23 Eylül 2008 Salı

Yalancı Kebap


Cumartesi gününden beri keyifsizliğim,yorgunluğum ,halsizliğim vardı. Hafta sonunu dinlenerek geçirdim. Pazartesi işe zor gittim.Öğleden sonra izin alıp, doktora gittim. Farenjit olmuşum :(

Bugün de işe gitmeden önce tahlillerim vardı onları yaptırmak için sağlık ocağına uğradım. Kolumdaki damarlar ince olduğu için hemşireler kan almakta zorlanıyorlar. Bugün kollarım delik deşik oldu :(( En son artık elinizin üzerinden alacaz,ama bu canınızı daha çok yakar dedi hemşire ... Son bir kez daha denedik koldan neyseki oldu bu sefer :((

Hemşire nasıl özür diliyor,canımı yakıyor diye... Acemi falan da değil... İşini layıkıyla yapmaya çalışıyor. Ama yapacak bir şey de yok. Kolum morarmaya başladı bile...

Gelelim şimdi yalancı kebabımıza; bu tarifi seneler önce Antepli bir tanıdığımız Faruk abiden öğrenmiştim. Kulakları çınlasın . Rahmetli babası da çok güzel yemekler yapardı.

Bir gün onlara uğradığımızda yemekleri azdı. Faruk abide hemen bu kebabı kısa sürede hazırlamıştı. Bizde hmmmmmmm diyerek yemiştik :))

O gün bu gündür bende ramazan ayında pide bayatlayınca bu güzel tarifi yapıyorum. Oğlum da severek yiyor. Kısa sürede hazırlanması da işime geliyor. Lezzetli ve doyurucu bir yemek ortaya çıkmış oluyor böylece... Yosunbuka'cığım sana söylediğim bu kebap işte canım :))

Malzemeler:

pide
salçalı sos (baharatlı olabilir)
sarımsaklı yoğurt
soğan ve baharatlarla kavrulmuş kıyma (kavururken hiç yağ kullanmam kıymanın yağı yeterli)
pul biber,maydanoz

Yapılışı:

Kısaca tarif edeyim pideler küp küp kesilip,tabağa alınır. Üzerine salçalı sos dökülür. Onun üzerine de sarımsaklı yoğurt ve kavrulmuş kıyma. İsterseniz üzerine pul biber dökebilirsiniz. Maydanozla süsleyebilirsiniz. İsteğinize kalmış nasıl isterseniz öyle süsleyin :)) Ama deneyin ve afiyetle yiyin lütfen :))

Yerken de beni hatırlayınız :))

Afiyetle ve sağlıkla kalınız. Bereketli,bol paylaşımlı sofralarımız olsun.

44 yorum:

ruhdagı dedi ki...

Çok geçmiş olsun acil şifalar dilerim.

Bu tarifi koymanız isabet olmuş. Ramazanda bayat pide kabusuna iyi bir çözüm bence :)

Sevgiler.

pelince dedi ki...

Zerrinciğim çok geçmiş olsun,kendine dikkat et..Acil şifalar..

Kebap enfes olmuş,hemde pideye nefis bir çözüm..Ellerine sağlık..

Sevgiler.

şeker pasta dedi ki...

Zerrin Abalacım çok geçmiş olsun. Bu faranjit illet birşeydir, bir yapıştımı gitmez. Oğlum sürekli faranjit olur da ordan biliyorum.
Geçmiş olsun tekrar, Kendine iyi bak.
Kebabın da süper olmuş, benim gibi yemek bilgisi sınırlı biri için çok pratik kolay bir tarif
Ellerine sağlık...

egeli dedi ki...

canım çok geçmiş olsun,ve ellerine sağlık,ne kadar da yalancı olursa olsun lezzetli olduğundan eminim...sevgiler.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Zerrin'cim çok çok geçmiş olsun, faranjit zordur, ne çok sıcak ne çok soğuk ister.. Sesini çok yormamaya çalış.. Kebap nefis olmuş, ben de kuşbaşı etle yapıyorum.. Ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

canım geçmiş olsun..kendine dikkat et lütfen..inşallah çabucak atlatırsın.ben de deneyeceğim canımcımm ellerine sağlık..çok öptüm

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Ruhdağı,

Teşekkür ederim.Bayrama kadar geçer inşallah....

Bayatlayan pideler için gerçekten güzel bir çözüm oluyor :))

Sevgilerimi gönderiyorum.



Pelin'ciğim,

Güzel sözlerine teşekkür ederim canım.

Biz severek yiyoruz.Sizlerinde beğeniceğinize eminim :))

Sevgilerimi gönderiyorum.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Banu'cuğum,

Teşekkür ederim canım. Birde yaza girerken olmuştum. Daha önceleri hiç faranjit nedir bilmezdim.
Aman sende dikkat et oğluna canım :)) Bu havalar bir sıcak,bir soğuk tehlikeli oluyor.

Kebabı da denemeni tavsiye ederim :)

Sevgilerimi gönderiyorum.



Egelim,

Çok teşekkür ederim. Kebabın adı yalancı ama kendisi çok lezzetli emin ol :))

Sevgilerimi gönderiyorum.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Aslı'cığım,

Teşekkür ederim canım. Bu ikinci oluşum zor geçiyor haklısınız.

Etlisini de ben deneyeceğim.Sizin de ellerinize sağlık :))

Sevgiler...



Yosunbuka'cığım,

Çok teşekkür ederim tatlım.Çabucak atlatırım inşallah.

Denemeni tavsiye ederim. Çok beğeneceksin eminim.

Bende çoookkkk öpüyorum.

zarpandit dedi ki...

ay allahım ya zerrin ablacım dikkat et kendine cok gecmiş olsun rabbim acil şiflara versin ya:(((

hımm bizdede bu yemek köfteyle yapılır :) adını bilmiyordum annemin tarifi diyordum hakikatende uydurmustu bir anda:))

cok lezzetli ama ya:)

hımmm kokusu bile nefis:)

Aybike Ceylan dedi ki...

Zerrin'cigim,
Oncelikle gecmis olsun, umarim daha iyisindir.
Ellerine saglik, harika gorunuyor.
Bu arada seni sobeledim olurda vaktin olursa sevinirim.
Guzel bir hafta sonu diliyorum, sevgiler.

muko dedi ki...

merhaba,çok geçmiş olsun bu ara çok salgın var bizim buralrda da herkesler hasta ..

yalancı kebap çok güzel görünüyor,ellerine sağlık,kalan pideleri değerlenedirriken çok iyi olacak bir tarif ,teşekkürler..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Gökçemmmm,

Teşekkür ederim bir tanem :) Atlatıyorum.Bayrama kadar kalmaz bir şeyim inşallah.

Annenin de ellerine sağlık.Demek çeşit çeşit yapılıyor.Ama hepsi de çok güzel oluyordur eminim.
Yemesi ayrı bir keyif :)

Kucak dolusu sevgiler...




Sevgili Muko,

Hoşgeldin.Teşekkür ederim güzel sözlerine. Bu havalar bir soğuk,bir sıcak hasta ediyor.Aman herkes dikkat etsin.Toparlanmak zaman alıyor sonra :(

Pideler için gerçekten güzel bir çözüm.Hem göze,hem mideye hitap ediyor :))

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Aybike'ciğim,

Teşekkür ederim canım.Bugün daha iyiyim.Antibiyotikten dolayı biraz midem bulansa da :(

Canım bir sobem daha var onu yanıtladıktan sonra,senin sobeni de seve seve yanıtlarım :))

Ben de güzel bir hafta sonu dilerim.

Öpüyor,sevgilerimi gönderiyorum

banu kırmızıgül dedi ki...

gecmıs olsun canım
ellerıne sağlık. sevgılerımle...

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Zerrin'ciğim,

Öncelikle çok geçmiş olsun, kendine iyi bak.

Yalancı malancı, adı kebap ya mutlaka tadı çok güzeldir.
Bayatlayan pideleri değerlendirmenin en güzel yolu bu olsa gerek.

Ellerine, gönlüne sağlık.

Kucak dolusu sevgilerimle,

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Banu'cuğum,

Çok teşekkür ederim canım.

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Işıl'cığım,

Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim. Bayrama kadar düzelicem inşallah...

Adı yalancı kebap ama tadı dediğin gibi çok lezzetli...
Hem pideler malum çabuk bayatlıyor.Bende böyle ramazan ayında bir kaç kez yaparak değerlendirmiş oluyorum.
Aslında bayatlayan ekmeklerle bile yapılabilir.

Bende size kucak dolusu sevgiler gönderiyorum.

şeker pasta dedi ki...

Zerrin Ablacım Kandilin mübarek olsun canım...

egeli dedi ki...

KANDİLİN MÜBAREK OLSUN CANIM.....

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Çok geçmiş olsun ALLAH şifalar versin hastalıkların bol olduğu şu mevsimlerde malesef çoğumuz aynı şikayetleri yaşıyoruz,
Harika bir kebap olmuş tam ramazan sofralarımızı yakışacak güzellikte ellerinize sağlık hayırlı Kandiler sevgiler .

banu kırmızıgül dedi ki...

canım kandilin mübarek olsun sevgıler..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Şekercimmm,

Bende hayırlı kandiller diliyorum. Dualarımızın kabul olması dileğimle...

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Gül'ün mutfağı,

Hoşgeldiniz.Sefalar getirdiniz. Güzel sözleriniz için teşekkür ederim. Haklısınız bu havalara çok dikkat etmemiz lazım.

Kebabı beğendiğinize de çok memnun oldum.

Sizin de kandiliniz mübarek olsun.Dualarımız kabul olur inşallah...

Sevgiler...




Banu'cuğum,

Canım bende hayırlı kandiller diliyorum. Hepimizin duaları kabul olur inşallah...

Sevgilerimi gönderiyorum.

Unknown dedi ki...

Zerrin'cim iadeyi ziyarete geldim,memnun oldum seni tanıdığıma pasta dedinmi ölürüm,sayende inşallah değişik tarifler deneme fırsatım olur,linklerime ekledim,sevgilerr...
Kadir geceniz mübarek,dualarınız kabul olsun...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Zerrinciğim kandilin mübarek olsun canım...

Aşağıdaki sofra da kebap da harika görünüyor canım. ellerine sağlık.sevgilerimle...

:)den dedi ki...

Zerrinciğim merhaba,
Öncelikle geçmiş olsun arkadaşım. Ben de havaların soğumasıyla birlikte şifayı kapanlardanım. Kendine iyi bak canım.
Tarifin harika. Daha önce denememiştim. Bakalım nasıl olacak.
Sevgiler...

ruhdagı dedi ki...

Sevgili zerrin pasta evi,

Kadir gecenizi kutlar, hayırlara vesile olmasını dilerim. Tüm dualarınız kabul olur inşallah :)

Sevgiler.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Derya'cığım,

Hoşgeldin canım. Güzel sözlerin için teşekkür ederim. Paylaşınca her şey güzelleşiyor değil mi?

Sizinde kandiliniz mübarek olsun.
Hepimizin duaları kabul olur inşallah...

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Neslihan'cığım,

Seninde kandilin mübarek olsun.Dualarımız kabul olur inşallah...

Sevgiler...



Gülden'ciğim,

Teşekkür ederim canım. Bu havalar çoğu kişiyi hasta etti.Sende kendine iyi bak.

Kebabı da denersen eminim beğeneceksin.

Sevgilerimi gönderiyorum.

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Ah ah hiç kıyamammmmm....Hasta olmuşsun bilsek gelirdik şöyle bir çorbacık pişiriverirdik:)))))
Geçmiş olsun canım kendine dikkat et o faranjit illeti bende de var bilirim:(((((
Geçmiş Kandil'in kutlu olsun.
Yalancı kebap da harika olmuş bayıldım.Ellerine sağlık canım.
Sevgiler........

zero dedi ki...

Ay bu yemeği ben de çok severim Zerrincim yaa:) Annanem yapardı ramazanlarda artan pidelerle, sonra sonra ben de ondan örnek alarak yapmaya başladım. (Zaten her yaptığımı ondan örnek alarak yapmadım mı?) Hatta bazen sırf bunu yapabilmek için ayrı bir pide aldığım bile olur. Ellerine sağlık canım:)

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Dilek'ciğim,

Özlemiştim seni. Nerelerdesin?

Güzel sözlerin için teşekkür ederim canım. keşke yakın olabilseydik :))
Birbirimize koşardık zor zamanlarımız da... Aman sende dikkat et kendine. Bu havalar herkesi hasta ediyor.

Bende geçmiş kandilini kutlarım.

Kebabımı beğendiğine de sevindim. Denemeni isterim canım. Belki biliyorsundur.

İstanbul'dan kucak dolusu sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Zero'cuğum,

Büyüklerimizden öğrendiklerimiz ne olursa olsun ne kadar güzel değil mi?

Annanenin de ellerine sağlık. Selamlarımı ilet lütfen :))

Ne güzel ki torunu da böyle güzel bir lezzeti sevdiği için devam ettiriyor.

Sevgilerimi gönderiyorum.

zarpandit dedi ki...

sobelendinnn!!!!!!!!!!:)

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Nefis görünüyor, oruçluyken bakmak da ayrıca nefaseti arttırıyor. ellerine sağlık.
Geçmiş olsun, havalar bir döndü hepimizi de döndürdü.
Sevgilerle ve sağlıkla kal

Sokak Kedisi dedi ki...

Zerrin'cim bu tarife çok güldüm çünkü Türker'in meşhur Ramazan yemeğidir ve ailesinde de gelenektir, bu yemekle başlarlar tüm Ramazan boyunca her gece iftar yemeğine.

Yaşadıkları yerde ince pide çıkarır fırınlar sırf pide kebabında kullanılsın ve çok su çekip şişirmesin insanı diye

Duysaydı bunun hazırlandığını kesin çalardı elinde bir tabakla kapınızı :)))))

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Gökçemmmmm,

En kısa zamanda sobeni cevaplayacağım bir tanem...

Öpüyorum güzel yanaklarından.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Yaşamın kıyısında,

Çok teşekkür ederim.Bu havalar çoğu kişiyi hasta etti. Şu an oğlum da ateşlendi. Hepimizin dikkat etmesi gereken havalar bunlar...

Kebabı beğenmenize de çok memnun oldum.

Sevgilerimi gönderiyorum.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Simten'ciğim,

Canım yaa keşke daha önce kulağıma çalınsaydı.İnan ben getirirdim. üzüldüm şimdi :( Bu aralarda yine yaparsam kapını çalarım canım :)))

Onur da nerdeyse her gün isteyecek.Öyle çok seviyor ki...
Nasıl da karın doyuruyor :))

Öpüyorum.

nurdan dedi ki...

ellerinize sağlık herşey çok güzel sedvgilerimle

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Nurdan,

Hoşgeldiniz.Ayaklarınıza sağlık.

Güzel sözleriniz için teşekkür ederim.

Sevgiler...

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Merhaba Zerrin:) Geçmiş bayramın mutlu olsun! Bu kebap yalancı malancı ama süper gözüküyor. Ellerine sağlık!

Adsız dedi ki...

Good brief and this mail helped me alot in my college assignement. Thanks you seeking your information.