4 Ağustos 2008 Pazartesi

Gezdiğim yerlerin yanı sıra oğlum içinde yaptığım Et sote ve tel şehriyeli pilav

Bu aralar yoğun çalışıyorum ve fırsat buldukça da geziyorum:)) Tatilden döndükten sonra Temmuzda Moda Deniz Kulubündeki Dolunay gecesine katılmıştık:)) Sanatçı Levent Yüksel di... Müziğine diyeceğim yok çok güzel... ama sahne performansı yok maalesef...Yazamamıştım çünkü fotoğraflar da iyi çıkmamıştı(Ben fotoğraf makinamı yanıma almayı unutunca cep telefonuyla çektim )ama iyi çıkmadığı için eklemedim.Ambians muhteşem zaten...Yemekler de güzeldi:))

Sonraki hafta da Adana Yüzevler kebapçısına gittik Göztepe'deki şubelerine...Kebapları zaten muhteşem,mezeleri de öyle... Garsonlar ilgili...Herşey çok güzeldi.Ama ben yine fotoğraf makinamı almayı unutmuşum... Bu aralarda hep böyle yapıyorum çanta değişikliği olduğunda unutuyorum:((

Dün de yine yorucu bir günün ardından Avrupa yakasına geçtik. Yeniköy spor kulubü tesislerinde çaylarımızı içtik ve ordan taksime geçtik...Çiçek pasajına ne zamandır gitmek istiyordum bizde dün Nevizadeye gittik:))

Nevizade sokakta Boncuk Restaurant var mezelerinin çok güzel olduğunu söyledi sevgili arkadaşım...Ben ilk defa gittim.Davetliydim:)) Zeytinyağlı fesleğenli mezgit yedim muhteşemdi:)))) Diğer mezeleride öyleydi... Çipura yedik oda nefisti... Müşterinin isteği doğrultusunda müzik programı da yapılıyor.Ben çok eğlendim ve güzel bir yemek yedim... Tavsiye ederim:)) Ve yine fotoğraf çekemedim çekmek de zor olurdu çünkü kalabalık bir meyhane...Alanı da dar... Ama bundan sonra fotoğraf makinemi yanımdan ayırmayacam söz:))

Gelelim artık yaptığım yemeklere:)) Bizim evde bir çeşit pilav pişer o da tel şehriyeli olandır.Başka çeşit yapılmaz çünkü Onur bey yemez...Arpa şehriyede istemez illaki tel şehriyeli olacak:))) Tabii bende anne olarak onun isteklerine saygı gösterir ve pişiririm.Et yemeklerine bayılır:)) Bende yaptığım gibi tarifleri vereyim en iyisi:)))))


Et Sote:

Malzemeler:

Zeytinyağı
1/2 kg sotelik et
1 soğan
kekik,pulbiber,karabiber,tuz
1 çorba kaşığı domates salçası
Sarımsak da eklenebilir.(bazen ekliyorum)


Yapılışı: Eti yıkayıp tencereye alıyorum.Suyunu salıp çekene kadar pişirip sonra zeytinyağı ve soğanı ekliyorum soğanların rengi dönerken salçayı ekliyorum biraz daha pişirip sonra da baharatları ekliyorum. Üstünü geçecek kadarda sıcak su ekleyip, pişmesine yakın tuzunu ekliyorum.Pişene kadar ağzı kapalı kısık ateşte pişiriyorum.



Tel Şehriyeli Pilav:

Malzemeler

2 su bardağı pirinç (1/2 saat sıcak ve tuzlu suda bekletilecek)
1/2 su bardağı kadar tel şehriye
3 su bardağı sıcak su
tuz
Tereyağ ve zeytinyağ karışık kullanıyorum.

Yapılışı: Tencereye tereyağ ve zeytinyağı ekliyorum tereyağ eridiğinde tel şehriyeyi ekleyip rengi döndükten sonra yıkanmış ve suyu süzülmüş pirinçleri ekleyip 2-3 dk.kavuruyorum.Sonra da sıcak suyunu koyup,tuzunu ilave edip kısık ateşte pişiriyorum.

Not:Tavuk haşladığım zamanda suyu soğuyunca buz kalıplara koyup donduruyorum.Donduktan sonra cam kaseme koyup veya poşetler de olabilir... Deep freeze de saklıyorum.Yemeklerde ve özellikle pilav da kullanıyorum. Böylece ne kullandığımı da biliyorum. Ev yapımı tavuk bulyon:))İçim de rahat ediyor...


Afiyetle ve sağlıkla kalınız...

22 yorum:

Adsız dedi ki...

off zerrin ama biz aç değildik ki bu muhteşem lezzetleri bi de yazıyı okuyunca gene göründü mutfağın yolu..nolucak bizim halimiz:)

Adsız dedi ki...

unutmadan bu kiloları vermeye de spor salonuna gidecegiz beraber:)) bak gene mutfaktayız:))

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Zerrin'cigim,

Cok guzel seyler yapiyorsun, her zaman.

Sevgiler ve guzel bir hafta dilegimle.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Yosunbuka'cığım,

Alemsin yorumunu okurken güldüm:))
Sen sağ salim bir bebekleri kucağına al bak ozaman nasıl kilo veriyorsun:))Denendiği için bilinir:))
İstiyorsan beraberde gideriz bana uyar:))Sende hem yemek yapmayı ve yemeyi seviyorsun benim gibi:))Yeme bölümü daha güzel:))
Kocaman öpüyorum.Sevgiyle kal...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Aybike'ciğim,

Çok teşekkür ederim.Elimden geldiği kadar yapmaya çalışıyorum canım.Hem oğlum,hem de kendim için yediklerimizin sağlıklı olması için dikkat ediyorum.

Et yemeklerini özellikle Onur için yaparım.Ben yemesem de olur ama hala büyüyor:))1.90cm oldu maşallah:))

Bende Sevgi dolu bir hafta(haftalar)diliyorum:))

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Zerrin Hn;Bakıyorum bu aralar pek bir geziyorsunuz))))))Arkadaşınıza söyleyin bizide götürsün,hep birlikte gezeriz dimiiii.Bizsiz gezmek yok:((((Tabaktakilere bayıldım ellerine sağlık.Yoksa yemeği senin evdemi yesek ne????Öpüyorum kocamannnnn........

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Dilek'ciğim,

Yorumuna karşılığı gülerek yazıyorum anladın sen:))))
Bu kadar olsun değil mi?Yılların acısı çıkıyor:))Tabii hayatım siz İstanbul'a bir gelin gezdiririz:))

Teşekkür ederim canım.Her zaman kapımız açıktır bir alo geliyoruz deyin yeter:)))

Bende kocaman öpüyorummmmmmm...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sevgilii ZERRİNİM,
bütün güzellikleri sana yakıştırıyorum,dilerim her şey gönlünce olur.

umarım,hayat sana daima gülümser.
eline sağlık ,svglr canım.

zarpandit dedi ki...

ben geldimmmmmmmmmmmmmm:)

ya işte et böyle yenir sebzede z.yağlı yapılır oh yani yahuuu :)

ellerine sağlık:)

bizdede tel şehriyeli pilav yenir sadece:)

cok cok güzel yerlere gitmişsin moda deniz klübü arkadaslarla bizimde favorimiz:)

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Canım NuNummm,

Teşekkür ederim canım.Biliyorum benim için neler düşündüklerini...
Nasıl içten söylediğini...

Şu an herşey güzel:))Yoğun çalışıyorum yoruluyorum ama çok şey de öğreniyorum.Katkılarını sonra görecem inşallah...

Dediğin gibi hayat hepimize daima gülümsesin:))

Sevgiyle sarılıp,kocamannnnn öpüyorum:))

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Gökçe'ciğim,

Hoşgeldinnnnnnnnnnn:))

Teşekkür ederim canım.Yani sadece bizim evde tel şehriyeli pilav yenmiyormuş demek:))

Evet canım bu aralar fırsat buldukça geziyorum.Moda Deniz Kulübü gerçekten çok güzel bir yer...

Sevgiyle sarıldım:))

Adsız dedi ki...

Merhaba Zerrin, gittiğin yerleri okuyunca İstanbul burnumda tüttü. Geçen gelişimde benide Boncuğa götürdü arkadaşlarım. mezeleri güzeldi. Ama yüzevlerin lahmacunu gibisi yoktur.. :) İstanbul'da oturduğum eve pek yakındı sürekli oradan lahmacun yiyorduk. :))

Mutlu gezmeler.. Moda deniz klübüne gidersen benim içinde şöyle derinnn bir nefes al :)) emi :))

Sımmsıcak sevgiler.
www.misssgibi.com

ayseyaman dedi ki...

Ne güzel hem gezelim hem yiyelim..
Bu arada benden de kocaman bir MAŞALLAH oğlunuza..1.90cm demek? :)
Basketci mi kendisi?
sevgilerimi gönderiyorum...

pelince dedi ki...

Zerrin ne güzel gezmişsin bizde seninle gezdik,notlarımı aldım.Yolum düşerse mutlaka gitmek isterim..Özellikle balık yemeğe (her yerde pek yenmiyor çünkü)
Gelelim oğlunun menüsüne vallahi ağzının tadını biliyor ,bu tabağa kim hayır diyebilir.
Ellerine sağlık...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Zerrin,

Hoşgeldin bloguma...Sefalar getirdin:)) Her zaman beklerim:))

Doğru diyorsun Yüzevler in lahmacunu güzel ama kebapları da güzel...İş yerine de paket servis getirtiyoruz arada bir...
Boncuk un mezeleri güzeldi. Aslında ben o atmosferi yaşamak için gittim:))

Dün yine Moda Deniz Kulübündeydim.İşlem tamam:)) Senin yerine derin bir değil hemde iki nefes alındı:))

Sevgilerimi gönderiyorum...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Ayşe'ciğim,

Teşekkürler canım.Evet bir ara basket oynadı. Geçen sene ünv.sınavına girdiğinde spor akademisi istiyordu.Ama dönen torpilleri sorma gitsin...
Birde burda hazırlanırken dizinin tendonunda problem oldu.Gittiği yerdede daha da kötü oldu.Üstelik hakkı da yendi ama birşey yapamadık.
Artık arkadaşlarıyla oynuyor basket...Ama hala uzuyor:)) bende seviniyorum uzun boylu oğlum var diye:))
Bu sene istemedi spor akademisi...Allah nasip ederse başka bölümler olacak inşallah...

Benden de kocaman sevgiler...


Pelin'ciğim,

Teşekkür ederim canım:)) Tabii daha gezdikçe de notlar gelecek...

Unutulan yerler de oluyor tabii...Hoşuma giden yerleri yazmaya çalışıyorum:))
Evet Onur bey ağzının tadını bilir:))Sırada bakalım neler var?

Senin yaptıklarında çok güzel:)) Bir ara kapının zilini çalacam:))

Sevgilerimi gönderiyorum...

Damak Tadı dedi ki...

Tüm güzellikler seninle olsun sevgili Zerrin..Bizim içinde eğlen,ye iç canım..))

Ellerine sağlık,oğlunun menüsü çok nefis olmuş..))


Sevgilerle..

Adsız dedi ki...

Zerrin'ciğim,

Gezdiğin,yediğin,içtiğin senin olsun eminim hepsi çok güzeldir:))
Ama ban senin yaptıkların çok cazip geldi.Ellerine sağlık...

Herşey gönlünce olsun...

Kocamannnnnn öpüyorum Onur'u ve Seni:))

Ablan Duygu

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Gül'cüğüm,

Çok teşekkür ederim.İşten fırsat buldukça kaçamaklar yapıyorum:))

Oğlum yemek çok seçer.Ama bu menüye hayır diyemez:))Bende elimden geleni yapıyorum her anne gibi:))

Sevgiyle sarıldım...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Canımmmm Duygummmmmm,

Bu aralar yolun benim bloga düşüyor ve ben de çok mutlu oluyorum:))

Bu aralarda fazla gezip sizleri de ihmal ettim değil mi? Söz telafi edilecektir:))

Teşekkür ederim güzel sözlerin için.Toplanalım bir gün hep beraber yapalım yiyelim ne dersin?

Öpüyorum bende çocukları ve seni...

zero dedi ki...

Merhaba Zerocum:) Ne güzel bir tesadüftür ki, ben de Boncuk restoranı çok iyi bilir ve sık sık giderim. Güzel bir tarihi ve hoş bir ambiansı vardır, severim, gerçekten meyhanede olduğumu hissetirir bana. Eski sahipleri bir Ermeni'ydi. Meşhur Ermeni mezesi topik'i de en güzel yapan restoranlardan biridir o sokakta. Ama bir de Asmalımescit'teki Boncuk var kiii... Zaten Nevizade'dekinden ayrılan Ermeni sahiplerin kurduğu açtığı lokanta. Ben İstanbul'da midye dolma, topik, uskumru dolması yemek istersem kesin oraya giderim. Ermeni mutfağının en özel lezzetleri olduğu için bunlar, çok büyük özenle yapılır. Ama ne yalan söylemeli, Nevizade'deki Boncuk'u da hala seviyorum, dediğim gibi ortamı hoşuma gidiyor. Sanırım kendi içimde çareyi kardeş payı yaparak buldum:) Sevgiler

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Hoşgeldin Zerocum:))

Arkadaşım da sahiplerinin Ermeni olduğunu söylemişti.Ama ayrıldıklarını bilmiyordum...
Bir dahaki sefere senden aldığım notlarla demekki Asmalımescit'teki Boncuğa da gidilecek:))Nevizade'dekinin ambiansı hoştu doğru söylüyorsun...Garsonlar da nasıl ilgili...
Belki bir gün 2 Zero karşılaşırız belli mi olur?

Sevgilerimi gönderiyorum...