8 Aralık 2009 Salı

Tahinli turta

Tahinli turtayı Sevgili Figen'in blogunda gördüğümden beri her kış bir iki kez mutlaka yaparım. Tahini sevenler için kış aylarında ideal diye düşünüyorum :))

Hem yapımı çok kolay, hemde lezzetli bir tarif :))

Malzemeler :

250 gr tereyağ (oda ısısında)
3.5 su bardağı un
3 çorba kaşığı yoğurt
1 su bardağı tahin
1 su bardağı şeker
1 pk. kabartma tozu
1 su bardağı dövülmüş ceviz ( arzuya göre ekliyorum herkes ceviz sevmiyor)

Yapılışı :

1) Un ve kabartma tozunu bir kaba koyup ortasını açın. Tereyağ ve yoğurdu ekleyip yoğurun.
2) Hamurun yarıya yakınını deep frezee koyup dondurun.
3) Kalan hamuru 26 cm.lik yağlanmış kelepçeli kalıba,tepsiye veya turta kalıbına elinizle bastırarak yayın.
4) Bir tarafta da tahin ve şekeri karıştırın.(ceviz ekleyecekseniz onu da ekleyin)
5) Tahinli karışımı açtığınız hamurun üzerine dökün.
6) Deep frezee de ki hamuru tahinli karışımın üzerine her tarafını kapatacak şekilde rendeleyin.
7) 180 C önceden ısıtılmış fırında 30-32 dk. arası pişirin.
8) Ilınınca kalıbından çıkarıp,üzerini pudra şekeri ile süsleyin.

Sağlıkla ve afiyetle kalınız...

Figen'ciğim tarifin için teşekkür ederim canım :))

12 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

ellerine sağlık Zerrinciğim.sevgilerimle

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Zerrin cim ellerine saglık.ben de cok seviyorum kışın pek guzel oluyor:) Ama ben yazları bile yapıyorum nerdeyse tahini cok seviyorum:)

Cok guzel gorunuyor aklıma getirdin yaparuım insallah bu aralar.

Opüyorum cnaım,
Figen Karavaş

Sevil Şahin dedi ki...

zerrincim gercekten cok hoş görünüyor iyileşir iyileşmez deneyecegim tarifini
sevgiler

boncuk mutfakta dedi ki...

Eine sağlık canım .Soğuk kış günerinde insanın içini ısıtacak nefis bir kek bence.

Unknown dedi ki...

Canım tahini çok severim bu turta tam
bana göre ellerine sağlık öpüyorum...

Sokak Kedisi dedi ki...

bu da güzelmiş :)))))
Ellerine sağlık

Hülya dedi ki...

Tahinli tatları çok severim.
Ellerine sağlık

pelince dedi ki...

Zerrincim ben ilk kez gördüm.. çok değişik ve güzel... ellerine sağlık..

Sevgiler..

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Herbirinize ayrı ayrı güzel yorumlarınız için çok çokk teşekkür ederim.
Denemenizi tavsiye ederim. Çok lezzetli oluyor :))

Sevgiler...

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Zerrincim çok güzel gözüküyor ellerine sağlık, hemen fovarilerime ekledim çünkü turtayı ve tahini çok severim.
Ellerine sağlık,
Sevgiler...

etki alanı dedi ki...

Uzun süredir turta tarifi bulmam lazım deyip duruyordum.Tembelliğimen bir türlü internete girememiştim bu yüzden...Hazır önüme gelince hemen notumu aldım.Tahinli olan her yiyeceği büyük bir zevkle yerim çünkü....Bir de elmalı turtayı çok severim.Hiç yapmadım,hep hazır yedim.Bir ara onun da tarifini verirsen sevinirim...
Tütü

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Sevgili Yaşamın kıyısında;
Tahin sevenler için gerçekten güzel sonuç veriyor :)) Deneyince anlayacaksın canım :) sonucu bekliyorum :))
Sevgiler...


Sevgili Tütü;
Beğenmene sevindim canım.Deneyip tadınca sonuçları bekliyorum :))

Yakında tahinli kek tarifi de vereceğim o da çok lezzetli oluyor.

Elmalı turta tarifim blogumda var. Tatlılar ve kekler bölümüne bakarsan bulabilirsin.
Sevgiler...