23 Mayıs 2011 Pazartesi

Hardal otu salatası...

Hardal otu salatasını bir ara çok sık yaptım. Mevsimi geçtiğinden bulamıyorum pazarda...
Bu fotoğraf da o günlerden kalma...

Acımsı bir tadı vardır.

Daha önce yapmış olduğum Radika salatası gibi hazırladım.

Malzemeler:

1 bağ hardal otu
sarımsak
zeytinyağ
limon ve tuz gerekli

Yapılışı:

Dallarından sıyrılarak ayıklanır. Aslında koca bir demetten kalın yapraklarını atınca az birşey kalıyor. Kalın yaprakları eklememek gerekirmiş yoksa pişmiyor dediler...

En az 7- 8 defa kumları gidene kadar yıkanır. Sonra bir tencerede su kaynatılır. Hardal otu içine atılır ve 10-15 dk kaynatılır.
Hardal otları kaynar suyun içinden kevgir yardımı ile çıkarılır ve soğuk suyun içine konulur. Böylece rengi de değişmemiş oluyor.

Sos malzemesi için sarımsak ( istenirse), limon,tuz ve zeytinyağ karıştırılır ve üzerine dökülür. Bir süre çekmesi sağlanır sonra da afiyetle yenir :))

Herkese güzel bir hafta diliyorum.
Sağlıkla ve afiyetle kalınız...

2 yorum:

mndlna dedi ki...

Haşlayarak yapmışsınız.Acaba ıspanak gibi kavurup yoğurtlasak nasıl olur ki ?

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Merhaba, bugün face.de bir arkadaş bulgurlu sarımsaklı kavurmasını yaptıklarından bahsetti. Bende ilk defa duydum bir dahakine deniyeceğim :)))
Genelde çoğu otun kavurmasını yapıyorum. Hatta kimi zaman yumurta da kırıyorum.Hardal otu ve radikanın çoğunlukla salatasını yaptım. Alternatif tabii...

Sevgiler...