16 Kasım 2012 Cuma

Sebzelerin kızartma yerine fırında pişirilmiş hali...

 CIMG0809
 Fırından yeni çıktı. Dumanı üzerinde...


Bu tarifi  sağolsun Sevgi ablam sayesinde öğrendim.  Patlıcan,kabak,biber ve patatesi bu şekilde yaptığını söyleyince ben de denedim. Üzerine bol domates sosu ile çok güzel  oluyor...

O günden beri  hep bu şekilde yapıyorum...


Kızartmadan hiç farkı yok. Aksine sağlıklı  bir yemek oluyor.

Sevgi ablacığım iyi ki öğrettin. Çokkk teşekkür ediyorummm :)

Malzemeler:

4 adet kabak
3 adet patlıcan
2 adet çarliston biber,
1 adet kırmızı kapya biber,
2 adet patates (isteğe bağlı)
zeytinyağı,karabiber,
pulbiber, tuz

Sosu için:

5-6 domates ( Datça domatesi kullandım)
tuz, zeytinyağı
5-6 diş sarmısak

Yapılışı:

Fırın 200 C de ısıtılmaya başlanır.

Sebzeler iyice yıkanır. Patlıcanlar alacalı soyulur. Kabakları iyice yıkıyorum ve  kabuklarını soymuyorum.
Bütün sebzeler küp küp kesilir. Zeytinyağı,tuz,karabiber ve pulbiber ile harmanlanır.
Yağlı kağıt kesilmiş tepsiye yayılır ve yağlı kağıt ile üzeride kaplanır.

Önceden ısıtılmış fırında 35-40 dk pişirilir.  Bu sürenin sonunda  üzerindeki yağlı kağıt alınır. 5-8 dk  arası açık olarak pişirilir.

Diğer yanda  domatesler rendelenir. Sarmısaklar doğranır. Tuz ve zeytinyağı eklenir. Sosun koyulaşması için pişirilir.

En sonunda sebzeler ve domatesli sos birleştirilir...  

Deneyin pişman olmayacaksınız :)   

Çok lezzetli ve hafif bir yemek oluyor...

Afiyetle ve sağlıkla kalınız...

CIMG0821







5 yorum:

*mehtap dedi ki...

Harika olmuş belli,fırın yemeklerini çok severim...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Teşekkür ederim Mehtap hanım.
Severek yiyorum :)
çok lezzetli oluyor...

Hülya dedi ki...

Datça yok elimizde ,Çanakkale domatesi olsa nasıl olur :)

Unknown dedi ki...

Elinize sağlık

YAŞAMDAN SÜZÜLENLER dedi ki...

Blogumda link vermek isterim