5 Kasım 2008 Çarşamba

Oğlumun Elmalı turtası :)))

Gördüğünüz Elmalı turta oğlumun elinden çıkmıştır. Ben bile şaşırdım yaptığına :)
Benden ne zamandır turta istiyordu. Bende bugün,yarın yaparım diye geçiştiriyordum. Dün akşam en sonunda ben tarif edeyim sen de yap dedim.

Bonus saçlım da kabul edince ohhh ben kenarda durup ne yapacağını söyledim ona sadece... Her şeyi kendi yaptı :) Hatta şeker hamuru yapacaktım.Pudra şekeri biliyorsunuz durunca sertleşiyor.Pudra şekerini bile eledi bana tatlı oğlum :)))

Seneler önce elmalı turtayı ilk defa annem yapınca yemiştim. O da tarifi ablamdan almış. Çok hoşumuza giderek yemiştik.Ben de senelerdir yapıyorum. Bu defada oğlumun elinden yemiş oldum :))))

Bloglara bakınca buna benzer pek çok tarif var aslında...

Çok tatlıydı çokkkk :))))

Malzemeler :

250 gr tereyağ ( oda sıcaklığında)
1 yumurta (küçükse 2 )
200 gr toz şeker
kabartma tozu
3.5 su bardağı un
4 elma
tarçın
İstenirse ceviz de konulabilir. ( biz koymuyoruz malum oğlum sevmiyor)

Yapılışı :

Onur; unun ortası açtı. Yağ,yumurta,kabartma tozu ve şekerin yarısını koyup yoğurdu. Bir parçasını ayırıp,deep freeze kaldırdı.
Geri kalan hamuru yağlanmış borcama yaydı. Diğer yanda elmayı rendeledi,göz kararı tarçın ve kalan şekeri ekleyip karıştırdı. Hamurun üzerine yaydı.
Deep freezede ki parçayı da üzerine rendeledi...

180 C ısıtılmış fırında 33 dk. pişirdi. Ilınınca üzerine pudra şekeri serpti... Ellerine sağlık bonus saçlım :)))


Not: Misafirim ceviz seviyorsa ekliyorum. Kimi zamanda elmaları şekerle pişirip öyle yayıyorum hamurun üzerine.
Ayrılan hamuruda kimi zaman merdane ile açıp şeritler halinde kesiyor, elmaların üzerine öyle yerleştiriyorum.


Sağlıkla ve afiyetle kalınız...

34 yorum:

Adsız dedi ki...

canım oglusunun ellerıne saglık nefıs gorunuyor afıyet olsun sevgıler..

ruhdagı dedi ki...

Hayırlı evlat diye buna denir işte :)

Oğlunuzun ellerine sağlık görüntüsünden belli zaten lezzetli olduğu.

zero dedi ki...

Oh Zerrincim ne büyük keyif böyle:) insanın oğlunun elinden bir şeyler yemesi ayrı bir güzel olsa gerek. Yıllarca yap, yedir, büyüt, şimdi o anneciğini beslesin:) daha nice birlikte mutfak keyifleri yaşamanız dileğiyle:)

Unknown dedi ki...

Canım gerçekten 41 kere maşallah delikanlı pek yetenekli,eeee anneye çekmiş ellerine sağlık enfes olmuş,sevgggiler

şeker pasta dedi ki...

AAA inanmıyorum Zerrin Abla gerçekten oğlun mu yaptı? Harika olmuş, maaşallah ona, eee ne yaparsın annesinin oğlu, marifet bulaşmış ne de olsa.
Ay benim oğlumda büyüsün de bana turta yapsın, çok istedim şimdi. Ama şimdiden alıştırmak lazım dimi ablacım, öğrensin yani....

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Banu'cuğum,

Teşekkür ederiz canım. Beğendiğine sevindik :) Öyle özlemiş ki turtayı hepsini bitirdi diyebilirim :))

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Ruhdağım,

Teşekkür ediyoruz. 2 gündür bana yardım ediyor sağolsun :))

Turta çok lezzetli oluyor. Denersen beğeneceksin. Hem misafirlerim,hem bizde severek tüketiyoruz.

Sevgiler...



Zero'cuğum,

Hiç sorma canım. Çok güzel bir duygu :)) Paylaşmak,anlaşmak. Bir kaç gün rahatsızdım. O baktı bana. İyi ki doğurmuşum diyorum :)

Bugünde şeker hamurunu renklendirdi.Zor iştir yoğurarak gıda boyasını yedirmek... Sende biliyorsun. Modelleme de yapacaktık ama işi vardı. Bundan sonra daha sık birlikte birşeyler yapmak için fırsat yaratacağım. Çünkü çok keyif verici :))

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Derya'cığım,

Teşekkür ederiz canım. Gelen yorumları okuttum kendisine de :) Pek memnun oldu :)

Çeksin birazcık değil mi? Lazım ilerde de kendilerine... Hep biz yanlarında olamayız ki...

Yaparken ellerine baktım da biraz ilgilense daha da güzel şeyler çıkaracak gibi... Yoksa ben annesi olduğum için mi öyle geliyor :))))

Sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Oğlunun ellerine sağlık Zerrinciğim..Sende büyük bir keyifle yemişindir eminim..Ne mutlu sanaki böyle maharetli bir oğlun var..Artık sırtın yere gelmez canım..Maşallah oğluna..Oğlunun canı tart,turta istediği zaman kendi kendine yapar artık..)


Afiyetler olsun..


Sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Zerrin'cim maaşallah, ne büyük keyiftir oğlunun elinin değdiği bir şeyi yemek.. Nazar değmesin, Allah bana da o günleri gösterir inşallah ilerde .)

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Şeker Banu'cuğum,

Canım teşekkürler. Kesinlikle Onur yaptı inanabilirsin. Geç bile kaldı mutfağa girmeye... İstediği zaman güzel şeyler yapıyor. İstesin yeter ki... Ben sadece yapması gerekenleri söyledim ve seyrettim.Aklıma şimdi geldi keşke fotoğrafını çekseydim :)

Senin oğlun da büyüyor. İnşallah sende göreceksin, yaptıklarını tadacaksın :) Evet şimdiden başla mutfağa sokmaya... veya başka işler içinde tam zamanı. Kirleticek diye söylenme yoksa şevkleri kırılıyor.
Bir ara kızıyordum kirletiyor diye. Bir baktım ondan sonra bir iş yapmaz oldu. Şimdi yapsın diye gözünün içine bakıyorum.

Öptüm canım.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Gül'cüğüm,

Çok teşekkür ediyoruz. Kesinlikle öyle lezzetli geldi ki anlatamam :)

Maharetli aslında ama göstermiyor.Çok şey isterim diye belki :)) Birlikte paylaşım içinde bulunmak ikimize de çok iyi geliyor. Dün akşam ben bloguma yazı yazarken Onur mutfakta şeker hamuru renklendiriyordu.
Bundan sonra dediğin gibi istediği bir şey olursa tarifi veririm artık gerisi kendine kalmış :)

Kucak dolusu sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Aslı'cığım,

Teşekkür ederim canım. Çok güzel bir keyif.En azından bazı şeylerde üstümden yükü almış oluyor :))
Her konuda destek,arkadaş bana...

İnşallah canım.Senin de o güzel günleri görmeni dilerim.

Sevgiler...

Hülya dedi ki...

E bu bonus saçlıdan her eve gerek şekerim.Bizimkilerin saçlarının bonus olmasına daha bir 5-10 sene var.Bu demek oluyor ki turtaları daha uzunca bir süre kendim pişireceğim:)

Ellerine sağlık Onur'un....

:)den dedi ki...

Zerrinciğim merhaba,
Uzun süredir blog dostlarımdan ve blogumdan ayrı kaldım. Yokluğumda neler yapmışsın yine öyle! hele o "çikolatalı-meyveli cuplar"a bayıldım. Renkler, görüntü harika. Tadı nasıl acaba?
Diyorum ki blog dostlarının mutfağında pişenleri tadabilme imkanımız olsa ne şahane olurdu hayat. Işınlanma ne zaman gerçekleşir ki?
Elmalı turtayı yiyen oğluş çok şanslı çoookkk...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Hülya'cığım,

E ne yapacaksın şekerim biz de aynı yollardan geçtik. Biraz rahat edelim artık değil mi?

O yapsın ben yiyim ohhhhhh :)))

Teşekkür ederiz canım.

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Gülden'ciğim,

Canım çok teşekkür ederim.Meyveli cupların tadı mı? çokkk güzel :))

Işınlanma konusunda biraz daha zamana ihtiyacım var :) En kısa zamanda hizmete sokacağım :))))

Çocukken uzay yolunu izlerken en çok da ışınlanmayı ilgiyle izlerdim :))Vayyy beeeee diyerek :)))
Elmalı turtayı yiyen oğluşum ama yapan da oydu canım. Özlemiş turtayı...Kendi de yaptığı için belki daha lezzetli geldi hepsini afiyetle yedi :))Ben bir dilim kurtardım. iki dilim de komşum Simten'e gitti. Geri kalan Onur'un mideye :))))

Sevgiler...

pelince dedi ki...

Zerrincim turta nefis olmuş,oğluşunun ellerinden çıkmış nede olsa..
İleride eşinede yapar inşallah:)
Ben eşimin elinden taze fasulye bile yedim,iş annelerde bitiyor dimi ama :)

Sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

zerrincim haklısın bilinen bir lezzet ama oğlunun elinden çok farklı bir lezzete bürünmüştür eline sağlık sevgiler

Dilek Sokullu CANDAN dedi ki...

Onur'un ellerine sağlık, eminim senin yaptığından daha lezzetli olmuştur:))))He he heeeeee
Çol pratik ve lezzetli on puan.....
Sevgiler........

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Pelin'ciğim,

Teşekkür ediyoruz canım.Eşine de yapsın tabii :))Ben mutlu olurum.
Böyle şeyler yaşamadığım için...

Haklısın canım. Hem kendileri için hem de eşlerine yardımcı olmaları açısından ellerinden gelebildiği kadar yardımcı olmalılar...Hayat müşterek ne de olsa...

Ne mutlu sana canım :))

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Düşlerimin İncisi
Dilek'ciğim,

Gerçekten de öyle canım. farklı bir lezzet çıktı ortaya :)
El elden üstünmüş :))

Teşekkür ediyoruz canım.

Sevgiler...



Dilek'ciğim,

Bak sennnnnn :)) Teşekkür ederiz canım. Bence de daha lezzetli olmuştur. Senden puan aldım. Yaşasın Oleyyyyy :)))))

Öpüyorum canım.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Zerrinciğim oğlunun eline sağlık,tarif için de senin ellerine sağlık canım.ne güzel bir işbirliği yapmışsızın.afiyet olsun.çok leziz görünüyor.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

canım zerrincim, bizde derler ki başın dişin ağrımaz artık..senin oğlana gelecek kız yaşadı, şimdiden böyleyse..ellerine sağlık, analar ne oğlanlar doğururmuş Allah sağlık versin cümlemize..sevgilerimle

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Görünüş fevkalade, tadı nasıldır kimbilir.
Hele sana ne tatlı gelmiştir.
Ellerine sağlık oğluşunun.
Ah Zerrin'cim ah büber koysalar içine tatlı geliyor annelere.

Bu arada sana çok mahçubum, daha zamanı geçmedi ise sobeni yerine getirebilirim. Unutmuşum geçen gün aklıma geldi ve utandım. Yoğundum bu aralar, çok uğrayamadım bloğuma. Kısa bir süre sonra dünyaya yeni bir CAN geliyor da telaş aldı bizleri. 3. kez anneanne olucam da!
Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Neslihan'cığım,

Çok teşekkür ediyoruz canım. İşbirliği ile daha kolay her şey değil mi? ÇOkkk lezzetliydi gerçekten :)

Sevgiler...



Nurdan'cığım,

Çok teşekkürler canım. İnşallah eşine de ilerde aynı şeyleri yapar diyelim :) Hayat müşterek ne de olsa... Ben her türlü yardımı yapmasını dilerim.
İyi ki doğurmuşum o zaman :)))
Amin canım. Cümlemize sağlık versin.

Sevgiler...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Nur'cuğum,

Çok teşekkür ediyoruz. Tadı çok güzeldi canım.İnşallah bir gün beraber de yeriz :))) Dediğin gibi içinde biber bile olsa tatlı geliyor :) Önemli olan ellerinden tadıyor olmamız.

Hiç mahcup olma canım. Uygun bir zamanında sobeyi yanıtlarsın.
Şimdi ne güzel bir telaş içindesin :) Anneanne olacaksın yeniden :)) Tebrik ederim.
İnşallah bir gün bende babaanne olarak bunları yaşarım :)

Kucak dolusu sevgiler gönderiyorum.

muko dedi ki...

ooo nefis görünüyor nefissssssssss,oğlunun elien sağlık..
eee çok tatlı olur tabi annesi oğlunun elinden yapılmış bir turta yedi:)
sevgileirmle..

egeli dedi ki...

ZERRİNCİM,OĞULUŞUNUN ELLERİNE SAĞLIK NEFİS OLMUŞ VALLAHİ ,BRAVO.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Muko,

Çok teşekkür ederim. Nefissssssss Nefisssss gerçekten :)

Sevgiler...



Egelimmm,

Teşekkür ediyoruz canım. İkram ederiz bir gün inşallah :)

Öpüyor,sevgilerimi gönderiyorum.

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Ne güzel! Oğlunuzun eline sağlık! Şansılınız:)

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Kirpikteki gözyaşı,

Teşekkür ederiz. Şanslıyım gerçekten :))

Sevgiler...

Sokak Kedisi dedi ki...

Oyyyyyyy kıyamam valla demek o süper turta Onur'un elinden çıkmıştı

Onur'cum ellerine sağlık, harika olmuş bayıldım canım, hatta arkadaşım vardı turtanın üstündeki rendelenmiş hamurları görünce çocukluğunu hatırladı ve 2 çatalda o attı senin turtaya :)))))))))))

Devamını dilerim :))))))

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Simten'ciğim,

Teşekkürler canım. Evet Onur'un elinden tattık :)))))
Daha elinden çok şeyler yiyeceğiz :))))))

Ohhh ne güzel kaç kişiye kısmet oldu :))

Onur'da teşekkür ediyor güzel sözlerine canım. Devamı gelecekmiş öyle diyor :))))

Sevgiler...