar..

ellerine sağlık olsun...

sıcacık sevgiler

Hülya dedi ki...

Seni çok ama çok tebrik ediyorum.Hazırol soracaklarım var:)

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Özlem'ciğim,

Aradığın için ben teşekkür ederim canım.Bir dahaki sefere 2-3 gün önceden haberim olsa daha iyi olur. Koşturmak zorunda kalmam :)))
Beğendiğinize çok sevindim :))))

Görüşmek üzere...
Sevgilerimi gönderiyorum.

NuNummmmm,

Tatlım çok teşekkür ederim.Hepimiz için öyle olur inşallah...

Jülide içinde ayrı teşekkür ederim.İletecem canım...

Sevgiyle sarıldım.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Burçin'ciğim,

Hoşgeldin bloguma.Sefalar getirdin.Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim :))))

Biraz koşturdum ama sonuç güzel oldu.

Sevgilerimi gönderiyorum.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Gül'cüğüm,

Güzel dileklerin için teşekkür ederim.İletecem :))))

Yorucu bir gün oldu ama değdi. Yaptığım işler de elim çabuktur. belki onun yararını da görüyorum.Beğendikleri haberi gelince inanın ki çok rahatladım.

Sevgilerimi gönderiyorum.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Adaşım,

Çok teşekkür ederim.Ne güzel bu sözleri sizlerden duymak :)))

Sevgiyle sarıldım.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Hülya'cığım,

Çok teşekkür ederim canım.Emrine amadeyim :)))) Ne zaman istersen sorabilirsin bekliyorum :)))))

Sevgilerimi gönderiyorum.

Aybike Ceylan dedi ki...

Zerrin'cigim,
Ne kadar guzel olmus hepsi, ellerine saglik. tek tek ugrastin mi hepsi ile, harikasin.

sevgiler.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Aybike'ciğim,

Teşekkür ederim tatlım.Uğraştım valla... Değmiş ama değil mi?

Sen gel sanada neler yapacam :))))

Sevgiyle sarıldım...

zarpandit dedi ki...

zerrin ablacımmmm :)

neler yapmışsın böyle hemencecikk :)muhtesem gözüküyorlarr:)

bu arada üniversite yerleştirme sonuçları açıklandı malum sizin evdeki sonuc ne oldu merak ettim:)inşallah hakkında hayırlısıdır..

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

İyilik ve güzelliklerle dolu her şeyin istediğinizden de daha güzel olacağı harika bir hafta sonu diliyorum.
Sevgiler…

Unknown dedi ki...

zerrin'cigim pastalarin harika olmus ellerine saglik canim.
yeni evlenenlere mutluluklar diliyorum.
kucak dolusu selam ve sevgiler.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Gökçe'ciğim,

Teşekkürler canım.Onur bir yere yerleşemedi.Çok üzgünüz. Ek kontenjanı bekliyoruz ona bakacaz.Hayırlısı...

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler,

Bende size güzel bir hafta sonu diliyorum.

Sevgiler...




Özgül'cüğüm,

Sözlerinize teşekkür ederim. Aslında sizinkiler başka bir
güzel :)))

Güzel dileklerinizi de iletecem eminim onlarda çok mutlu olacaklardır :))

Bende size kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum.

banu kırmızıgül dedi ki...

canım nefıs gorunuyor. mutluluklar. ellerıne saglık. hayırlı ramazanlar...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Banu,

Bloguma ziyaretin ve güzel sözlerin içinde ben teşekkür ederim.
Her zaman beklerim :))

Bende hayırlı,sağlıklı,huzurlu,bereketli,bol paylaşımlı ramazan ayı dilerim.

Sevgiler...