8 Ağustos 2008 Cuma

Ekşili Kabak

Öğle yemeklerimi Evce Mutfak dan sipariş ediyorum ve afiyetle yiyorum.Hem çok lezzetli yemekleri,hemde dışarıya da paket servisleride var... Ben öğlen yemeklerimi genelde işyerim de yiyorum:((( Bir gün ekşili kabak istedim yerken mayhoşluğu çok hoşuma gitti:)) O gün bu gündür günlük menülerinde olduğu sürece tercihim bu yemek oldu:))

Evce'nin sahibi Meral Hanım'la konuşurken(çok tatlı bir sesi var ve kibar biri) tarifini istemeyi de unutmadım arkadaşlar:)) yaparım bir gün diye ama hala kısmet olmadı.Kırmadı beni hemen tarifini paylaştı.Kendileride yanlarında çalışan Erzincan'lı bir hanımdan öğrenmişler:))
Bugün yine bu yemeği isterken fotoğrafını çekeceğimi söyledim ve arkadaşlarımla paylaşıcam dedim:)) Meral hanım da renkler uyumlu olsun diye yeşil bir tabağa koyup göndermiş...Çok teşekkür ederim:))Bu yemek maalesef benim mutfağımdan çıkmadı.Ama en kısa zamanda yapılacaklar arasındadır:))
Meral hanımdan aldığım tarife göre veriyorum ama maalesef ölçülerimizi kendimize göre ayarlıyacaz...Çünkü onlar çok fazla miktarda yaptıkları için sadece malzemeyi ve yapılışını öğrendim:))

Malzemeler:

kabak
nohut(haşlanmış)
soğan
domates (kışın salça)
zeytinyağ
nane,dereotu
limon
tuz ve pul biberde konulabilir.


Yapılışı: Soğanlar yağda çevrilir rengi dönene kadar,sonra kışın salça,yazın domates konur...Üzerine nohutlar eklenir su ilave edilir...tuzu eklenir daha sonra kabaklarda konur...Limon sıkılır ve yemek pişirilmeye bırakılır...Piştiği zamanda yağda nane yakılır ve üzerine dökülür.Dereotu ile süslenir:)) Umarım birşey unutmamışımdır yazarken:((

Yolunuz bir gün Kozyatağına düşerse öğle yemeği için Evce Mutfağa uğrayabilirsiniz:))


Evce Mutfak
Kozyatağı
216 362 25 87

Afiyetle ve sağlıkla kalınız... Güzel bir hafta sonu dilerim herkese:))

18 yorum:

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Afiyet olsun bal şeker olsun:)))))Yöresel bir yemek olduğu belli daha önce hiç duymamıştım.Denemek lazım,tarifi paylaştığı için öncelikle Meral Hn ve yayınladığın için sana teşekkür ederim.İyi hafta sonları:)))))))

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

zerrincim,
çocukken komşumuz elazığlı idiler,buna benzer sebzeler olurdu ve bizede ikram ederlerdi,ama ben yemezdim o başka.. :)))
şimdide tadını bilmediğim bir lezzet.
bir gün sen yaparsan,sadece elinden tadabilirim.
tşkrlrrr...

Unknown dedi ki...

zerrincigim tariflerin hepside mukemmel otesi ellerine emegine saglik
bende seni linklerime ekledim guzel tariflerinin yakin takipcisi olacagimdan emin olabilrsin canim..


kucak dolusu selam ve sevgilerrr.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Dilek'ciğim,

Teşekkür ederim bir tanem...Meral hn.Yazdığımı gördümü bilmiyorum eğer eksiklerim varsa tamamlayacaktır eminim:))
Çok güzel ekşili bir yemek...Limonu bol olması lazım:)) Denemeni isterim...
Bende güzel bir hafta sonu dilerim canımcımmm:)))

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

NuNummmmmmmmmm,

Ben de eskiden verseler yemezdim:)) Ama büyüdükçe değişik tatlar ve yeni lezzetler tatmak istiyorum.Bu yemek içinde nedir dediğimde anlatılanların üzerine istediğim bir yemek oldu...İyiki sipariş vermişim ve yemişim:))

Ne demek canımcımmmmmm tabii yaparım sende tadarsın:))

Sevgiyle sarıldım...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Özgül'cüğüm,

Tekrar hoşgeldiniz bloguma:)) Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim... Elimden geleni yapmaya çalışıyorum:))Yoğun çalışıyorum aslında...
Bu aralar sadece yemekleri ekleyebiliyorum...Pasta evinde bu yemeklerde nerden çıkıyor diyen olabilir:)) Bu da ev değil mi? Yemek de pişmeden olmaz:))

Benden de size kucak dolusu sevgiler...

pelince dedi ki...

Yapmasam da ben gidip yesem daha kolay olucak:)
Nohutlusunu hiç görmemiştim,zerrincim afiyet olsun...

Sevgiler..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Pelin'ciğim,

Sen bilirsin canım:))Bir gün menülerinde olduğu zaman buluşalım beraber gidelim o da olabilir nasıl istersen:))
Bende işyerimden biraz uzaklaşmış olurum böylece...

Sevgilerimi gönderiyorum...

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Merhaba:) Öğle yemeğimi hala yememiş olduğum için hiç hayır demeyeceğim bu lezzete! Paylaşım için teşekkürler!

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Kirpikteki gözyaşım,

Hoşgeldin bloguma...Teşekkür ederim...Hemen bir tabak hazırlatıp:)) gönderim ne dersin?

Sevgiler...

zarpandit dedi ki...

canım ablacım bu lezzetli yemeği bizle paylaşmışsın saol canımcım:)

ama ben sipariş üzere yaptığın şaheserleri bekliyorum:)

öptüm kocaman!

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Gökçe'ciğim,

Teşekkür ederim canım.Kaytarıyorum işte:)) Canımcımmm benim evim çok sıcak o yüzden bir süredir şeker hamurlu pasta sipariş almıyorum.Tabii yapıyorum az az onları da yavaş yavaş yayınlayacam:))
Birde bu aralar çok geziyorum...
İştede yoğunum o yüzden ne diyim:))

Bu sıcaklar geçsin bakalım neler olacak?

Bende kocaman öptüm...

Hülya dedi ki...

E bir ara elinden yeriz artık:)

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Hülya'cığım,

Yersin tabii:) Sen gel yeter bak daha neler yapacam sana:)))

Sevgiyle sarıldım...

Damak Tadı dedi ki...

Kabak ve nohut'u çok severim..Haliyle bu yemek bana çok hitap ediyor Zerrin'ciğim..Ellerine sağlık canım...


Kocaman sevgilerle..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Gül'cüğüm,

Teşekkür ederim...Deneyin memnun kalacaksınız:))Ben kabağıda severim...ama nohutu daha fazla seviyorum:))O yüzdende nohutlu olan herşeyi de severek yerim...

Benden de size kocaman sevgiler...

akasyakokusu dedi ki...

Zerrin'cim yemeklere bakıyordum canım..Yalancı kebabtan gördüm sende kıymalı yapmışsın tavuk etiylede güzel oluyor.
ama ben bu ekşili kabaktan yemek isterdim.
hem iş görüyorum evde hemde az oturup kalkıyorum vede acıktım..bu yemek için nar ekşiside kullandıklarını biliyorum canım..çokta hoş kırmızılık veriyor yemeğe.
ayyh ayhh canımda çekti bir dahakine benim içinde sipariş ediver ben hemen ışınlanırım:)))

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Nuray'cığım,

Ben kıymadan yapıyorum daha pratik geliyor belki... Tavukla hiç denemedim ama, değişiklik tabii...

Ekşili kabak gerçekten çok lezzetli. Ben beğenerek yiyorum. Bak bugün de menülerinde varmış sipariş vericem hadi ışınlannnnnnnn :)))
Bekliyorum amaaaaaaa :)))